lørdag 16. januar 2010

Vinduskarmen

Her er stuevinduet mitt. Det er stort og jeg syns det er litt vanskelig å det fint der. Under vinduskarmen er en diger radiator, og bare for å gjøre det ekstra vanskelig for plantene så er vinduskarmen (designet av husets arkitekt) todelt for å slippe den varme luften opp. Og dermed koke alle plantene. Noen holder nå ut allikevel. Duftrankene klarer det bra.
Men hun som trives best her er min kjære pusekatt. Hun elsker selfølgelig varmen som kommer opp gjennom sprekken. Her ligger hun rett ut og sover sin dypeste søvn eller hun sitter og følger nøye med på hva som foregår ute. Det betyr at jeg trenger ikke å tenke på hva som skal være midt i vinduet.

Det gamle trillebordet etter Walla har fått plass foran vinduet. Det er egentlig et barskap på hjul. Tenk så kjekt. Så kan du trille rundt med alle flaskene ettersom hvor gjestene er. Syns jeg ser meg. Neida vi har ikke flasker og glass der. Det er faktisk fyllt med dvdfilmer.
Denne flotte stetteskålen har lenge vært uten skål. Den ble for noen år siden knust, av pus. Men på loppis i høst så hadde de en skål uten stett. Nesten helt lik den gamle. Men nydelig slipt mønster i glasset og hull til stetten.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jeg har nå slitt meg gjennom 3 dager med blyhode, piggtråhals, herpa bihuler og feber. Har pakket ordrer men ellers lagt rett ut på sofaen. Uff av meg. Dette har jeg bare ikke tid til. Heldigvis mye bedre i dag. Får en venninne og hennes to barn på overnatting i dag. Så det er bra. Fra mandag av blir det full rulle durasellkanin. Har mange nye varer som skal ut i butikken.
Ønsker alle som titter innom en helt herlig helg.

13 kommentarer:

  1. Så vackert , vilka fina bilder.

    Jenny

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder og en vakker katt!
    God bedring;)

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  3. Hehehe, slik er det her også, pusen "eier" vinduskarmen på stua! Står det noe der tar hun pent å flytter det (nei, ikke pent, hu dytter det rett i gulvet!), hun liker varmen og utsikta! Hvis du ser litt nedover i mitt siste innlegg kan du se henne på kongeplassen sin der i bakgrunnen! :P

    SvarSlett
  4. her sitter også katta til pynt i vinduet, så jeg må alltid ha en åpen plass for henne der...;)
    Skjønner problemet med planter og varm luft under vinduet. (sikkert en mann som har designet det...thihi)

    Nydelige bilder her, og ikke minst i innlegget under...drivhus, og planter...sukk!!
    god helg!

    SvarSlett
  5. Bra at du fikk skål som du kunne bruke. Likte veldig godt det skapet under her, ble inspirert. Kanskje jeg kan få mannen til å snekre noe. :)

    SvarSlett
  6. ja disse kattene elsker å sitte å se ut,har en jeg å,han river ned endel fra karmen,men men.
    herlige bilder du viser,god edring å ha en nydelig helg.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Ja, katten er sjefen i huset vet du:)...han er så god der han sitter...Vi har brede vinduskarmer, men hva hjelper det når to katter har hedersplass der:))
    Klem Hanne

    SvarSlett
  8. Det stettefatet var helt nydelig....Og for en fin fin pus...

    SvarSlett
  9. Vakker vinduspost hos deg... og pusen kunne vært Simba...

    nyt lørdagen...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  10. Nåmin, minner meg om pusen min hjemme! Vi har oljefyring i peisen der, så hun ligger på støpejernet og varmer potene etter å ha vært ute i snøen!

    Angående krukkene følger jeg alltid med på bloggen din og i butikken :) Men skal først ta meg en liten runde i blomsterbutikkene her, så sender jeg deg en mail om jeg ikke finner noen. Ok?

    Klemmer fra Stine :)

    SvarSlett
  11. Så koselige bilder hos deg, Ragnhild!!! Tenker varmen har stått på full guff i den kulden som har vært, og pus har varmet seg godt:)) Her er det heldigvis litt mildere nå, lettere å gjøre ting..
    Håper du er på bedringens vei, og koser deg med besøk i helgen!!!
    Vi er ikke i boks med messeplanen vår..selv om det er Danmark som er det største ønsket. Uff..det hadde vært mye enklere om den låg i København og ikke Herning. Vi gir et vink så snart vi vet!!
    Hils familien og ha en fortsatt god helg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Så praktisk at du slipper å tenke på å dekorere i vinduskarmen, hehe :-) Med sånn en nydelig katt har du jo all dekoren du kan ønske deg!

    God helg :-)

    SvarSlett