fredag 23. april 2010

Litt over en uke har jeg nå gått og krysset fingrer og tær.
Det åpnet seg plutselig en mulighet for et annet butikklokale i Asker, enn det som Wallas Verden var tilbudt først. Jeg var nede og tittet på lokalene sist lørdag og ble bare helt forelsket. De var bare kjempekoslige og helt perfekt.
Lokalene ligger inne i en passasje slik at det er et slags bakgårdsmiljø, men med gjennomgang til og fra øvre og nedre nivå i Asker sentrum. På gateplan er det 71kvm. + 30kvm. kjeller.
Så da ble jeg litt i det nostalgiske hjørnet i dag. Jeg fant fram gamle albumer og bøker. Her ser dere Walla som lita jente. Hun er avbildet utenfor huset de bodde i, og der hennes mor Rangnhild dreiv butikken sin. Hun ble jo enke og aleinemor 2 mnd. før Walla ble føtt. Så huset, som dere ser, er ikke helt ferdig bygget. Det sto lenge slik uten kledning og ble kaldt for papphuset. Men å være aleinemor var nok ikke noen enkel tilværelse i 1920, så det tok tid å bygge hus. I butikken solgte hun garn, stoffer og sysaker. Hadde strikkemaskin og strikket på bestilling og for slag. Selv om Walla bare var 7 år da hun sluttet med butikken og flyttet, så har nok dette påvirket Walla til å starte sin butikk.
Jeg blir 4. generasjon med butikk;)


Jeg gleder meg helt villt til å åpne butikken.
Åpningsdatoen er satt til 12. juni.

Ønsker dere alle en herlig helg.
Blir det loppehelg på deg også;)

20 kommentarer:

  1. Det hørtes gøy ut, lykke til med butikk forberdelsene.
    Hilsen Elin

    SvarSlett
  2. Lykke til! Og så flotte bilder! Den sofaen passet ypperlig i interiøret. Så artig med katten på sofaryggen. :)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder og flott slektshistorie. Ønsker deg lykke til med butikken og god helg.

    SvarSlett
  4. Hei Ragnhild!
    Stilige bilder fra stua di:)
    Så fint det var med klokka og kistebordet, ser kjempetøft ut!!
    Skjønner godt at du gleder deg til å åpne butikken:)) Det blir nok utrolig kjekt!!
    God helg til deg og dine!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  5. Så gøy....
    Regner med du legger inn litt bilder av butikken når den tid kommer.
    God Helg...
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  6. Gratulerer og så flott da, dette blir spennende ;)

    Nydelige bilder du viser her!

    God helg fra meg

    SvarSlett
  7. Så spennende med åpningen av butikk! Noterer meg 12.juni :-)

    Artig at du er 4.generasjon med butikk.

    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  8. Ojoj, jeg gleder meg til butikken din åpner!

    SvarSlett
  9. så spennende å høre om butikken du skal åpne :) endelig.. ;)
    ønsker deg masse lykke til!!!
    gleder meg til å følge deg..og til å se bilder fra butikken ;)
    ha ei fin helg!!
    klem Anne♥♥♥

    SvarSlett
  10. Oh, det lokalet hørtes jo rålekkert ut!! Spennende da! :D
    Digger bildet med pusen, herlige nyanser! <3 God helg til deg!

    SvarSlett
  11. Høres spennende ut. Svigermoren min bor i Hyggen,så når vi skal besøke henne i sommer så skal jeg besøke butikken din også. Å det gleder jeg meg til.
    Klem

    SvarSlett
  12. Hei Ragnhild! Du og du så spennende! Det høres jo helt drømmeaktig ut med det bakgårdsmiljøet!!!! Passer jo perfekt til den romantiske fransk/nordiske stilen. Jeg må si jeg virkelig gleder meg til å få se bilder av lokalet ditt...for det regner jeg nesten med at du kommer til å vise oss her!? Regner med at du har 1000 sommerfugler i maven fram til åpningen =) Masse lykke til!! klem fra Ann-Helen

    SvarSlett
  13. Gratulerer Ragnhild, det blir spennende å følge med på butikken din:)
    Ha en fin helg.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  14. Hei på deg.

    Takk for gode råd og ord. ;o) Ikke alltid like lett å bestemme seg nei. hehe

    Så spennende med butikken da. Håper det går veien.

    Ha en super helg.

    Klem Simone. ;o)

    SvarSlett
  15. Blir nok spennende med nye lokaler. Bakgårdsmiljø er ofte koselig, og gir den rette stemningen!

    Flotte bilder:)

    SvarSlett
  16. Så god nyhet at du skal åpne butikk:) Er noen ganger i Asker så da skal jeg jammen besøke deg:)

    Håper du har hatt en fin helg.

    SvarSlett
  17. Hei på deg! Ønsker deg lykke til! Og så må jeg i tillegg takke for de flotte varene du sendte til meg på Lillehammer (teppe og sprosse), samt de søte tilleggsgavene.
    Klems

    SvarSlett
  18. Hei!

    Ja jeg la meg til som følger igår hos deg:)

    Så morsomt at du skal åpne butikk her! Gleder meg til å flytte til nye lokaler jeg også. Hun ved siden av er veldig hyggelig, så dere får det nok bra her.

    Lykke til!

    HIlsen Wenche

    SvarSlett
  19. Hyggelig å snakke med deg i helgen. Spennende med lokalene - ser du skal åpne 12 juni allerede. Herre min - du får det travelt, men utvilsomt veldig morsomt. Skulle ønske det var meg.

    SvarSlett
  20. Tusen takk for hjelpen :)
    Jeg skal på en butikk å se i kveld om de har. Men de rosa du har kan jeg også bruke til det jeg tenkte.

    Takk for at du vil være med på min give away :D

    Klem Anita

    SvarSlett