mandag 30. mars 2009

Blonder

Viser dere litt blonder i kveld. Jeg har arvet mye, men også kjøpt mye på markeder. I verkstedet mitt er det to skuffer som er ganske fulle. Der roter jeg rundt og leiter etter den rette rosetten med det rette uttrykket osv. Ikke alltid lett. Mye pga. at jeg ikke klarer å klippe i mye av det. Neeeiii, den er altfor fin. Eller; hvertfall ikke den, den har oldemor heklet, osv...

Men så er det ikke noe vits i å bare ha det liggende i en skuff heller. En ide er å sette det inn i en skrappe-album. Feste de forsiktig til vakre ark som passer sammen med akkurat den rosetten, nupereller eller biten fra bh'en jeg fikk til bryllupet. Sammen med et bilde av oldemor eller bryllupet;) Det er jo det skapbook skal værer. En bok fyllt av minner. Sammle sammen skrap som har minner, kinobilletter, flybilletter, en bit av et klesplagg eller et bilde. Også sett det inn i en minnealbum.


I ettermiddag hadde jeg besøk av Maliva med bloggen Malivasverden. Det var veldig hyggelig:) Så kjekt å treffe noen som vet hva en blogg er, og skravle litt. Snart skal jeg arrangere et bloggtreff her. Må bare unnagjort et par bursdager og en konfirmasjon først.
Ha en fin uke alle sammen.

19 kommentarer:

  1. Hei igjen....tusen takk for hyggelig prat og at jeg fikk lov til å ta en titt inn i ditt skattekammer..Jeg kommer gjerne tilbake på et bloggtreff...Må være midt i blinken å ha det hos deg:O)Gleder meg allerede...Og vet du hva jeg bare Må ha det store fuglebadet på pidestall(du hadde i stua) og den sifonen jeg så på først(nede)..Så stikk gjerne innom med det når du har tid...Snakkes:O)Klem

    SvarSlett
  2. Så vakre blonder... Ikke dmt å sette de i en scrappe bok..fylt opp med vakre minner;O=)

    Klem

    SvarSlett
  3. Blonder er jo så nydelige, har en god del av det jeg også, men det skjærer meg litt i hjertet å klippe i dem.. Men det er jo bedre å bruke dem da.

    SvarSlett
  4. Blonder er vakker og jeg tipper du har masse ja!!! Det er jo en drøm å sitte å kikke i de skuffene dine!! kommer endag jeg.....

    Bloggtreff vet du vi liker!!! Hos meg blir det på forsommeren!!!

    Stikk innom om du har tid en dag!! Jeg blogger lite om dagen, har malt kontoret i butikken, og ting tar tid!!

    klem aase

    SvarSlett
  5. Hei Ragnhild - herlige blonder! For meg er slike ting de mest dyrebare skatter også. Jeg festet meg ved det du skrev om blogg treff.... Det var jo så hyggelig sist at bare jeg er i landet er jeg førstemann til å melde meg på!

    SvarSlett
  6. ååååå... dette er som sukkertøy... nydleigt , vakkert, himmelsk...
    sitter bare og ser¨her...
    klemmer~~~~

    SvarSlett
  7. Hei, Så herlige blonder du har. Ja de gir herlig energi. Så du den vakre blonden på blusen til Dorthe på God kveld Norge på lørdag? Den ligner jo din:-) klem Siv

    SvarSlett
  8. SÅ fina spetsar och dukar du har i dina lådor jag är precis som du samlar på mig vackra ting...hoppas du haft en härlig varm vårdag som vi har haft...kLEM

    SvarSlett
  9. Underbart vackra spetsar och dukar, så fint i en låda.
    Vad kul att få besök av Malivasverden, jag förstår att ni hade mycket trevligt.
    Må så jättegott !
    Klem Åsa

    SvarSlett
  10. Herlige ting du har samlet..
    Lite tips.. istedet for å gjemme det bort i skuffer.. kjøp deg høye glasskrukker og glasspokaler og putt blondene i.. Dekorativt i stillben er det også... men ikke sett de i et vindu.. blonden blir falmet og gul...

    Ha en trivelig kveld...

    SvarSlett
  11. Åhh! Så vakkert!
    Skjønner godt den motviljen mot å klippe i disse lekkerheter...
    men for en kjempe-ide å scrappe de inn! Det ville jeg gått for!

    Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg!

    Kos deg med det som er igjen av tirsdagen..
    Klem G-C

    SvarSlett
  12. Hei takk for koselig hilsen, kom plutselig på at jeg ennå ikke har betalt for det lille lyshuset som kommer senere, håper det får greit hvis jeg gjør det i morgen?

    SvarSlett
  13. Du verden hvor masse fine blonder du har i skuffen din:)
    Har samme dilla ser jeg,kjøper alt av blonder og duker jeg kommer over.
    Helt utolig masse fint du har i ditt forige innlegg...jeg skulle vert der og "trenkt meg på" og handlet jeg og:)
    Ønsker deg en nydelig dag,klem:)

    SvarSlett
  14. Igår hentet jeg pakka fra deg, det luktet deilig lavendel. Tusen takk for lavendel posen og de søte kortene, veldig koselig. De fatene har nå fått plass under div blomster, de er virkelig skjønne. Den brune krukka har jeg flere av,men større. Liker så godt sånne. Veldig fornøyd med kjøpet ja. Kommer bilder på bloggen senere. Klem

    SvarSlett
  15. Heisan..så vakre blonder du har!
    Det er kjekt å bruke dem i ulike prosjekter...men de er jo bare vakre som de er også! Ønsker deg en fin palmehelg, klem

    SvarSlett