lørdag 18. april 2009

Lopper på kjøkkenet

Kjære alle mine skjønne bloggvenner. I dag tenkte jeg å ta dere med på kjøkkenet og vise dere noe av det jeg hadde med fra skattejakten på hytta. En av bestefars kasser med spiker. En dynamittkasse med sort skrift og inndelt i to rom. Og kassen ble kjempefin når jeg fikk støvsugd og tørket og vasket den.

Jeg fant også noen gammel patentflasker med porselenstopp. De passet fint sammen med glassene fra Chic Antique som også har porselenslokk.

I dag måtte jeg tidlig opp. Lørdag og allting, men loppemarkedet åpnet kl 09.00, og da er det bare å gnikke søvnen utav øynene og komme seg i vei. Der har jeg vært helt til kl 14.30. Og jada, jeg hadde med meg mer en 1 pose hjem. Desverre var det dyrt der. De første timene var det faktisk dyrere enn hos brukthandlerne, og alle gikk rundt å klagte. Etter hvert sank jo prisene, men da var godbitene borte. Allikevel fant jeg litt til butikken, litt til syrommet og litt til meg selv.
Oppbevaringsglass med porselenslokk, og gammel kjeramikk krukke er å få kjøpt hos www.wallas-verden.no
Ha en skjønn helg alle sammen:)

23 kommentarer:

  1. Hej !!

    Vilka fina saker !!! flaskor med porslinslock är ju så snyggt !
    Och sedan så arrangerar du det ju så otroligt vackert.
    Klem på dig.
    Åsa

    SvarSlett
  2. Se her skjer det mye hos deg siden sist ser jeg...Masse fristelser som alltid..og det kjøkkenet ditt har jeg jo vært på,og med de nye funnene blir det riktig så lækkert:O)Go`lørdag til deg fra Maliva som endelig har kommet seg hjem....

    SvarSlett
  3. Kjempefint arrangement, og fine ting. Ja, i dag har det vært "samledag"...

    SvarSlett
  4. Så koselige ting ! Kjekt med loppemarked, men prisene har mange steder blitt nokså stive ja-selv om det går til en god sak.

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. Så flott den kassen var... virkelig herlig.. Min sønn fant en lignenede ute på tur en dag.. den hadde et lokk. Råstilig.. har prøvd å å spørre om å få den men nei.....ikke end.iallefall..

    var også på loppemarked i dag.. De begynner å bli rå på prisene syns jeg... Litt irritert ble jeg.. Men klarte å prute og betjeningen var nok ikke særlig blid på meg..

    Nyt lørdagen Klem =)

    SvarSlett
  6. Virkelig fint med den gamle kassen, jeg har alltid vært glad i gamle ting. Det var kjempelurt å sette denne på kjøkkenet, passet perfekt til det andre du viser. Flasker med patentlokk i porselen er jo flott, særlig gamle. Jeg likte at du hadde lagt den flasken med innholdet litt utenfor. Ser ut som brunsukker? Ble et stilig bilde. God helg! Hilsen Margit.

    SvarSlett
  7. du har tatt noen flote bilder her,- herlge, nostalgiske motiv...
    var selv på loppis en tur idag innom 10 min,- hadde med div hjem,- men guri så dyrt!! tillot meg å prute, og ble kjeftet huden full av ei kjerring ved sida av....
    uffda....
    men god kveld og klem til deg~~¨

    SvarSlett
  8. Kjempeflott kasse!
    Kjedelig når lopper er dyre, hva er vitsen da??

    Heucheraen i hagen din kan ha navnet 'Velvet Night'
    I såfall blir jeg innmari glad for å bytte stiklinger!

    Klem

    SvarSlett
  9. Kassen var røff og tøff..kjempefin :) Ikke alt som skal males!!!
    Masse fint hos deg :)
    Kos deg på lørdagskvelden!!
    Klem Anne ;)

    SvarSlett
  10. Får assosiasjoner til en landhandel på Koster, varme og tandemsykkel!

    Kjempe fint!

    SvarSlett
  11. Verkligen vackra gamal flaskor och denna låda helt ljuvlig, hoppas du har en skön kväll, här har det grillats efter en solig dag, klem

    SvarSlett
  12. Du har såå mye flott du Ragnhild at jeg blir helt satt ut!!og ikke nok med det, du du har øye for det også :-))

    SvarSlett
  13. Hei! :)

    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, det var moro å være i blad - og det blir spennende å se om besøkstallet øker til mandag når det kommer i butikkene. *ler*

    Så vi blir poppiser i avisa begge to. ;) Moro!!

    Den kassa di var utrolig flott!!

    Ha en fortsatt flott helg!

    Vibeke :)

    SvarSlett
  14. Helt nydelig den kassen .. passet jo supert til kydderurter og oljeflasker:o))
    Ser det er mange som klager på prisen på loppemarkedene... synes det er frekt å annonsere med lopper dersom man stiller med brukt og antik.. lopper skal være billig!!

    Ha en fin søndag..

    SvarSlett
  15. Kjempeflott kasse og flasker!!
    Så kjekt å finne slike gamle skatter!!
    Det er mange som klager på prisene på loppis.....de må faktisk skjerpe seg disse arrangørene!
    Neste søndag skal jeg ta meg en runde.....tror der er fire loppiser rundtom!!
    Ser at avisen har vært på besøk hos deg også....og du så spennende:o)
    Så fint hos deg og så koselig med zinkkasse til dukene!!
    Ser ut som noen nydelige duker også:o)

    Ønsker deg en fin søndag ....med sol og varme:o)

    SvarSlett
  16. Hei Ragnhild !
    Lenge sidan sist, men no er eg her igjen :):)
    Har no kosa meg gjennom mange av dine fine innlegg. Kjempefint igjen og igjen :):):)
    Så stilig det vår å rulle dukar å sette opp i den sink kassa...og den nynamitt kassa frå bestefar...kjempetøft. Eg likar så godt sånn rustikk stil :):)

    Ønsker deg ei flott søndag :)Eg skal legge inn nytt innlegg i dag...over en mnd.sidan sist. Heile stova..data og alt har stått "på halv åtte" når vi har mala..men no er vi tilbake til normalen igjen :):) ..og det er hærlig :)

    Ha det godt og stor klem frå :Johanne

    SvarSlett
  17. Halloen...så masse fine detaljer fra kjøkkenet ditt. Helt landlig...med middelhavs'snert! Flaskene var kjempesjarmerende. Heldig du som eier sånne fine ting.
    Ha en superfin søndag, klem

    SvarSlett
  18. Nydelig!!! Ha en fin søndag! Klem-Mia

    SvarSlett
  19. Oi, for en nydelig blogg du har, så mye kjempelekkert, full av inspirasjon:)Bare elsker alle disse gamle trekassene. Mye fint du hadde i nettbutikken din, legger meg inn som følger hos deg, for her kommer jeg snart innom igjen og titter:)
    Ha en fin søndag,klem:)

    SvarSlett
  20. Hører flere som klager over høye priser på loppemarkedene, og sure folk i tillegg. Hm, men moro er det lell:-)
    Stilige ting på kjøkkenet ditt. Likte kassen VELDIG godt.
    Fortsatt god søndag til deg.
    Klem I

    SvarSlett
  21. Den kassen hadde en del sjarm ja!!! Så fin den var! Veldig koselig med en slik en på kjøkkenbenken. Men jeg har ikke plass akkurat nå............

    Hilsen Ljo som er glad likevel :O)

    SvarSlett