søndag 25. juli 2010

Det begynner å ligne litt butikk.

Vi er så smått begynt å på plass varer i butikken.
Så jeg syns det så sånn passe bra nok ut til å ta noen bilder. Men fortsatt så står mesteparten av småvarene nede på lageret ennå. Vi priser og bærer opp en og en vare. Prøver å dandere litt under veis og flytter stadig rundt på møbler og ting.
Skrudde opp lampen med lodd fra Jeanne d'Arc i dag. Den er så flott. Og jeg er så sjarmert av loddet som henger der, og som det er bare å løfte opp og ned alt ettersom hvor høyt eller lavt en vill den skal henge. Jeg bare må ha den lampen hjemme også;)
De store bokhyllene fra Nomi import i bakgrunnen er også utrolig flotte. Skikkelig kvalitetsmøbler, store, solide og tunge. Nederste hylle, eller bunnen kan løftes opp slik at det er enkelt å gjøre reint under hyllene. Herlig at slike ting er tatt hensyn til. En kan bygge på så mange reoler en ønsker og det finnes også hjørneseksjon. Den finnes også med skuffer i nederste del.

Noen av skiltene er hengt opp. Streng bøyd til som kroker og hengt opp på skodder. Ser jeg trenger minst to skodder til for å plass til alle skilene.

Mye er bare tilfeldig plassert rundt om enda, så dere må tenke litt på det her;)
Maileg har fått sitt eget hjørne. Den koselige gamle barnesengen har jeg nesten ikke lyst å selge. Og det selv om jeg ikke skal ha flere barn og det nok er mange mange år til jeg blir bestemor. Men den er jo bare så sjarmerende og ikke hver dag en kommer over en slik. Ja, ja jeg vet at jeg ikke kan tenke slik om det skal bli butikk.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Det nærmer seg åpningen og jeg gleder meg til å fjerne gråpapiret i vinduene. Håper det lar seg gjøre til torsdag eller fredag i kommende uke.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ønsker alle som titter innom en skjønn søndag.

15 kommentarer:

  1. Såå flott det blir !!!Den barnesengen var bare så utrilig fin.. Jeg hadde aldri solgt den hadde jeg vært deg ;)Tiden går fort og plutselig er barnebarna der :)
    Kan jeg spørre deg hvor du har fått tak i de 2 skoddene som skiltene henger på ??

    Gleder meg til flere bilder :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Åh...tror dette blir en kjempekoselig butikk! Litt av en jobb å få alt på plass, og ikke minst å huske selv hvor alt er plassert ;-) Ønsker deg lykke til med åpningen, og håper køa blir kjeeempelang! Er jeg på andre sida av fjorden kommer jeg innom!:)

    SvarSlett
  3. dette blir bra!!

    har selv problemer med at ting blir solgt fortere enn svint i butikken min, nå er det bare disken og matpakka mi jeg ikke selger ;) og sprossene har jeg satt til kr 100 så nå får jeg beholde de en liten stund da ;)

    skal besøke deg engang når jeg er innom søstra mi, ha en fin søndag der nede!

    SvarSlett
  4. Dette blir kjempeflott, Ragnhild! Du må jo glede deg sinnsykt til åpningen, så spennende!! Jeg kommer garantert innom en gang og så skal jeg tenke på deg om jeg ikke kommer til å bruke den gamle kranen. Lykke til med åpningen! Ha en flott søndag. Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Så koselig det blir med åpning :)
    Tenker det er kjempe SPENNENDE!

    Ha masse lykke til :)

    Klem Anita

    SvarSlett
  6. Begynner virkelig å ligne noe dette:) Gleder meg til å se det ferdig !

    SvarSlett
  7. å her blir det en flott butikk,såå masse fint,den døra på første bilde,å er den fra,å har du noen pris på den,?
    ønsker deg lykke til med planlegging å rydding til butikk,blir så bra.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Her ser det fristende ud...flot!
    Mange dejlige ting du har....-o)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlett
  9. Så fint det blir da Ragnhild. Hva med de gamle skapene da? Får du plassert dem - glder meg til å stikke innom.

    SvarSlett
  10. Det kommer att bli så fint, ser så vackert ut redan...jodå..här har jag redan handlar stororder både utav bloomingville och ib laursen när det gäller julsaker...gäller att vara ute i tid så man får de varor man vill ha, önskar en fin vecka,

    kram VIOLA

    SvarSlett
  11. Hei Ragnhild!
    Så spennende butikk!!!
    Masse unike varer som sikkert kommer til å forsvinne fort, det er jeg helt sikker på:))
    Kunne godt tenke meg det svarte bordet med de dreide beina, knallstiligt!!!
    Høres veldig greit ut med bobil, og ungene med til Danmark, har han plass til to til, to søte små??:)...hihi..
    Masse lykke til videre med utpakkingen!!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Så fint det blir hos deg... sikkert mye jobb nå når du skla få alt på plass...


    masse lykke til..

    klemmer 0)

    SvarSlett
  13. Hei kjære Ragnhild

    SÅ MORO AT DU SKAL ÅPNE BUTIKK!
    Da må jeg jo besøke deg der så fort som mulig. Den ser bare helt nyyyydelig ut. Gjett om jeg gleder meg til å ta turen!

    Masse lykke til de siste dagene før åpning.

    Mange klemmer fra Marianne

    SvarSlett
  14. Jeg var bortom lokalet ditt i dag... gleder meg til det åpner!!!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  15. Dette ser SUPERfint ut Ragnhild!!

    SvarSlett