tirsdag 11. august 2009

Walla damen og andre skatter

Hei alle mine skjønne:)
Jeg har laget et stillben på en kommode. Og bak her kjenner dere sikkert igjen bildet av "Walla-damen". Det ble helt naturlig for meg å bruke dette sammen med logoen til butikken. Og derfor har kunder kaldt det for Walla-damen. Så da er hun blitt det:) Bildet har fulgt oss i flere generasjoner og hang på barnerommet til Walla. Vi vet ikke hvem bildet er av, men det er fra ca 1920 og det var helt vanlig med slike bilder på veggen den gang. Jeg fant det hengende på en spiker på loftet på hytta. I en skranglen gullramme og uten glass. Det var knust. Jeg hadde det på badet på hytta i mange år. Men når butikkplanene begynte å ta form så tok jeg bildet med meg til Asker. Veldig flott at det er så stort, så ble det skikkelig høy oppløsning på bildet når jeg scannet det inn på pc'en. Og det er jo et must. Mange fine bilder å laste ned fra nettet, men de er desverre ofte så altfor små.

Glassklokken og fatet er fra butikklageret og ligger ute i butikken. Så fine i sammen. Mix av gamle og nye skatter. Julekulene er gamle og jeg syns godt de kan ligge fremme hele året. De passet med møsnteret på fatet, også er det visst snart jul:))

Gammel fotoalbum som har fått selskap av bestefar (Ole Rafdal) sin salmebok fra 1909. Den gamle brosjen til bestemor brukte jeg flittig på beg. av 90tallet. Da hadde jeg en rocka vintage periode og gikk rundt i far's gamle sorte skinnfrakk, boots, bestemor's smykker og mitt laaaange røde hår nedover hele ryggen. Utrolig:)) Takk og pris for at jeg ikke rotet bort brosjen, sier nå bare jeg.

Tror jeg skal sy litt i kveld. Lurer på hvor mange pynteposer jeg har sydd?? Skulle sikkert funnet på en ny gave til mine kunder, men det er så kjapt når en har det innarbeidet, så jeg syr en ladning til jeg;)

Ønsker dere alle en herlig uke full av glede og latter:))

16 kommentarer:

  1. Hei Ragnhild :) Så flott et stilleben du har lagd,det bilde av Walla er jo nydelig ! Og ikke minst,er det jo koselig når du forteller historien bak ! Og så har du fått ny header(vet ikke om det heter det,engang)......men fin var den,helt mine farver :) Nå har jeg vært her hjemme i Steigen noen uker,og kjenner at kreativiteten trenger seg på,så gleder meg til å starte produksjonen igjen,når jeg kommer meg hjem :) Det bobler,kan man nesten si......men du vet jo det du,som kreerer stadig vekk :) Kos deg med sømmen :) Klem fra regntunge nord...

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny header, den var kjempefin. Og ja den stilige damen da, er det virkelig Walla, eller ett bilde hun likte godt? Fint er det uansett, en riktig skatt.
    Ha en flott kveld.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  3. Så koselig du har lagd det!! Skikkelig fint! Ha en fin kveld med sying!

    Solrosa

    SvarSlett
  4. Så fint stilleben du har laget. Vakkert med julekuler, selv på sommeren.
    Koselig Wallabilde;)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med rå fin header... sukk...nydelig var den... og innlegget havner i samme gruppe... Nyyydelig... også herlig å ha gamle ting etter sine egne.... Et sjarmerende og flott stileben du har laget...
    Klem O=)

    SvarSlett
  6. Nydelig stilleben!
    Det er som regel en miks av gammelt og nytt som gjør seg best!
    Elsker slike glassklokker!

    SvarSlett
  7. Hej Ragnhild! Så vackert stilleben du gjort. Så fin glasklockan och fotoalbumet är, för att inte tala om lilla psalmboken med guldtext på, sen är bara för söt. Du visar så mycket fint här på din sida, har suttit en lång stund och bara njutit av allt vackert. Ha en underbar kväll. Kram Paula

    SvarSlett
  8. Hei Ragnhild.Så du mener det snart er jul? Gratulerer med vakker header. Nydelig stilleben og for et skattkammer du har på hytta.Så fint at du tar vare på disse flotte gamle tingene.

    SvarSlett
  9. For et nydelig innlegg, Ragnhild :) Vakre ting som har affeksjonsverdi er så kosleig å ha framme.

    Så artig å få historien til Walla-damen :)

    Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  10. Så gøy at walla damen har fulgt deg siden du var liten;) Bringer nok lykke den tenker ejg, Asker ja har du butikken der...Må få søsteren min til å stikke innom;)

    Ha fortsatt god arbeidsom uke Walla;)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  11. hei ragnhild -

    så nydelig stilleben, vakkert!
    og så herlig ny header du har laget, den likte jeg godt mmmmm...
    ha en fin solskinnsdag!
    reiser du til messen..?

    moaklem

    SvarSlett
  12. Det kan du du, det der med stilleben. Meget stilfuldt.
    kh. Birgitte
    http://mamasmasker.blogspot.com/

    SvarSlett
  13. Vilka ljuvliga stilleben du bjuder på...fotografiet är så vackert...hoppas dagen din varit bra..nu är det bara jobb och jobb som gäller och regnet det öser ner..:( längtar till fredag, klem

    SvarSlett
  14. god morgen ragnhild -

    ..jepp, drar til herning!
    ønsker deg en god helg!

    moaklem

    SvarSlett
  15. Hello,
    your cloche is a dream.... so wonderfully decorates..... a nostalgic air all that still improved in appearance.
    Lots of love,
    Elke.

    SvarSlett