mandag 5. april 2010

En liten titt inn på ene soverommet.

Dette er soverommet på hytta som jeg malte i sommer. Nå er det så ferdig her inne at jeg syns dere skal se litt. Hvertfall denne kroken med mor-Wallas gamle seng. Den har jeg ikke malt. Den har vært slik i mange, mange år. Og den fargen kan jeg godt like så da slipper jeg å male den hvit. Det er nok av andre møbler og rom som skal males;)

Som du ser så mangler det gardiner her inne. I Sauda er det ikke allverdens med utvalg av noe som helst. Så jeg må kjøpt gardinstang og gardiner hjemme. Aller helst venter jeg til jeg får det inn i egen butikk. Siden en ny leverandør står på trappene så vet jeg at det er noe lekkert i sikte. Kanskje får jeg satt inn igjen vindu med sprosser en gang også.

"La vie en Rose" har jeg malt på ved hjelp av en sjablong fra Petit Crapaud. Veldig kjekt at jeg kan velge fargen på skriften selv. Jeg har blandet meg fram til en skitten rosalilla. Manglet sort så jeg brukte mørk grønn i rosa i håp om at det skulle skitne den til. Jeg ville nemlig ha en mørk skittenrosa. Men jeg kunne ikke vente til jeg fikk tak i sort. Det kunne jo fort gått mange dager, uker og måneder. Det var jo påske og helligdager og jeg var tross alt på hytta. Så den grønne fikk duge. Overraskelsen var stor da det ble skitten lilla. Helt greit for meg. Så da var det bare å svampe det på. Veggen, eller skråtaket er hvitmalte uhøvla bord med rester av gammel maling under. Så jeg hadde ikke verdens beste utgansgspunkt. Men det ble nå bra. Fordelen med vannbasert maling er jo at den ikke renner.

Og på nattbordet står bildene som bestemor hadde på nattbordet sitt. Her er Walla ca 6 år. Morsomt å se at hun har høye heler på skoene. Bildet er tatt ca 1924. Også er det bestefar da. Stefar til Walla. Han som byggde huset en gang i tiden. Sånn ca 1928.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Påskeferien er over for denne gang. Herlig var det å være på hytta og snuse inn deilig vårluft. Vi kom hjem i går kveld og i dag er jeg på jobb. Har begynnt å pakke ordrene som er kommet inn i påsken. Vil bli ferdig til posten 16.00 i morgen. Så nå skal jeg kose meg videre med pakkenellikkene. Ja, jeg gjør virkelig det. Koser meg i butikken min.
Ønsker alle som titter innom en herlig ukestart.
Klem:)

17 kommentarer:

  1. Nydelig rom, og herlig gammel seng ♥ kejmpefint ble det:o))

    Kos deg ekstra denne siste påskedagen:o))

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Så fint det ble. Og sengen var jo bare nydelig! Skjønner godt at du ikke maler den. :-)

    SvarSlett
  3. Så fint rom..
    og så den sengen da - fin farge syntes jeg og må ikke males. Koselig med bildene på nattbordet også.. en 6 åring på høye heler - ja det ser vi ikke idag, heldigvis , for jeg trur ikke de hadde hatt samme yndige kjole som Walla. kos deg med pakkingen i kveld. hilsen anita s

    SvarSlett
  4. Kjempfint rom! Du har gjort en god jobb! Jeg er enig i at det er fint å beholde fargen på sengen når alt det andre er hvitt.

    SvarSlett
  5. Nydelig rom og nydelig seng. Koselig med skriften over! :)

    SvarSlett
  6. Å for eit flott rom og senga var skikkelig fin syns eg, både form og farge. Ønsker deg ei fin uke.

    SvarSlett
  7. Hvor er det bare et dejligt rom og sengen er jo skøøøøøøøn, behold endelig farven den passer så godt til alt det hvide.

    Go aften herfra Danmark

    Lisbeth...:o)

    SvarSlett
  8. Ein draum av eit soverom!Kan berre tenkje meg at resten er akkurat like vakkert!
    Nydelege bilder♥
    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  9. THAT BED IS SO ROMANTIC!
    GREAT POSTS YOU HAVE BEEN POSTING!
    GORGEOUS PHOTOS TOO!
    LOVE THE EGGS!
    HAPPY EVENING!
    ROSA

    SvarSlett
  10. Rommet ble jo så lyst og fint. Likte godt at du beholdt sengen som den opprinnlig var. Gardiner kan være kjempe vanskelig å finne men der har jo du en fordel:-D Ønsker deg en god start på uka.

    SvarSlett
  11. Åhh så nydelig den sengen var !!
    Og rmmet er sånn skikkelig koselig og herlig :))
    Syntes fagen på sengen var flott jeg..

    Klem,Kari

    SvarSlett
  12. Ja, jeg tviler ikke på at du koser deg i butikken din - du har jo så mye vakkert!
    Denne sengen din var bare helskjønn! Er helt enig - du må ikke male den hvit. Den er langt mer spesiell og flott slik den er! Vakker bel det også med teksten. Kjekt å blande farger selv- blir mer personlig da:o)
    Ønsker deg en flott uke.
    klem fra Solveig

    SvarSlett
  13. Nydelig soverom..og sengen var skikkelig flott.. kjekt å høre at den skal forbli slik den er..

    Ønsker deg en fin ukestart O))

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  14. Verkligen härligt sovrum!!
    Gillade sängen skarpt!!
    kraam

    SvarSlett
  15. Kjempefint og lyst rom! Likte farge på sengen, fint med litt kontraster mot det hvite! Ha en finfin uke ;)

    SvarSlett
  16. Herlig rom - og sengen er jeg helt enig i at du ikke maler - flott farge. Du har kost deg på hytta di da forstår jeg. Jeg koser meg i Frankrike og har fremdeles en loppehelg igjen her.

    SvarSlett
  17. Vakkert, vakkert:)
    Og den herlige senga!!
    Lyst og herlig:)

    SvarSlett