fredag 8. mai 2009

Herlig, lang og varm sommerkveld


Ingen ting er vel så herlig som lyse, varme sommerkvelder..... En liten engel i nattkjole, som ikke får sove. Og det trenger hun ikke heller, ikke enda, ingen skal tidlig opp....
Bildene er fra hagen på hytta og ble tatt i fjor.

Riddersporene har jeg sådd selv. Bestilte frø på nettet hos en nettside fra New Zealand for 6 år siden. De blir over 2m og jeg har flere farger. Er litt stolt av de, så klart, og skulle så gjerne hatt noen her i Asker også. Men så fikk jeg ikke bestilt frø tidlig nok i år, og tenkte, ja, ja...det må jeg gjøre til neste år. Men i går fant jeg noen som hvertfall har samme lys blå farge, på Plantasjen. Nå står det 3 stk. på trappa.

Jeg fikk en utfordring om å komme med beste interiør eller hagetips. Et tips kan være å kjøpe 3 like stauder. Så planter du de sammen i en gruppe og får en større virkning av planten. En plante blir så ensomt. Den må ha med seg noen venner for å trives bedre:0)

Et annet tips kan jo være at; det er nå du skal luke alle bedene. En skikkelig omgang så tidlig som mulig på våren betyr mye. Eller rettere sagt. Det betyr at du kan ta det mer med ro og nyte hagen på sommeren.

God helg alle herlig bloggvenner, og tusen, tusen takk for alle hyggelige kommentarer. Det inspirerer:)

29 kommentarer:

  1. Hei på deg. Så vakre bilder fra hytta...og bedene dine! Og for en skjønn prinsesse som vandrer rundt i hagen:) Ønsker deg en fin helg,klem

    SvarSlett
  2. EIn nydeleg hage. Akkurat slik som eg ynskjer meg!

    Britt

    SvarSlett
  3. HELT ENIG!

    Det er ingen ting som varme lyse sommernetter.
    Flotte bilder forresten

    Kelm

    SvarSlett
  4. For en hage !!!!
    Er det i Saudasjøen ?????
    Den må jeg jammen ut å se på til sommeren. Så vakkert...
    Klem

    SvarSlett
  5. For en herlig hage ! