mandag 31. mai 2010

I dag ble jeg vekket av lastebilen med varene fra Jeanne d'Arc Living. Og nå tror du kanskje jeg ligger og sover langt inn i formiddagen. Nei, jeg gjør nok ikke det. Det er heller lastebilsjåføren som har skjønt at dette er en "hjemme hos" butikk og her går det fint an å komme lenge før butikkene åpner nede i sentrum.
Varene er bært inn på lagert. Tittet på og beundret. Har nå lyst på alt selv så klart. Men det går jo ikke. Nå er de på plass i nettbutikken under nyheter. Ordrer er pakket og levert på posten. Og slik går nå dagen. Jeg syns det er godt å ha noe å gjøre. Kan ikke bare sitte og tenke. Jeg må gjøre litt også. Når jeg setter meg ned og tar alt innover meg, så har jeg i dag vært ute i solen. Jeg liker å sitte og tenke, og titte på beddet mitt, som nå er begynt å blomstre.

Lammeører er nytt for meg. Plantet de i fjor og er mektig imponert over hvor tette og fine de er. Disse skal jeg virkelig satse på som bunndekkere flere plasser. De er helt til høgre i beddet. Også så gode å ta på da. Må stadig bort og klappe litt på de;)

Ja, så er det opp å gjøre litt igjen. Og vi er kommet godt igang med det nye beddet. Plantene står fint og kanskje litt utålmodig ved siden av og venter. Sånn ca i midten skal det stå et japankirkebærtre også skal der bare være forskjellige geranium rundt.

Inne på kjøkkenet har jeg bevilget meg et par nye håndkler. Det er de rosa til Bloomingville. Mitt sorte maskuline kjøkken krever litt søtt syns nå jeg. Også er det veldig sommerlig med rosa da.
Jeg har litt gamle kjøkkenredskaper i tre eller med trehåndtak. Og siden de blir ødelagt i oppvaskmaskinen blir de vasket for hånd, skylte og lagt til tørk på et håndkle.

Til slutt vil jeg få takke alle sammen for kommentarene i forrige innlegg. Takke for all omtanke og gode ord. Det gjør godt. At bloggen kan være god å ha når en opplever slik sorg, og gi så mye trøst, er veldig fint. Jeg er takknemlig for det.
Klem:)

12 kommentarer:

  1. Hei Ragnhild
    Kondolerer, for din bror… så tist…
    Ord strekker ikke til! Min dypeste
    medfølelse går til deg og dine ♥

    --------------------

    Flotte bilder, jeg skal ta meg en
    titt inne på nettbutikken din nå…

    Sender deg mange klemmer…
    Mette

    SvarSlett
  2. JD Living ... i like their pictures also.

    Wonderful inspration i found on your blog.

    Bea

    SvarSlett
  3. ÅÅå for en flott hage du kommer til å få...og har...


    lamme øre ja..de har jeg også.. så goe å ta på..

    råstilig kjøkken dere har da...


    ønsker deg en fin uke o=)

    klem

    SvarSlett
  4. Kjempefine ting du har fått inn nå....og skjønner du vil ha alt selv :o)Kjempefint på kjøkkenet ditt også!
    Vasker det gamle jeg har for hånd også. Det er jo litt kjekt også...

    Koselige bed....men er ikke helt sikker på hva lammeører er.....

    Ser dere har hatt en trist opplevelse i familen og håper det går bra med dere i disse triste dager!!

    Ha det godt....og ønsker deg en fin junimåned :o)

    SvarSlett
  5. Hmmm...det var nå voldsomt til mye også.....beklager :o) ikke alt man ser før kommentaren er sendt :o)

    SvarSlett
  6. Så flott hage dere har!! Stilig med det runde bedet! Lammeøre er jeg ikke sikker på om jeg vet hva er;) Hmmm ... må undersøkes. Takk for tips! Fine bunndekkere er et must:)

    Ha en fin dag!!

    klem klem
    anette:)

    SvarSlett
  7. Oi, 20 års erfaring, da kan det virkelig skje den beste da! Her har det ikke vært flyge-vær i hele tatt i år, jeg tar meg i å ønske at det regner hele sommeren, så min kjære holder seg hjemme og på bakken!


    Jeg kjøper gjerne The Friendly Village av deg ja! Hva har du og hva tar du for det?

    Stor klem fra Datt

    SvarSlett
  8. for et kult kjøkken! jeg elsker kontraster. det maskuline sammen med det feminine, mykt mot stramt
    -herlig :)

    pionene kjøpte jeg på et mester grønn hagesenter på cc vest i lilleaker. angrer for at jeg ikke kjøpte noen knallbillige hagehortensiaer i den nydeligste sarte blålilla farge også :( har aldri sett så flotte pioner som de jeg kjøpte, kraftige og høye. kommer med masse knopper så det blir garantert blomstring på de allerede i år. nydelig hage du har!

    da jeg mistet pappa helt uventet i år 2006 så opplevde jeg det så godt å drive i hagen... det å plante noe nytt, luke vekk ugress og etterpå se ting blomstre gjorde meg så godt... godt å høre at du opplever at du får trøst igjennom bloggen! synes det er så sterkt når modige mennesker (som deg) deler vonde og vanskelige ting på bloggen sin også, ikke bare skriver om det som er lett og godt.... vi er jo hele mennesker som lever virkelige liv selv om vi er opptatt av interiør :) for meg har det å blogge vært en av de tingene som har betydd mest etter at jeg ble fysisk syk. det å ha et sted hvor jeg kan være kreativ og ikke minst det å ha et sted hvor jeg kan være vibeke uten å kjenne på de fysiske begrensingene som kroppen setter... veldig verdifullt for meg!

    sender deg mange gode klemmer,
    vibeke.

    SvarSlett
  9. Så lekkert. Du har det bare så utrolig flott hjemme hos deg.

    Kondolerer så masse med tapet. Føler med deg og sender de varmeste klemmer.

    Susanne

    SvarSlett
  10. Kombinasjonen sort og rosa er bare helt herlig! NYDELIG! Ser ut som du fikk hyggelig besøk, selv om det var lovelig tidlig:):)

    SvarSlett
  11. Takk for hilsen på til meg :)
    Det er godt å få litt omtanke, selv om man ikke kjenner hverandre :)
    Da jeg mistet min mormor, som betydde MYE for meg, hadde jeg mange hester som trengte meg. Og det ble min vei ut av sorgen.. Å ha noen/noe som trenger deg er viktig føler jeg...
    STILIG med rosa på kjøkkenet da!
    Og det er vel alle som føler sånn at man vil ha ALT! Men det blir jo ikke noen kroner i kassa da ;) he he...

    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Flotte bilder og superlekkert kjøkken. Liker veldig godt hagen din også :) Gode tips å ta med derfra. Lammeører skal jeg huske på.. Trenger noe som dekker!

    Gleder med til å besøke butikken din til uken :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett