lørdag 13. juni 2009

Spørsmål og svar.

En utfordring med mange spørsmål fra Solrosa.
Hva er du opptatt av for tiden? Familie og butikk, som vanlig. Hva har du på deg idag? Maleantrekk som tåler en flekk. Hva skal du spise til middag? Uff, aner ikke og vil ikke tenke på det nå. Hva vil du gjerne lære deg? Fransk. Hva hører du på akkurat nå? Vinnen som suser i trekronene. Hva er ditt favorittvær? Jeg elsker all slags vær og alle skiftningene vi har. Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Se 10 år yngre ut:o) . Hva syntes du om den personen som gav deg utfordringen? Sprudlende herlig, bli i godt humer blogg. Hvis du kunne fått et hus ferdig innredet hvor som helst i verden - hvor skulle det ha vært? Italia eller Frankrike. Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? Et lite bakgårdsbutikklokale i Asker. Hva vil du gjerne bli kvitt? Alle brunsneilene og rådyrene i hagen. Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den nærmeste timen, hvor ville du ha dratt? Himmel og hav, kan ikke bare dra en plass i løpet av en time. Hade! jeg drar til Frankrike på marked nå jeg, liksom.. Hvilket språk vil du lære? Mer fransk. Hva ser du etter i en venn? Arlighet, spontanitet og humor. Hva slags musikk liker du? NRKmp3 og NRKp3. Hva er drømmejobben din? Utvikle videre butikken min og ha mulighet til å impotere mer brukt fra utlandet. Har du noen favorittmodeller? Modeller??? Nei, men jeg har noen favorittdesignere. Hvis du hadde hatt 1000 kr. nå, hva ville du brukt de på? Hellemandus… Hadde det vært snakk om 10.000,- så hadde det vært noe å gruble over, men 1000 kr får en jo ikke så mye for. Dessuten er det noe en har og bruker hver dag. Hva er det siste interiørbladet du kjøpte? Country Living .Den siste cd'en du kjøpte? Carpe Diem i gave til en 9åring. Hva vil du akkurat nå? Ut og male.
Ta utfordringen dere som føler for det:)
Også må jeg få takke for alle de gode tilbakemeldingene på kommentaren min ang. rettskrivning inne hos NIB. Veldig kjekt.

Bildene er fra en vegg bak to dører i stua. Vanskelig å møblere og finne noe å ha der siden dørene, når de er åpne, kommer foran. Akkurat nå ser det slik ut. Bruker mye denne veggen til å fotografere varene som skal ut i butikken, så her forandrer det seg stadig.

Ønsker dere alle en happy lørdagskveld:)

13 kommentarer:

  1. SÅ artig at du tok deg tid til å svare, da. LItt artig med sånne utfordringer, men det tar også litt tid. :) Flotte svar, da. Artig å se hvor forskjellige alle er. Håper du har det bare fint i helga og at du på sikt får utvidet butikkvirksomheten din som du drømmer om!

    Jeg leser til eksamen og gleder meg til jeg er ferdig på mandag!

    God helg!

    Solrosa

    SvarSlett
  2. Hallooooooo!
    Jeg liker også best nr. 2!
    Trodde kanskje innlegget ble for "sukkersøtt", men det passet kanskje bra med et positivt input akkurat nå.
    Så ble det sånn....
    Kjempegøy å lese litt mer om deg.
    Det er visst snakk om bloggetreff i Oslo til høsten?
    :D!!
    Ha en flott lørdagskveld!

    SvarSlett
  3. Kjempe fine bilder hos deg, som alltid!
    Så koselig at du likte kjolen min! Jeg syns selv den er fantastisk!
    I dag har jeg vært på loppis og i antikkbutikk og trenger litt hjelp av deg om du vil gi...? Hvis du vil klikke inn på bloggen min igjen og se på den hvite skåla det er bilde av der. Klarer du å si noe om den tror du?
    Ha en fin helg videre!
    Klem fra M

    SvarSlett
  4. Hej Ragnhild!

    Ja det är ju så ledsamt om det regnar så att blommorna ruttnar..man vill ju kunna vara ute och njuta av dem. Hoppas sommarvärmen kommer snart igen :)

    Härligt arrangemang, så fint med det gamla fönstret och växten som hänger ner.

    Kram
    Mia

    SvarSlett
  5. Så flotte bilder, kjempefint dekorert, har også så veldig lyst på et gammelt slitt vindu til å pynte med både inne og ute,har ikke kommet over noen ennå, men er stadig på utkikk:))
    Likte så godt bålkorgen du hadde kjøpt!

    Ha en riktig så fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  6. hei ragnhild -
    ..morsom lesning om deg og ditt...
    kos deg med maling -
    og ha en fin helg!

    moaklem

    SvarSlett
  7. En så hälig text från dig...och du bjuder som alltid på så vackra bilder..hoppas du har en skön lördag med din familj...här har vädret varit katastrof sista tiden men idag lite bättre,...var är sommaren...klem VIOLA

    SvarSlett
  8. Må bare gi deg min fulle støtte for innelgget ditt på NIB :)

    Og fine bilder du legger ut! Inspirerende å kikke i bloggen din :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  9. Kjekt å lese litt om deg;)
    Tar jo litt til den der utfordringen, men artig;)
    Nydelig bilde!
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  10. Hei Ragnhild
    Ville bare si at du har da slett ikke mange feil i dine tekster! Koser meg bestanding med bloggen din.

    SvarSlett
  11. Hei Ragnhild!
    Så herligt innlegg, kjekt å lese, selv om jeg vet endel fra før.
    Syns rettskrivingen din er veldig bra jeg. Men som dysletiker tenker jeg at du må legge ned mer tid og arbeid i lesing/skriving enn en som ikke har det.
    Du er flink!
    Du vet, min mann har jo også dysleksi, han skriver på sin måte, heldigvis tar han det ikke alvorlig, men ser selv humoren i det.
    Syns og det er viktig at oss alle rundt ikke skal være pirkete, men heller godta og respektere hver enkelt sin skrivemåte (så lenge en ikke har en jobb der skrivefeil kan få alvorlige følger).

    Var i nettbutikken din og fant et kors nr d77, kan jeg legge det til ordren?
    Veldig vakker vegg i stua di!
    Ha en kjempefin Søndag!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. kjempefine bilder;)
    ha en fin uke.

    SvarSlett
  13. Takk for hjelpen! Det er litt gøy å vite noe om den ihvertfall.
    Klem fra M

    SvarSlett