søndag 14. juni 2009

Ut å plukke blomster..

Vi har hatt en vidunderlig vær i helgen. Sol og varmt. Alle de andre er på badestranden, mens vi er bare hjemme og pusler med vårt. Nå er det fyr på den lille minigrillen som jeg har gitt adgang til hagen. (jeg er ei antigrill kjerring). Vi er ikke enige min mann og meg. Han vil selfølgelig ha en diger gassgrill. Jeg vil heller ha en peis og et utekjøkken med en komfyr, eller en gammel vedovn. Det hadde vært koselig det. Min mann er snill, og har enda ikke kommet hjem med noen grill;)) Istede har han hjelpt meg å bære den gamle kjøkkenbenken inn i hagestuen. Han var jo overlykkelig for å få den ut av garasjen må vite. Nå driver jeg og maler den hvit. Planen er å ha en benkeplate i rustfritt stål eller sink på den også en vask. Det blir ikke innlagt vann, så jeg får bruke bøtter.

Jeg tok med minstejenta ut i blomsterengen. Hun elsker å plukke blomster, og den engen var stor og full av lilla, gule og hvite blomster. Hun kom ut av bilen og sa bare ØY! Her var det mange blomster mamma. Da hun så at jeg hadde med saks ble hun ganske så fortvilet, og ropte. Ikke klipp blomstene mamma, ikke klipp. Jammen jeg skal jo bare klippe de jeg skal ha med hjem. Å ja, da så.

Byste fra Wallas Verden
Dere mo tro jeg har mange vaser her. Gamle og nye, i glass, porselen og i krystall. Men jeg endte opp med et norgesglass. For meg er det som disse markblomstene passer best i slike hverdagslige ting.


Har vi ikke fin dørvakt vel. Sitter nok der og venter på at noen skal komme inn og ha tunfisk i skålen hennes. Dagens høydepunkt. Deilig når det er slik at dørene står åpne, Inne og ute flyter sammen og vi hører fuglekvitter inne og radioen ute.


Til slutt får dere se litt av mitt overfyllte bord. Der er ting som skal ut i butikken. Har fått tak i mye fint i helgen som kommer i løpet av de første dagene nå. Ikke bare porselen, litt sink og anna også.

25 kommentarer:

  1. Markblomster hører hjemme i norgesglass ja :-) Kanskje til og med i melkeglass... Høres ut som du har hatt en flott helg da, så deilig med en tur i blomsterenga!

    SvarSlett
  2. Høres ut som en god dag.... Her i gården har jeg gitt etter for den store gassgrillen, trøster meg med at grillmat er godt og vi som oftest er MANGE rundt bordet om sommeren! Markblomstene hører absolutt hjemme i noe hverdagslig. Min sønn på to er ikke så flink til å plukke blomster enda, så her er det som oftest nok med ett glass eller en søt liten kopp til blomstene!!

    SvarSlett
  3. Åååh, hatt finvær dere ja, her i Trondheim har det vært trist vær og ikke minst kjempekalt! Jaja, er jo vant til det... :P Herlig med slike dørvakter, koselige! <3

    SvarSlett
  4. Så underbart vackert ert väder är, och så ljuvligt med nyplockade vilda blommor.
    Ha nu en alldeles fantastisk kväll.
    Klem Åsa
    Det var den sötaste dörrvakt jag sett !!!!!!

    SvarSlett
  5. markblomster er vakkert og dekorativt og veldig lekekrt i norgesglass ja, norgesglass kan jo brukes til så mangt:) Ønsker deg en videre flott søndagskveld:) klem monica

    SvarSlett
  6. Hei...må le når jeg leser innlegget ditt...Ikke alltid lett for våre menn å skjønne seg på oss skrotkjærringene..Men så blir de jo som regel fornøyd med resultatene våre også...Utrolig koselige tablåer/stilleben du lager..og det fugleburet der,er vel også et nytt funn i butikken din?Tror jeg tar meg en titt der nå jeg...Go`ukestart til deg fra meg..

