fredag 21. januar 2011

Skatoll i ny drakt.

Ja nå står skatollet her. Nymalt og "herpa" til nytt liv.
Jeg har jo mengder med gamle aviser, papirer, brev og bilder og jeg er så fasinert av de. Historiene det bærer i seg, fargen på arkene, hånskrift og trykkte bokstaver. Ja jeg liker alt med det. Spesielt morsomt er det når det er fra egen famile også. Bestefar/oldefar i Sauda sine brev og regnskapsbøker fra gåren. Brev fra oldemors slekt i Amerika osv.
Mest mulig skrevet på tynnest mulig ark. Jeg tok meg litt tid til å lese et par brev når jeg holdt på med skatollet, og der fortalte de om reglene for den første flyposten. Og hvor stas de syns det var at brevene ble føyet over "dammen". Og da måtte brevene være så lette som mulig, for å være med. Den gamle brevvekten har tilhørt oldefar. Ole Rafdal og den fant jeg i bestemors kjeller for mange år siden.

Plakaten med alle fuglene på er Svensk og jeg kan more meg over de morsomme navnene fuglene har i Sverige. Talgoxe, nötväcka, gröngöling...ja nå kan dere lure.....

Lurer på hva de tidligere eierne syns om dette resultatet. Morsomt var det i allefall å gjøre noe kreativt.
Siden skatollet skal stå sånn bak to dører så blir det nok ikke skrevet så mange brev der. Eller jobbet med pc feks. Kunne jo gjort det, men vi har jo kontoret i kjelleren og sitter helst med laptoppen i fanget foran tv. Det skal heller oppbevare alle ladeledningene, også være en ladestasjon for alle dubbedittene som er gått tomme for strøm.

Ikke værdens beste bilder for tiden. Det virker som kameraet mitt er blitt litt gromsete. Det er jo ikke helt nytt og har vel fått litt slitasje det også. Synn ikke den er like kjærkommen og beskattet. Selv om det er et flott canon speilrefleks så ser jeg at resultatet ikke blir like bra lenger. Ned og opp av min håndvesken uten beskyttelse er sikkert grunnen og jeg kan bare takke meg selv. Også er det det med lyset da. Leste nettopp om fototipsNIB. Om ei som bare ventet i 2 timer med å ta bildet, for da var lyset perfekt. Ja da hadde det ikke blitt noen bilder her i heimen. Det er nå hvertfall sikkert;) Nå lyset er perfekt på denne årstiden er det full fart i butikken.

Nå er det er nemlig kommet nye varer ifra, PiP, La Finesse og Bloomingville.

Klem:)

7 kommentarer:

  1. Så utrolig stilig det ble!!!
    God helg :)

    SvarSlett
  2. Det ferdige resultatet ble jo kjempeflott! Du kan kunsten å få til den rette sjarmen! GOD HELG! Hege

    SvarSlett
  3. WOW! Fantastisk flott, kreativt og helt unikt.. Og så kos med minner fra familien :)

    Ha en skjønn helg!!

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett
  4. ÅÅ så stilig det ble.. vi9rkelig et nytt møbel.. dette likte jeg godt.. og at du har tatt de bildeen på... råstilig..

    god helg Ragnhild..

    Klemmer 0)

    SvarSlett
  5. Nymalt og herpa ja, den var god hihi. Det ble kjempelekkert, tøfft og med en personlig touch!! Ønsker deg en kjempefin helg Ragnhild!

    SvarSlett
  6. Dette ble helt rått, så oppfinnsom du er.
    Go lørdagskveld, klem Hanne

    SvarSlett
  7. Hei Ragnhild!
    Så stilig det ble:)
    Minner meg litt om veggene i gangen i Sauda, fylt med masse historie:)
    Håper dere har hatt det fint på Formexmessen og snopt mye lekkert!!! Tror vi har misforstått hverandre, det er så mange messer at det går helt i surr..vi skal jo ikke til stockholm før møbelmessen, den som vi pleier å reise på hver vinter..men håper vi snakkest i Lillestrøm:))
    Klem Anita

    SvarSlett