torsdag 27. august 2009

Siste sjanse i konkurasen i kveld.

Jeg har en eske med gamle kniplingsblonder etter mors (Walla) butikk. De klarer jeg ikke å selge. Klarer ikke å sy de fast i noe eller klippe de opp. Så de ligger bare der og er til pynt.
Men så kommer jeg over disse du ser på bildene og flere. De er altså helt nye. Kniplet for hånd i år 2009. Helt utrolig. De er samme kvalitet, farge og nesten samme mønster som mine gamle. De får du kjøpt i metervare i butikken min. Det beste av alt er at disse klarer jeg å bruke, altså sy fast på noe også. Det er 6 forskjellige så da er det litt å velge mellom, der to av de er nuperelle blonder. Også de er laget for hånd. Å slå nupereller eller kniple blondeband er jo teknikker som nesten er gått i glemmeboken her hjemme på berget. Derfor er jeg overlykkelig over at det er noen på andre siden av jordkloden som fortsatt kan kunsten.

Jeg har bestemt meg for å ha et bloggtreff her hjemme.
Dere skal komme hjem og se hvordan det er i Wallahjemmet, også skal jeg lage en butikk i halve stua så de som vil kan handle med bloggtreffprosenter;) Datoen er ikke satt enda. Men jeg har 1års jubileum i høst. Butikken gikk online på selveste Haloween. Så jeg tenker at det må bli 24.10 eller 07.11. På Hallowen er de fleste av oss opptatt med andre aktiviteter tenker jeg;) Det blir tatt en avgjøresle ganske snart, men kom gjerne med et ønske;)

Også er det altså siste sjanse i kveld til å hive seg med i konkurransen lenger nede på siden her.

Tuddelu da blogges vi;)

12 kommentarer:

  1. Så vakre kniplinger :) Skikkelig gammeldagse og flotte.

    Jeg har bestemt meg for å finne noe gammelt sølv etter dine tips om oppvaskmaskin og sølvtøy. Synes det er så mye flott! Vakkert mønster på de du har bilde av!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  2. NYDELIG!!! og du har helt rett.. det er ingen som gidder å lære de gamle teknikker.. kjempetrasig.. jeg har lyst å lære men finner INGEN som kan lære meg dette...

    den lille tresaken i innlegget lenger ned ligner noe jeg så på en amerikansk blogg.. det ene var en fyllepenn.. den andre inneholdt noe som lignet en skjærekniv/skalpell..

    idag lages alt i plast.. ikke like vakkert som i gamle dager der man laget hylster av tre til mange forskjellige ting.. mormor hadde en slik hylse hvor hun oppbevarte heklekrokene.. skulle likt å visst hvor den tok veien...

    Regner med du raser rundt du også.. prøv å trekk pusten innimellom:o) klem fra mæ..

    PS!kom det helskinnet frem????

    SvarSlett
  3. så alldeles skjønne,skulle ikke by på problem å få brukt de til noe,an ike få nok av sånt,godt noen kan det ennu..klem fra sylvia.

    SvarSlett
  4. Så nydelige blonder.. den øverste var alldeles herlig... må kikke imm i butikken igjen...

    Så¨moro med bloggtreff, tenk om det hadde vært mulig å vært med..men avstanden blir nok for stor...

    Ønsker deg en fin fredag..
    klem O=)

    SvarSlett
  5. Vad vackert det är med knypplade spetsar.
    Hoppas du får en bra helg.
    kram Elzie

    SvarSlett
  6. Så fine blonder!
    Skulle ynskje eg budde i nærleiken slik at eg kunne vore med på bloggetreff:)
    Det blir nok koseleg:)
    Helsing Anne:)

    SvarSlett
  7. Ljuvliga bilder att njuta utav, precis vad VIOLAN gillar..synd att det är så långt...skulle gärna kommit på bloggtäff och få träffat er...ha en fin helg, klem

    SvarSlett
  8. Jeg er klar for bloggtreff jeg Ragnhild!! Jeg kan begge datoene jeg!!

    SvarSlett
  9. Så utruleg vakre blonder!! Synd at slikt handverk gjeng i gløymeboka - skulle gjerne lært meg slik eg óg! Har fått høyre av venninner at eg er litt "gamaldags" så då hadde det jo passa perfekt å kunne slikt også:p hihihi..

    Skal innom å kike litt i nettbutikken din no:)

    Ynskjer deg ei retteleg flott helg!
    Klem frå Linn:)

    SvarSlett
  10. åååhhh .... da vil jeg komme....
    ( men blir vel vanskelig...)

    SvarSlett
  11. Nydelig nuppereller :-)

    Jeg hadde en gammel Tante ( familietante) som kunne slå nuppereller og hun ville lære meg det da jeg var liten ( 7-10 år ) men jeg gadd ikke ...
    Ååå angrer sååå mye nå når jeg er voksen ...

    Tante finnes ikke lengre , og jeg får derfor ikke lært det ..

    Tenker på det hver gang jeg ser nuppereller oppi heklekurven på fretex ..
    og angrer ...

    Men Tante lært meg : strikke , hekle
    og brodere :-)
    så har jo mye med fra henne alikevel :-)

    SvarSlett
  12. Så nydelige kniplingsblonder :-) Jeg har sånn respekt for skikkelig håndarbeid og disse var jo utrolig vakre i tillegg!

    SvarSlett