søndag 12. juni 2011

Ut i min hage, der blomstrer:

Jeg elsker storknebb. (Geranium). Blå, rosa, hvite og lilla. Store, små, høye og lave. Alltid noen som blomstrer.
Majestetiske Iris. (Iris Germanica). Jeg plantet 3 stk. mørklilla/sorte, 3 stk. lysgule/hvite og en lysblå/gul. Så er det bare de lysegule som har etablert seg. Naturen bestemmer.

Krigsløken blomstrer også nå. Digre lilla baller. (Det er en slik frøkapsel dere ser på bildene mine i boken Sanselig Sommer). Kommer igjen, år etter år. Blomstrer tidlig og skaper en fantastisk flott høyde i beddet.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Vi er hjemme i pinsehelgen og endelig er det fint vær igjen. Solen har varmet godt i dag, og jeg og min kjære har vært på dagstur med bobilen. Begynner å glede oss til 3 uker i bl.a Frankrike i sommer. Er dine sommerplaner klare?

7 kommentarer:

  1. Kjempe fine blomster du har i din hage.
    Har mange blå iris blomster selv. Er nydelige.
    Ha en flott kveld.
    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder fra hagen :) Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder !:) Nydelige blomster:)

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder av nydelige blomster, har holdt på mye i hagen i det siste jeg også, å nå fikk jeg inspirasjon til det nye bedet jeg har planlagt, tusen takk :)
    Her har vi nydt gode sommerdager men i dag kom regnet og et forrykende tordenvær !!

    Ha en fin annen pinsedag
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  5. Nog har du fagra blomster i din hage, hoppas allt är väl med dig, ha en fin start på veckan, kram VIOLA

    SvarSlett
  6. Koselige hage bilder... min blå iris står i full blomst nå...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  7. Hei på deg, Ragnhild. Og takk for sist!

    Deilige blomster i hagen din. Storkenebb er en favoritt hos meg også. Faktisk hadd jeg to forskjellige rosa typer med meg hjem fra Irland forrige uke... hihii. Iris er en annen favoritt. Allium, derimot, er noe jeg ønsker meg. Kanskje til neste år...?

    Sommerplaner... nei, ingen planer her i gården. Har nettopp vært 9 dager i Irland, men resten av sommeren blir nok tilbragt her på hjemmebane, gitt. Heldige deg som skal til Frankrike!

    SvarSlett