søndag 14. mars 2010

Vakkre broderier

Jeg har lagt disse skjønne broderiene ut for salg i butikken i dag.
Vet du hva det er?.. Disse har vært brukt som lokk på en kanne. I Franske kapell brukes slike på kannen med vievann. Slik at det ikke skal komme støv nedi vannet.

Så disse Platene er kledde med møysommelig broderte testiler på begge sider og kantet med blonder.

Jeg kan tenke meg at kannen platen har dekket har vært av en meget mer vakker og utsmykket type enn denne jeg har lagt den på. Måtte bare demonstrere litt. Egentlig så kunne en trenge slike lokk på saftmuggen ute om sommeren. Men disse gammle eksklusive skjønnhetene må slippe å jobbe mer. De blir bare en vakker og spesiell ting å eie.
¤¤¤¤¤¤¤¤
Tenk at det er søndagskveld alt. Helgen snart over. Hos oss har det vært en avslappende helg. Har gjort noe hele tiden, men i et behagelig tempo. God tid til kaffekoppen og tid til familiebesøk. Det har vært godt kjenner jeg. Etter slik en stressende avslutning på uken, med 3 vareleveringer på fredag. . Ja så må en bare hente seg litt inn igjen. Lastebilen med antikviteter hadde bilen full av store skap, benker og bord. Ikke alt skulle til meg og da var det ekstra festlig at mine ting sto innerst. Så for å ut mine ting så måtte jeg og den hyggelige Danske sjåføren bære alt utav bilen, også inn igjen med det som skulle videre. Dermed gikk tiden... Det betydde at jeg ikke rakk å pakke alle ordrene til kundene mine. Sukk! Ordrene er pakket nå og jeg håper kundene tilgir at de må vente en dag ekstra.
Siden det har dumpet inn noen fakturaer her så tenker jeg at det kommer varer denne uken også. Da er det bra å være full av futt:)
Nå skal jeg redigere bilder og flere varer ut i butikken.
God uke til alle som titter innom.

7 kommentarer:

  1. Så fine duker. Spesielt at de har vært brukt til og legge over mugger med vievann.

    Det var smart at varene dine stod innerst i lastebilen. Skjønner godt det ble ekstra arbeid på deg.

    Ha en fin ny uke:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Ja visst var dette vakre broderier. Spesielt at de har vert brukt som "lokk". Godt med avslappende helger når hverdagene er hektiske. Ønsker deg ei fin veke.

    SvarSlett
  3. Nyyydelige håndarbeider :-)

    Ønsker deg en fiiin ny uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Ohh, for noen vakre broderier .... så fint med gjenbruk synes jeg, jeg også burde gjøre mer utav det, når jeg ser hvor vakkert det ble her hos deg :o)

    SvarSlett
  5. Nå gav du meg en flott ide, slike flotte lokk skal jeg forsøke å lage til saftmuggene:)

    Vakre var de!!

    SvarSlett
  6. Vakre håndarbeid..Moro med gjenbruk av slike gamle ting..

    håper du får en roligere uke som kommer..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  7. I just discovered your blog and I like it very much. I am enjoying your ideas and your beautiful photos. Margie in Ireland.

    SvarSlett