mandag 1. august 2011

Syd Frankrike

Nå er vi hjemme igjen etter en veldig innholdsrik ferie. Jeg har jo tatt mange bilder med tanke på bloggen og de kommer etter hvert. Det har dradd litt ut her, for verden stoppet jo bare opp den 22. Vi fikk beskjeden om det grusomme som hadde skjedd hjemme når vi var i Sydfrankrike, og etter det så ble jeg bare helt tom. Siden det var utrolig dårlig nettgforbindelse gjennom hele Frankrike så ble de få stundene vi var på nett brukt til å få informasjon. Men også ellers har jeg bare vært tom for ord og syns det er vanskelig å tenke på eller gjøre noen annet. Men en må jo bare komme videre og som en kollega sa til meg. Ikke la nå denne mannen ødelegge mer. Vi må legge det bak oss og heller prøve å skape glede igjen.
Vi endte altså opp i Syd Frankrike på en strandcamping i Agde. Den lille gamle landsbyen var bare utrolig sjarmerende og en labyrint av de smaleste gatene jeg noen gang har vandret i.

Over campingplassen var en kanal der det kom inn båter. Der var t.o.m en Svensk båt. Den var så fin med blomsterpotter på dekk.

Campingen var som en litt typisk syden-leilighetskompleks. Der var store murer rundt og godt bevoktet. Der var plass til telt, campingvogner og bobiler, såklart også var der mange leiligheter og små hus. Stort bassengområde, spisesteder, butikk, helsesenter og stor bar og nattklubb. Der var der live-underholdning hver kveld. Veldig bra plass. At den var inspirert av Teksas kunne jeg styre min begeistring for. Store hatter og kaktusser over alt. Reiser ikke til Sydfrankrike for å late som at jeg er i Teksas:O)

Kort vei til stranden. Turen ned til stranden gikk på gangveier forbi små kanaler med ender og marker med vinranker. Sprøtt å sitte her og tenke på at for bare noen få dager siden gikk jeg der og tyvsmakte på druer som hang over gjæret.



Her er butikken og langs alle veier og rundt hver pitch (området du får tildelt til å bo på) var der store hekker av cala. Også veldig mage store fine trær så der var skyggefult og deilig.



Vi driver med bobilutleie nå. Har tre stk. nye biler (Asker bobilutleie), og i går var Robert på Rygge og henter noen franskmenn som skulle på bobilferie i Norge. Og tenk. av alle plasser i hele store Frankrike så kom de ifra Agde. Er ikke det ikke rart.

¤¤¤¤¤¤¤¤

Nå er det tid for jobbing i butikken. Ha en fin dag alle sammen.

1 kommentar:

  1. Hei, så flott det så ut der dere bodde...selv om det var litt Texas stil! ;) Er det vanlig at det er så flotte campingplasser med svømmebasseng og det hele i syd-Frankrike? Vi var også på bobiltur i sommer, var innom hele 7 land og endte i Paris på en kjempefin camping utfor byen. :)

    SvarSlett