fredag 13. juli 2012

welcome to my jungle


Ikke mye Gunns & Roses her. Sjelden jeg hører på de nå. Men Roser er det og jungel. Ja det har vi visst også fått.

Vi er på hytta og her har det virkelig grodd igjen. Det er bare helt vanvittige vekstforhold her. Mengder med regn. Ikke en uke uten, og varmt. Og ingen vinn. Så her vokser det så det knaker, og om vi ikke er her og klipper og luker hele sommeren, ja så blir det jungel.



All denne fuktigheten får alt til å se veldig grønnt og friskt ut. Jeg syns egentlig det er helt greit at det gror litt igjen. Vi får bare klippe tunneller der vi skal gå. Og Telma får klippe litt inne i lekestua si. Jeg må redde noen roser og stauder. Skal rett og slett spa opp det som er i ferd med å bli kvelt, og ta med meg hjem.  



Legg merke til rosen som vi har måttet klippe hull i, for å komme inn i uthuset og bak til kompostbingene våre. Det er en Lykkefunn. Og det er den virkelig. Utrolig kraftfull og med nydelig duft.




7 kommentarer:

  1. Så herlige bilder, den hagen skulle jeg gjerne hatt :) Fin helg til deg!

    SvarSlett
  2. Ååh herlige bilder! Snakk om frodighet..så vakkert det er:) Koselig lekehytte. Et paradis dere har.

    SvarSlett
  3. Oi, så flott! De staudene dufter helt nyyydelig, helt enig! Grønt og frodig er bare vakkert:))

    Klem Janne:)

    SvarSlett
  4. Så flott hage! Er det virkelig rosespirea som har blitt så stor? Skikkelig fin! Ha en toppers helg!

    Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  5. Wow, litt av en jungle du har! Jeg er fullstendig målløs over synet av din fantastiske Lykkefunn. Jeg plantet jo en for noen år siden, men har enda tilgode å få roser på den (hadde vel to stk for et par år siden, men ingen iår, ei heller i fjor).

    Og hvordan går det med lappeteppet? Er den blitt ferdig mens jeg var "borte"? Nokså lite sying her hos meg i det siste, men det tar seg vel opp igjen til høsten, når nettene nok en gang blir lange... og alt det der.

    SvarSlett
  6. Ja det var jungel ja! Jeg liker det når det ser frodig ut jeg. Stauder har bare godt av bli delt og plantet om en gang i mellom så det er jo en god i ide å flytte litt på dem. Ha en fortsatt god ferie.

    SvarSlett
  7. God aften!
    Vi skal ikke male teaksjenken, ingen fare. Den er i veldig god stand og da er det ingen grunn til å ødelegge den med maling. Mange kommer nok til å angre på maling av både teak og messing om en stund, tipper jeg... Kaffepiken på veggen er en favoritt vi tok med oss fra den forrige leiligheten. Dansk kaffeplakat, helt nydelig!

    God helg!
    Keiserklem

    SvarSlett