mandag 25. mai 2009

Knopper

Ai, ai, ai... ikke lett å reise fra alle knoppene. Men helgene tar jo slutt og en må tilbake til skole og jobb. Så i går kveld måtte jeg forlate hytteparadiset.



Denne pionknoppen har besøk av en maur. Knoppen skiller ut et klisset søtt stoff som mauren liker. Og siden mauren er så snill og fjerner klisset, så har knoppen lettere for å åpne seg.

Orientvalmuen har jeg aldrig sett i blomst. Nå står den i knopp, akkurat som tidligere år. Nå er jeg i Asker, og når jeg kommer tilbake til Sauda rundt skoleslutt/ferie da er det bare en frøkapsel der. Hvert år tenker jeg at den må jeg flytte til Asker. Kanskje jeg klarer det i høst.
Rododendroner har jeg mange av. De liker seg jo så godt på det fuktige Vestlandet. Dette er den som blomstrer sist i min hage. Og jeg syns den er så fin i fargen sammen med de mørke røde bladene til blærespirean.
Heldigvis er det mye å glede seg over her i Asker også. Jeg sitter faktisk og blogger ute i hagen. Kveldsol og glade unger på trampolinen. Nå skal jeg inn og hente nystekt brød, brunost og jordbær syltetøy så ungene får spise kveldsmaten ute.
Må dere alle sammen ha en deilig maikveld.

21 kommentarer:

  1. Skal jeg ut å ta bilde for deg ???
    :o) :o) :o)
    Du får ta den med deg til Asker.
    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  2. Underbara vackra bilder ! dom gör mig så glad.
    Kvällsklem från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  3. Wow, for noen vakre knopper! Og flotte bilder av dem! Det blir nok spennende å komme tilbake neste gang og se dem i full blomstring :)

    Apropos blomstring, du fortjener en aldri så liten blomst selv :). Tusen takk for at du møtte meg på Hvalstad, og for den nydelige duftposen du hadde lagt med i posen!

    Ha en kjempefin uke!

    *KLEM*

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder du tar Ragnild!
    Ååå, nybakt brød, syns jeg kjenner lukten helt hit! Ingen nybakst her, nå skal jeg få ungene i seng, så drar vi ut og styler en leilighet som skal legges ut for salg, så det blir vel sent. Her har det gått unna med blogging, litt flaut med bilde på NIB, men veldig hyggelig. Er ikke så flink med det tekniske, har mye å lære.
    Ha en fin kveld, og hilsa du også!
    Klem Anita

    SvarSlett
  5. Det var jammen mange flotte blomster!!
    i helga lurte jeg på hvorfor det var så mange maur på ammmas pioner, men nå vet jeg hvorfor. Takk!!
    Nybakt brød hørtes deilig ut ja.

    klem

    SvarSlett
  6. Hei...så masse herlige innlegg du har hatt siden sist...Ja du kan tro jeg hadde det toppers i Paris...Markedet jeg kom over,må du bare oppleve engang...kunne gått der i dagvis...Med selvfølgelig bil og tilhenger..for her var det mye go`saker...Go`ukestart til deg fra M

    SvarSlett
  7. Skjønner godt at det ikke var enkelt å forlate hytta etter helga. Satt akkurat og beundret teppe du har heklet der, veldig fine farger.

    SvarSlett
  8. Heia!
    Årre deg da,så mykje fine blomstrar i knopp du har!!Ja eg skjøna godt at det måtte vere fole å reise frå dei ja...så du må nok berre melde flytting på dei til hausten så du får sjå dei i full blomst!!:)Er det på Sauda du heldt til i dine fri stunder altso,artigt da!
    Jau da,såg på tv`n at dokke hadde fint ver:)Bra det! Oss har hatt det fint no i snart heile Mai.Ja ikkje idag,det har vore litt regn,vind:((( Så her snøa det epleblomst,huff!Men til helga skal det bli SOL igjen,passa bra når det er lang helg og pinse:)))
    Kos deg vidare i kveldsola no,nyt det!Klem frå meg!!

    SvarSlett
  9. Så deilig med vår og alt som vokser og gror!! Det med maur og peon var nytt for meg-artig. Plantet to peoner i fjor så det blir spennende å se hvordan de blir nå. Heldige barn som får nybakt brød!! Det er luksus det!!

    SvarSlett
  10. Flotte bilder fra ..... og det med peon visste jeg faktsik ikke.. lærer stadig noe nytt..

    Litt trist å ikke få oppleve Orientvalmuen i blomst da..

    Så deilig med fint vær..ikke fullt så fint her hos oss.

    Nyt resten av uken O=)
    klem Kerstin

    SvarSlett
  11. Åååå, du har et flott lite fristed som får deg til å senke skuldrene du også :-) snart nå vet du er pinsen her og vi har faktisk en fridag ekstra!! falt så for den dørmatten din jeg også, rust vettu .-)))

    Kos deg i forhåpentligvis fine dager!! litt regn her hos oss, men håper det går over.
    klem fra Anne

    SvarSlett
  12. hei hei... takk for sSiden sist har det gått i 400, sist:) Vi sees på bloggtreffet også forstår jeg? Alene med en stk aktiv 7 åring, full jobb og skole så er dagene egentlig litt korte:) Men jeg forsøker å nyte alt. Også bloggen her, du er da så flink både til å ta bilder og skildre!! klem i fleng fra Lier/Asker

    SvarSlett
  13. Så sant det du sier... om å gå i hagen å gjøre ingenting, men likevel noe..
    Det er sjelefred.
    Nydelige bilder av knoppene, hos meg står bedet klar til eksplosjon av farger, knallgrønt...rett før. Herlig!
    Ha en fin uke videre!
    Nanni :)

    SvarSlett
  14. Du koser deg på hytta, det er det ikke vanskelig å skjønne:-) Flotte bilder du har tatt, veldig proffe!
    Jeg har sendt deg mail.
    :-)

    SvarSlett
  15. SÅ ljuvliga bilder hos dig...visst är det vackert med olika knoppar, nu r datan fixad, berodde på att jag installerat den nya verisionen utav Explorer....så nu har jag den gamla igen, KLEM

    SvarSlett
  16. tänk att knopparna är nästan vackrare, precis innan dom ska brist ur, woooow vilka bilder!

    ha d gott, varmkram lotten

    SvarSlett
  17. Nå er det lenge siden jeg har vært innom deg må jeg innrømme... Skjønner godt at du ikke vil reise fra disse!
    Ha en fortsatt fin kveld!
    Hilsen M

    SvarSlett
  18. Så mange flotte knopper, som snart blir vakre blomster!
    Men valmuene kan du sikkert ta frø av og så hjemme, de er ikke vanskelig å få til å spire:) Da har du dem både her og der!!
    Lykke til!

    SvarSlett
  19. Hei i natten!!
    Har noe til deg på bloggen min!!!

    Klem Anita

    SvarSlett
  20. Så fine bilder, Rsgnhild! Og jeg er så fornøyd med pakken du sendte meg!Du har kanskje sett at fuglehuset er på plass i hagen? Klem fra Gro.

    SvarSlett