    SvarSlett
  7. Ja er jo masse skjønne markblomster, har masse gamle vaser og Norges glass dom jeg fyller. Har ikke fått lagt inn kommentar hos deg, men var i orden nå. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. så mange skatter....
    herlig historie her...
    juni er så herlig med alle nydleige blomster som florerer over alt...
    nyte,nyte...!

    takk fro koz hilsen, klem, magny***

    SvarSlett
  9. Så mange vakre ting du har, og spesielt fugleburet var bare helt herlig! Jeg gleder meg til å kunne gå ut i marka å hente inn blomster slik som du gjør, det er jo såå fint å pynte med! Desverre så er de ikke dukket opp hos oss enda, men jeg ser at de er på tur. Ønsker deg en fin uke! :)

    SvarSlett
  10. Plukke markblomster er det beste jeg vet! Herlige bukketter blir det - og gratis er de jamen også! Egentlig er det mange hyggelige ting som er gratis her i verden....

    SvarSlett
  11. For en deilig dag dette høres ut som :) Jeg har også snill mann! Det er helt ubetalelig, du må ta godt vare på ham :)

    Norgesglassene mine står i "flyttelasset" og jeg blir stadig minnet om å ta de fram. Takk for påminnelsen denne gangen, det var flott med markblomster i de! Så kreativt!

    Ha en fin ukestart! hilsen Margrethe

    SvarSlett
  12. Ni har verkligen sommar i Norge...kan man inte säga här, tror inte jag sett solen ordenligt sedan jag kom hem från Spanien...bara några stunder då och då,... så vackert du gjort med de vilda blommorna,... ett ljuvligt sommar stilleben...

    ..ha en fin dag, klem

    SvarSlett
  13. Ååå så nydelige bilder... hehe...måtte le litt ang grill og ute kjøkken... jeg har en mann som ikke vil ha gass grill heldigvis..men ute kjøkken...ja det ligger nok et stykke frem i tid...
    Vi snakket litt om det i helgen ang alle mine påfunn av loppekjøp... Han var nok ikke helt enig i alle kjøpene, men det blir jo fint da syns han... og det var kjekt å høre,...

    Så mor fortsetter sine "galne" kjøp hun..og mannen blir fornøyd han også :O=)


    Ønsker deg en fin uke o=)
    klem kerstin

    SvarSlett
  14. Hei!!

    Så nydelig det fugleburet var da! Fargen... mmmmm... søtt og herlig!
    Og du tar jo så vakre bilder.

    Ha en kjempe fin dag!
    Hilsen Liv

    SvarSlett
  15. For en nydelig villblomsterbukett;)

    Og vakre bilder du viser, likte det med katten på spesielt,)

    Ha en flott uke der ute!

    SvarSlett
  16. Så deilig med nyplukka markblomster. DET er sommer for meg:))

    Kos deg!!

    SvarSlett
  17. Å, så nydelig innlegg!! Superfine bilder også. Veldig fint fuglebur og servise også. Du er heldig som har katt. Jeg ønsker meg en selv. Og en hage. Jeg har det selvsagt fint med det jeg har, så får hagen og katten komme senere. Å, dette var et innlegg som gjør meg veldig, veldig glad!

    Ha en nydelig dag videre!

    Sol-klem

    SvarSlett
  18. Så mye nydelig det var her. Vakre ting og vakre bilder:-)
    Innom for å ønske deg en herlig sommer. Jeg tar en bloggpause til over sommeren.
    Klem Ingrid :-)

    SvarSlett
  19. Hei Ragnhild!

    For et utrolig vakkert stilleben du har arrangert! Og markblomster er noe av det herligste jeg vet om. Gifter jeg meg en gang i fremtiden har jeg lyst på en favn full :) Vi har en liten eng bak huset, og vi har klart og overtale park vesenet til å ikke klippe vekk alt. Eng full av blomster hører me til sommeren, og det gleder mange i nabolaget. Så flott grønnfarge det var på buret, super kontrast. (Statuen var vakker og!)

