søndag 7. august 2011

Ekte Franske Macroner.

Nancy var en utrolig koslig og rolig by og hadde mye å by på.
Og der, i vinduet til et bakere lå de på rekke og rad. Macroner i all verdens farger og de så, så mye lekrere ut en de (pakket i plast og papir fra fabrikk) jeg hadde smakt hjemme i Norge.
Lykken var at min kjære som ikke skjønnte at selv om de så like ut, så hadde de forskjellige kremer og smaker og dermed så var det veldig mange varianter, hadde fått oppgaven å kjøpe. To av hver sa han til damen. Og hun plukket og plukket fra brettet, og la forsiktig inn i en diger kakeeske. Det ble veldig mange kan jeg love dere. Og vi måtte bare flire. Jett om det var 4 jenter som gledet seg til vi kom hjem til bobilen den kvelden.
Og dette var virkelig noe annet enn de jeg hadde smakt før. For en forskjell. Disse var jo bare helt nydelige og jeg som ikke kunne fatte hvorfor disse var blitt så populære skjønnte alt nå. Tro det eller ei, den lilla ble min favoritt. Den hadde en slags bringebær krem, eller syltetøy inni. Alle var forskjellige og vi hadde nok til å kose oss med i to dager:))

Her ser dere esken. Fint innpakket med sløyfe på. Så staselig.

Nancy har et helt nydelig torg. Det er regnet for et av verdens vakreste og står på Unesco's liste over verdensarv. Her er såklart også antikmarked. Ikke når vi var der, så vi koste oss heller på kafe på det nydelige torget og shopping. Nancy ligger ikke så langt ifra Metz og der er det et enormt antikkmarked to ganger i året. Der stiller antikkforhandlere fra hele Auropa. Det regner jeg med å besøke en gang. Det bare skal jeg;)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Når sommerferietiden er over og Askerbøringen er kommet litt mer i gange igjen, så starter vi igjen med cupkaces, og nå tenker jeg at vi muligens skal ha macroner også. Cupkace bakerinnen vår lager nemlig slike også hun.

5 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt fin ferie,så ut som dere hadde det fint:)

    har enda ikke smakt disse kakene,men de ser jo gode ut så jeg får snart prøve de ut:)
    Ser ut som en utfordring å lage,men er kanskje ikke så ille:)

    Nyt uken:)

    Klem linda:)

    SvarSlett
  2. Hei Ragnhild! Så herlige bilder fra turen i Frankrike og for noen skatter du viser fra markedene....der skulle jeg gjerne ha vært!!!! Kakene i innlegget så kjempegode ut, jeg elsker kaker og det er spennende å prøve nye sorter når man er på ferie. Ha en riktig fin uke, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  3. Mmm..de så god ut:) Høres ut om dere har en super ferie:) Kos dere masse videre:)
    Klem

    SvarSlett
  4. Dette var nok prikken over i`en på en fin ferie =)

    SvarSlett
  5. De ser veldig gode ut...

    herlige ferie bilder..

    kos deg videre..

    klemmer o=)

    SvarSlett