onsdag 6. januar 2010

Franske fornemmelser.

Skjønne Frankrike som byr på så mye lekkert. Ja nå er vel jeg også blitt litt frankofil eller heter det franskofil?? Ikke helt der enda kanskje men disse gamle vakre tingene er jo bare så fine og dekorative.
Nå står de her, og jeg går bare og nyter synet. Spørsmålet er om jeg hva jeg klarer å selge?... Selvfølgelig skal mesteparten selges. Jeg har nemlig et fullt spisebord også;) Men jeg må si jeg syns det tok seg veldig godt ut der det står i stua mi. Bildet på veggen er forøvrig kjøp på auktion her hjemme.
Min jente på 10 kom hjem fra skolen i går og sier. Så fint mamma, du får det til å se så gammelt ut. Jammen det er jo gammelt sier jeg. Ja, men når du setter det så fint isammen så blir det akkurat som å reise tilbake i tid.... Morsomt at hun opplever det slik:)

Jeg har fått håndsydde hjerter fyllt med lavendel inn i butikken. Her er det ingen vatt eller annet fyll. Bare tørkede lavendelblomster. Ååå så deilig det dufter. Tekstilene er gamle så her er ingen hjerter like.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ellers må jeg fortelle at første levering fra Bloomingville kommer i uke 6. Det er ikke lenge til. Faktisk før vinterferien. Har sendt inn ordre til Chic Antique også, mens Maileg ligger for tur. Mye fint å glede seg til fra alle;)
Ønsker dere alle en fin dag:)

16 kommentarer:

  1. Så heldig du er som har vært på skattejakt i Frankrike!! Masse fint!

    Lavendelhjertet er også nydelig. Jeg høstet inn en del lavendel i høst, som jeg har tørket, men jeg har ikke fått gjort noe med det enda. Noe sånt hadde vært fint da :-).

    Godt nytt år til deg!

    SvarSlett
  2. Flott arrangement Ragnhild....skjønner godt at det er vanskelig og skille seg med enkelte ting...men men du kan ha det først en liten stund da:)
    Tror det er mange her inne som er Frankofile:)
    Jeg driver nå og lager meg en liten webshop...er for kaldt for Birkelunden nå:)
    Hjertet var også skjønt.....
    Ha en kos dag i kulda...
    goKlemmer fra meg

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilder du viser!
    Datteren din har helt rett, du er så flink til å arrangere tingene så det blir ekstra vakkert.

    Ønsker deg en fin uke vider i vinterkulden. Klem Tino :)

    SvarSlett
  4. åå så mye fint du har fått tak i.
    koselig når din datter sier sånn,hun går kanskje i mammas fotspor?
    ikke alle barn som ser sånt.
    ha en nydelig dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. ÅÅå så fint ...og jeg er enig med din kloke datter.... du er utrolig flink å stæsje... Det ser virkelig gammelt ut...akkurat som det er..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Ville beholdt alt jeg, lite økonomisk... :P

    SvarSlett
  7. Hei på deg.

    Fin og inspirerende blogg du har. Mye vakkert. ;o)

    Klem Simone

    SvarSlett
  8. Åhhh... Så mykje vakkert! Blei heilt varm her, og det var bra! Frys litt sjølv om vi fyrer for fullt! Forstår godt at det er vanskeleg å selge alle desse skattane! Flott at jenta di ser det vakre i gamle ting! Det gjer dattera mi også, men eg trur dei må lære å setje pris på slikt?

    Ha ein fin kveld!
    Klem Elin :)

    SvarSlett
  9. Så utruleg mange fine saker! Ser at pengane mine kan få bein å gå på i butikken din utover våren:)
    Klem Anne

    SvarSlett
  10. Hej !

    Så mycket vackert du bjuder på! en fröjd för ögat.
    Tack min vän för det.
    Kramar från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  11. Så mye flott. Tror jeg får ta en tur å besøke deg. Skikkelig lekre ting og ja, du er flink til å stæsje, ha,ha.
    Kos deg og ha en fin uke.
    Kristin

    SvarSlett
  12. Veldig mye fint! Skjønner det er vanskelig å selge alt det vakre, men du har jo SÅ mye:-)
    Klem Ingridd

    SvarSlett
  13. he he jeg tror jeg hadde hatt vanskeligheter med å skille meg fra tingene jeg. Synes tingene ser flotte ut og det hadde vært det som hadde vært problemet. Høres kjekt ut med vår varer. Gleder meg til dere butikk damer får inn slike ting slik at vi kan nyte godt at det. Jeg savner våren nå. og jeg savner det å kunne få fatt i ting som det oser vår av.
    Ha en herlig vårlig kald vinterdag. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  14. Så skjønt sagt av datteren din. Barn er kloke.

    Det var nydelig satt sammen også, hun tok ikke feil der :)

    Klem fra Lisemoren

    SvarSlett
  15. Veldig vakkert! Liker godt bordet alt det lekre står på også :-)

    Fin lørdag!

    Marie

    SvarSlett
  16. Vakkert, vakkert!
    Kjempekoselig at du vil annonsere hos oss :)

    MAIA klem

    SvarSlett