tirsdag 25. august 2009

Minner om konkuransen.

Jeg har hatt en litt ufrivillig bloggekommentar pause. Mange lurer sikkert på hvorfor de aldri får noen kommetarer fra meg lenger. Men det er ikke slik at det er slutt på det. Det er bare jeg som har måttet ta tak i noen andre ting.

Jeg har ryddet verkstedet og kontoret vårt. Tidligere delte jeg pc/skrivebord med min mann. Men med hver vår pc så ble det jo litt rart. Den ene skjermen foran den andre. Hundre ledninger og en skriver på bordet og en under:)) Frustrert over stadig å sitte å riste i feil pcmus bestemte jeg meg for å rydde det ene verkstedbordet og flytte mitt kontor bort dit. For en lettelse. Og det dere ser på bildene er det samme jeg sitter og titter på over pcskjermen. Ingen grimme permer. Her hersker ro og orden også masse inspirerede dill og dall. Enn så lenge;)

Ute blomstrer erterblomstene jeg plantet. Hver morning har hele klatrestativet og plantene lagt veltet i beddet. Jeg mistenker rådyrene i å nappe i den på natten. Derfor plukket jeg inn alle blomstene. De er jo mine og aldeles ikke tenkt som rådyrmat. I morres sto faktisk plantene rett opp og ned. Så det så. Ja ja, mulig den har blåst over ende, men som sagt så har jeg mine mistanker.


Gave og Interiørmessen er over. Ikke så veldig mye veldig nytt å hoppe i taket for der. Men allikevel så skal jeg love dere at det kommer mye lekkert inn i butikken. Nå prøver jeg å velge en stil som er litt varig, da jeg selv liker å omgås ting som ikke kan dateres til et årstall og den og den trenden. Det er nok derfor jeg har havnet på den nostalgiske, landlige hyllen. Men også der kommer og går trendene. Og jeg ser at det blir mer og mer naturlig tre. Så har du et fint naturlig matt og slitt bord uten lakk og maling, så kan det være at du skal vurdere en gang til, om du virkelig vil male det. Litt varme og røffhet inn i det lyse og søte er kanskje akkurat det vi trenger nå.


Skulle ønske jeg kunne lagt ut alle de herlige varene som er bestilt, under "varer som kommer". Men desverre så mangler jeg bilder. Ikke alle leverandører har flotte hjemmesider med bilder en bare kan laste ned. Men jeg velger allikevel ikke bort disse leverandørene. Derfor må vi bare vente til varene kommer, før jeg får lagt de ut. Jeg kan nevne, mange forskjellige madonnaer, både kvitthvite og med farger i forskjellige størrelser. Mange nostalgiske tekstiler kommer. Sengeklær, duker, kjøkkenhåndkle og gardiner. Heklede og broderte. Håndkniplede blondeband, som er helt identiske med de gamle jeg har, kommer også i metervare. Jeg ønsker mørketiden velkommen med mengder av lystestaker og telysglass. Gleder meg;)


Til slutt: Har du ikke fått med deg konkuransen så ta en titt i innlegget under.
Lykke til.

13 kommentarer:

  1. Så deilig utsikt du har fra kontorplassen din :) En egen plass må man ha!

    Rådyrene kan være nokså slitsomme å ha i hagen... Håper nesten det er vinden som har spilt deg et puss, for har de firbente begynt å gå der, er det ikke så mye som får stå i fred.

    Erteblomster dufter jo bare fantastisk, og der nydelige å plukke inn. Og jo mer man plukker jo flere erteblomster kommer det! Det er en blomst jeg ikke kan klare meg uten om sommeren!

    Gleder meg til å se dine nye varer :)

    Ha en fin onsdag! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  2. For en fantastisk flott utsikt du har fra ditt arbeidsbord...
    Nydelige bilder... og jeg gleder meg til høstens varer kommer...
    Er helt sikker på at det blir mye fint og kommer til svi godt i lommeboken...hihi..

    Ønsker deg en fin dag..
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  3. Nå har du fått din stil på arbeidsbordet ja:))!! Kjeeeempeflott !!

    Koselig se deg igjen her :))))

    SvarSlett
  4. For en fantastisk blogg du har!!! Deg må jeg bare følge!! Håper det går greit om jeg legger deg til i blogglisten min også?

    SvarSlett
  5. Jeg får ikke lagt til kobling av nettbutikken din. Har prøvd både hjemme fra og på jobb.... Gleder meg til å se svaret!

    SvarSlett
  6. Herlig innlegg!!Flotte bilder her!! Invitasjon til bloggtreff i bloggen min!! Håper du kan!!

    Klem Aase

    SvarSlett
  7. halloen ragnhild -
    ..en stund siden jeg har vært innom! håper alt står bra til!Du har vært virkelig flink og ryddet, så deilig å ha noe vakkert å se på, istedenfor permer etc...
    Måtte trekke på smilebåndet av bob bob om interiørmessen og nyheter...hihi - du er herlig!
    ha en fin kveld -
    Moaklem

    SvarSlett
  8. Så utrolig flott du har det rundt din arbeidsplass....
    Og så mye spennende som kommer etterhvert.
    Jeg har så lyst til og slipe ned platen på spisebordet som jeg har malt hvit...nå vil jeg ha trestrukturen frem.

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  9. Jeg har også problemer med å rekke å legge igjen hilsen til alle, for ikke nok med at min lille sønn krever sitt, så havnet PC'n min på rehabilitering så jeg må låne samboerns som han "bor" på hver gang han er inne....
    illegg prøver jeg å få alle 5 strøk med grunning og maling på huset før vinteren (som om jeg rekker det!!)

    Gleder meg til å se nyhetene dine da, for jeg liker smaken din kjempegodt!
    Nydelige bilder i dag også, og er enig med deg at det er mye bedre å se på noe vakkert enn permer og kontorstæsj!
    :)

    SvarSlett
  10. Jeg har også hatt en litt ufrivillig bloggepause... som i mitt tilfelle har vart i flere måneder... Jeg har oppdatert bloggen min, men ikke vært så mye rundt hos andre, rett og slett fordi min gamle Mac var.... gammel... og treg, så å skrive hilsener hos andre var et slit. men idag har jeg fått en ny mac, og en ny era begynner. Jeg gleder meg til høsten, og til mer blogging.

    Erteblomstene mine har nettopp begynt å blomstre... noe sent, men bedre det enn aldrig... Mine står i en krukke på terrassen, og gleder meg med sin herlige duft og nydelige farge. Jeg skal også prøve å bli flinkere til å ta inn noen, for ute, ja der er jeg jo ikke så mye mer...

    SvarSlett
  11. Hei Ragnhild
    Jeg var også på messen..og hadde vel sett det meste fra før.
    Nydelige bilder du viser av vakre stilleben. Hvordan går salget av Sjarmerende gjenbruk?...den har kommet ut på tysk nå.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  12. Det var ein triveleg arbeidsplass!

    Anita

    SvarSlett
  13. Hello,
    thank you for your dear comment. I would be glad so much if you sent me the book. Mail me please your bank connection with it I to you the money can transfer.
    A good night and many thanks
    Elke.

    SvarSlett