søndag 18. april 2010

Lopper

I går var jeg på loppemarked igjen:)
Og jeg klarer ikke motstå slike søte gamle porselenskopper. Men de må ha blomster i sommerfarger også helst litt snirklete form og en liten stett. Disse runne her fikk bli med hjem da de var så små, også hadde de det helt rette blomstermotivet. Jeg tenker at de er skjønne å ha telys i, om en ikke vil drikke kaffe i de da.
Dette moccaserviset fra Figgjo er jo en klassiker og hører helt klart hjemme på en antikvitet og samlermesse. Jeg skal ikke utstille på slike messer, men når jeg var så heldig at loppedamen ikke helt visste at disse servisene går for minst 1500 på Finn og enda mer. Ja da lot ikke jeg et ordentlig loppekupp gå ifra meg;)

I garasjen min står enda et digert loppekupp. Det er et stort skap som skal i butikken. Da jeg var i garasjen og skulle titte litt på skapet så oppdaget jeg krokussene som sto der og blomstret. Stakkars blomster. Der sto de inne i en mørk krok og var blitt lange og skrantne. Nå har jeg bært de ut. Ute er det bare helt herlig. Sol og varmt og jeg klør i fingrene etter å ryddet opp etter vinteren. Så da er det bare å komme seg ut. Det blir ikke noe loppis på meg i dag. Bare hagekos.
Ha en skjønn søndag alle sammen.

18 kommentarer:

  1. Nydelige loppekopper og Krokus;)
    At de er hardføre er det jo ongen tvil om!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  2. herlighet, du fant da riktige skatter... !!
    klem¨¨*

    SvarSlett
  3. nydelige ting du fant,å et riktig kupp gjorde du jo å,
    nydelig krokus,godt de fikk komme frem i lyset,
    kos deg masse ute i hagen nå.
    stor klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Heldige du,skikkelig koselige loppisfunn;)

    SvarSlett
  5. Så heldig du var på loppemarkedet:)
    Er så gled i moccaservicet fra Figgjo. Riktig et kupp.
    Ha en fin søndag.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  6. Så skjønne kopper du har funnet!

    Loppis er gøy! Og kjempespennende... Spesielt når man gjør seg noen kupp ;)

    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Ja, det var litt av et kupp!!
    Klem

    SvarSlett
  8. Kjempefine funn du gjorde igår!!!
    Det er jammen gøy med loppis og spesielt om man går fornøyd derfra!!
    Fant litt i går jeg også :o)

    ha en fin søndagskveld Walla :o)

    SvarSlett
  9. Nydelige kopper du har fått tak i på loppis. Her har det også vært en helg full av loppemarkeder. Fant noen nydelige glass med roser på. De fikk bli med hjem. Deilig med vår og blomstene som dukker opp. Her er vi ute i hagen det meste av dagen...dette nytes :) Ha en flott uke.

    SvarSlett
  10. Nydelige kopper, de var du heldige med. Her er det inne-ryddedag i dag, for ute snør det !! Nå vil eg ha vår. Ha ein fin søndagskveld.

    SvarSlett
  11. Vackra koppar, så fint med blomstermönstret. Väldigt vackra även i formen!
    Kram

    SvarSlett
  12. Så nydelige kopper du har funnet! Det gjør skikkelg godt i sjelen når en kan finne slike skatter for en billig penge! Du viser alltid så mye fint, min venn.
    Ønsker deg en flott uke.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  13. De var virkelig søte. Heldig er du som har fått varer, det venter jeg også på.Ser ut som vi har bestilt noe av det samme. Ønsker deg en flott mandag:))

    SvarSlett
  14. Så nydelige kopper!!
    Spennende å se hva som dukker opp på slike loppis:)
    Bare loppissesongen kan starte her også...sukk!!
    Bare å smøre seg med tålmodighet:)
    Ha ei fin uke!!

    SvarSlett
  15. Wow! Så heldig du var som gjorde slikt et kupp! Herlig!

    Ja, jeg var på loppemarkeder i Heggedal. Masse folk tidlig på dagen - mindre etterhvert. Fant jo noe bra, men syntes det var bedre i fjor. Nå gleder jeg meg til flere funn kommende helt :-D

    Klem

    SvarSlett
  16. Virkelig nydelige skatter du fant..elsker også slike rose kopper... og de andre var skjønne O=)

    Og til en god pris... det kan m,an like

    klem Kerstin

    SvarSlett
  17. Flotte loppefun!! Ønsker deg en fin april-uke!

    SvarSlett
  18. Kjempeflotte loppefunn, det mokkaserviset er jo knallfint- å finne det på loppemarked tyder på at loppedamen nok ikke er noen interiørblogger;) Ønsker deg en flott pinsehelge!

    SvarSlett