søndag 19. april 2009

Enda mer lopper

Det er blitt søndagskveld og jeg er mettet på lopper. Siden jeg skal ha konfirmasjon neste helg og ikke får med meg distriktets største loppehelg, så bestemte jeg meg for å besøke et par i dag også.
Og der står den. Muggen jeg bare måtte ha. Og den skulle på auksjon. Den er fra Egersund og jeg har aldri sett en slik før. Så der satt jeg på første benk, med galopperende hjerte. For dere som ikke har prøvd det, så skal dere vite at det er ganske spennende. Og vi var flere damer som bydde på muggen. Ei var med meg ganske lenge, men ga seg litt under det jeg hadde satt som maxbeløp. Jippi! Jeg er så fornøyd. Dette var virkelig kjekt.
Fatet bak er fra Figgjo og det fikk jeg for loppepris. Dagens loppemarked var, i motsetning til i går, ikke noe stress, og der var loppepriser. Slapp å prute og slapp å stå i trengsel. Skikkelig koselig. Det var akkurat det jeg trengte, for i går hadde jeg nesten bestemt meg for at nok får være nok, og heller handle hos brukthandlerne.


Det enseste wow objektet fra fredagen var disse to religiøse bøkene. Også kjøpt på auktion. Men de er jo så vakre, både utpå og inni.

Og inne i bøkene finner jeg lykkekløver. Skikkelig sjarmerende. Bøkene er fra 1845 med gotisk skirft. De legges ut for salg i nettbutikken.


I dag fant jeg madonna på loppis. Ikke den syngende, men den tause. Bare en liten byste, og jeg kjøpte henne jeg, for 20,-kroner

Et 40g. fat, noen vaser, teskjeer, pressglass, etasjefat, osv, osv. Nå må jeg bare få lagt de ut i butikken. Og det skal jeg starte på NU! Så får jeg blogge mer etterpå;)

24 kommentarer:

  1. Så nydelig mugge - ja mange andre fine ting har du jo også funnet ser jeg. Godt det er loppemarkeder til helgen også- da er jeg nemlig kommet hjem igjen. Naboen min sendte meg sms med flere muligheter til helgen....

    SvarSlett
  2. Masse nydelige ting du har funnet da! Har lyst på de bøkene jeg, må sjekke i butikken din da.

    SvarSlett
  3. Såå mye flott du har funnet!
    Må si jeg likte den mugga, så nydelig! Men det andre var også fint. Må innom butikken din senere en dag. Ha en god natt og kommende uke. Fra Margit.

    SvarSlett
  4. Wow dwn kannen var flott ! Skjønner godt at du falt for den:-)

    Bøkene var også utrolig flotte da !

    Ha en deilig uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. Hei Ragnhild
    Så mye fint du har funnet i helgen, og lykkekløver i boken...så herlig. En lik mugge kan du se i boken Sjarmerende gjenbruk med decoupage (perleblomster).
    Ha en fin uke. Klem Hanna

    SvarSlett
  6. Så fine kjøp du hsr gjort deg!!
    Muggen var kjempe fin, og likte fatet med vasene osv.. veldig godt også :)

    SvarSlett
  7. Å, så mye fint! Kjempebra! LIkte alt, jeg, og muggen var jo nydelig! Jeg skal på loppemarked på lørdag og gleder meg veldig! Jeg elsker loppemarkeder, men er ikke så ofte på slike, da det ofte kolliderer med jobb eller andre viktige ting. Men - nå skal det bli på lørdag! Ønsker deg en god og en flott uke! Du har en fin blogg!
    mvh Solrosa

    SvarSlett
  8. Så mye fint du har funnet....skjønner godt at du ville ha denne muggen!!
    Neste søndag tenker jeg å ta turen rundt....da er det mange loppiser her!!
    Har konfirmasjon på lørdag så da kan jeg kose meg maks på søndag:o)

    Ha en fin dag og uke:o)

    SvarSlett
  9. For noen lekre lopper !! De bøkene var bare nydelige og muggen like så. Den kan bli fin til sommerblomster og : )

    SvarSlett
  10. Men så fina loppisfynd !!
    Och boken med fyrklövern, det kan ju inte betyda annat än lycka !
    Klem från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  11. Hei Ragnhild. For noen funn du får tak i. Det var to loppemarkeder her i helgen også,men måtte prioritere hage og hus.

    SvarSlett
  12. Den muggen var kjempefin..bibelen.så en fra samme årstall i helgen men de skulel ha så mye for den og de var ikke villig til å prute..så den ble liggende..
    Madonnaen var også kjempefin..Jo jeg har vært på auksjon..kjempemoro og spennende..

    Nyt kvelden Klem kerstin

    SvarSlett
  13. Muggen var helt herlig, og bøkene var helt RÅ.
    Regner med å finne veien til loppemarkeder til helgen, men syns det er litt stress.....Ha en fin-fin uke:-)
    Klem I

    SvarSlett
  14. for noen flott funn du har gjort!

    SvarSlett
  15. Hei, Gratulerer med flotte funn! klem Siv

    SvarSlett
  16. Takk for koselige besøk i bloggen min! =)

    Så fine ting du har funnet.

    Så gøy at du likte teppet jeg holder på med. Ja, mormor-ruter går aldri av moten, nei. =)

    Klem, Kathrin.

    SvarSlett
  17. Så utrolig mye fint du finner!!:) nydelig mugge!:)

    Kjempefin blogg med masse fine bilder!:)

    Klem fra Silje

    SvarSlett
  18. Så nydelege ting du har fått tak i. Her har ikkje loppissesongen komen ordentleg i gang, så eg har skikkeleg abstinesar. Lurer på om det skal vere eit til lørdag.

    Lykke til med konfirmasjonen, eg har konfirmant til hausten;)

    SvarSlett
  19. kjære vene, har aldri i mit lange liv set madonnaer på loppis i norge,- lucky you....
    mugga var vakker og bøkene...herligt!!
    og til loppepriser, vèl å merke!!

    god klem til deg,- koselig at du og pusen liker fuglekviter~~~~~*

    SvarSlett
  20. Så mye lekkert.
    Kanskje jeg må gå på loppis en gang.
    Har alltid tenkt at det andre ikke vil ha, trenger ikke jeg heller.
    Likte veldig godt biblene du hadde fått tak i bl.a.
    Ha ei flott uke, og lykke til med konfirmasjonen. (Trodde ikke at du hadde så stor jente)

    SvarSlett
  21. Hei:)Så mye lekkert...
    Det ligger en award til deg på bloggen min. :)

    Ha en fortsatt fin kveld:)

    SvarSlett
  22. Så väldans många vackra fynd du har gjort...måste nog titta en gång till, hoppas din dag varit bra min vän, klem VIOLA

    SvarSlett
  23. Her sitter jeg og leser blogger med jotuns fargekart på bordet ved siden av meg. Og der, på baksiden har de avbildet akkurat samme muggen! ;-) Morsomt!

    SvarSlett