mandag 6. juni 2011

Vintage Globus

Ops! Hvor ble denne uka av? Hvertfall på tide med et nytt innlegg. Sorry! Men her har skjedd så mye at jeg har ikke hatt tid. Vi har hatt besøk, jeg har jobbet, vi har vært i Frognerparken på barnas Miljøfestival (CC Cowboys til mor og Erik og Cris til barna. Kunne ikke bli bedre) og det har jo ikke vært pc'vær akkurat. Nyelig hagevær:) Det blir et annet blogginnlegg.

Nå viser jeg dere "reise" kroken min. Jeg har samlet sammen gamle reise-effekter jeg syns er fine.
Har endelig fått tak i en gammel globus som var akkurat slik jeg ønsket. Min måtte nemlig ha sokkel i tre, om jeg skulle rette følelse for den, og plutselig sto det to stk. på en auktion.
Den har forresten også lys som virker. Jeg hadde en globus når jeg var jentunge og den har jeg faktisk savnet. Det var godt å en ny, som i tillegg i mine øyne er mye finere. Så nå kan den gamle bare ha det så bra hos mine slektninger i Ølen:))

På en annen aution ble jeg vinner i budrundet på denne skipssekken. Den er kjempestor, rund og lang, og har så flotte skipsflagg. Tror den kan være bortimot 100år og ser ut til å ha vært med på noen seilaser. Jeg tenker at jeg muligens skal fylle den med en dyne og bruke den som en diger bolsterpute.


Har du lyst på en gammel god globus fra ca 50-tallet med kult design så har jeg faktisk kommet over enda en globus, og nettopp lagt den ut for salg i nettutikken;) Den jeg la ut sist lå der i nøyaktig 5min før den ble solgt. Så...


1 kommentar:

  1. Hei Ragnhild :)
    Superskjønn globus ღ og så elsker
    jeg bare den fine glassbeholderen
    din med kart i ღ ønsker meg en
    slik... Kunne også tenke meg en
    globus, men den må være mindre
    og ha trefot, har så lite hus...
    Ønsker deg en flott kveld videre
    Klem fra Mette

    SvarSlett