    Ha en hyggelig kveld!
    Klem/Aina

    SvarSlett
  20. Å så spennende med den kjøkenbenken i hagen. Den må vi få se megre til. Nydelige blomster, enig i at det er nydelig med dem oppi Norgesglassene.

    Skjønn dørvakt.

    Hilsen Lisemoren

    SvarSlett
  21. Venter spent på peonene dine..virkelig skjønne bilder du hadde her. Kjempeflott fuglebur, for ikke å snakke om den nydelige katten!!
    Det er noe eget med markblomster!!
    Natti,natt!!

    SvarSlett
  22. Hei!
    Så flott de er komt, gleder meg til å se dem, og håper det ikke blir for tung last å dra med seg!
    Ad. været så er det pent men kaldt, men jeg håper dere tar "sommeren" med over fjellet!
    Tror den lille jenta di har arvet sin mors kjærlighet til blomster! Så skjønt! Nydelige bilder!
    Klem Anita

    SvarSlett
  23. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. :) for en flott blogg du har! skjønne bilder!
    klem, cecilie

    SvarSlett
  24. FIn bukett, ser me likar dei same blomane ;) Peonen over er også heilt nydeleg!

    SvarSlett
  25. Рассказ о душевых кабинах которые вы сможете ознакомиться в нашем салоне
    Жизнь современного человека -это неистовая гонка за временем, бешеный ритм мегаполисов, бесконечные потоки
    информации. В результате - стресс, физическое и психическое нервотрепка, усталость. Выкините из головы об этом, погрузитесь в мир
    отличного самочувствия, кайфа и удовольствия, который дарит Glass ! Именно
    для ВАС Glass придумал совершенные Душевые кабины , дающие расслабиться,
    воспроизвести жизненные силы и обрести мышечный тонус.Glass -это все, что вы предвкушали от гидромассажа и душевых кабин.
    Душевые кабины Glass скомлектованы из прессованных акриловых пластин, обладающих превосходными
    изоляционными свойствами и просто поддающихся чистке. Душевые кабины Glass не теряют цвета и натурального блеска
    даже после нескольких лет эксплуатации. Толщина панелей из каленого стекла душевых кабин Glass равен 6 мм.
    Целостный каркас из оцинкованной стали душевых кабин Glass гарантирует устойчивость и прочность. Ножки,
    размещенные на внешней части душевой кабины Glass, позволяют спланировать установку душевую кабину Glass над
    канализационными трубами отрегулировать ее по высоте. Все душевые кабины Glass предварительно добросовестно и тщательно
    собраны, поэтому как установка Glass, так и уход за ними очень просты.
    Весь ассортимент кабин Glass изготовлен в соответствии с нормами безопасности. Glass уделяет главное
    внимание дизайну как в эстетическом плане, так и в области разработок последних технологий. Для этой цели была создана
    особая творческая команда Glass, состоящая из выдающихся дизайнеров и дизайнерских бюро, таких как Giugiaro
    ,Phoenix, Design,Claudio Papo и Itamar Harari. Glass производит кабины самых разнообразных размеров.
    В модельном ряде Glass вы можете найти как небольшую угловую кабину так и большой душевой бокс Glass с функциями
    гидро и аэромассажа , паровой бани, с низким или высоким поддоном по вашему вкусу. А также совмещенные ванны с кабиной
    Glass.
    Glass - это проверенное итальянское качество, безупречный дизайн и практичность в каждой детали. http://sanmoll.ru/
    Идеально слаженная работа сервисной службы Glass, в максимально скорые сроки, устранит любую возникшую проблему,
    т.к. все кабины Glass находятся на гарантии, но при желании вы всегда можете заключить договор послегарантийного
    обслуживания c Glass.

    SvarSlett