fredag 23. juli 2010

Skoleplansjer

Jeg har vært så heldig å tak i ordentlig gamle skoleplansjer. Og ikke med hva som helst som motiv. Alle sammen har fugler på. Måker, struts og ørn. Jeg har spart på de i mange uker da jeg tenkte at denne godbiten ville jeg ha til butikkåpningen. Nå blir jo det i neste uke, og siden dette bildet er med i annonsen vår i Vakre Hjem som, kommer ut i disse dager, så har jeg lagt ut to av de til salgt i nettbutikken.

Skrivemaskinen veier et tonn så den ligger ikke i nettbutikken, men blir å finne i selve butikken. Den store gamle glassklokken kommer også i butikken.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Nå må jeg skynde meg å spise frokost og komme meg ned i butikklokalene. Der kommer folk og monterer butikkdata i dag. Spennende. Jeg har dataprogram som er knyttet opp til selve nettbutikken. Altså et stort og veldig innholdsrikt aministrasjonsprogramm som styrer det hele. (UNI økonomi heter det om du er av de spes. intereserte;) Det har et utrolig bra system for lagerstyring. Det betyr at jeg slipper å løpe rundt i butikken og på lageret for å telle hvor mange jeg har igjen av varene, hver gang det kommer inn en ordre. Det tror jeg at jeg hadde blitt tullet av, da jeg er svært opptatt av at det ikke skal ligge varer på nettet som ikke finnes på lager. Det er jo ikke morsomt å bestemme seg for noen en vill ha, for så å beskjed om at den er utsolgt:( Så det prøver jeg å unngå så godt jeg kan. Nettbrogrammet har kostet vanvittig mye, men jeg tenker at jeg får igjen for det i lengden. Med salg både på nettet og i butikk og ikke minst også av ansatte i butikken, så er det en nødvendighet. Nå får butikken datastyrt kassesystem som er knyttet opp eller rettere sagt, ligger i samme dataprogram. Så det blir så bra så:)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Da stikker jeg en liten tur ut i solen med forkosten:)

Ha en superduper dag alle sammen.


3 kommentarer:

  1. Så fine fugler:) Blir spennende å følge med, gleder meg til å se hvordan det blir i butikken din :)

    SvarSlett
  2. Hei. Har du åpnet butikken enda? Jeg kommer innom vettu. :)

    SvarSlett
  3. En flott gammel skrivemaskin.

    Lykke til med butikken!

    Ønsker deg en nydelig dag!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett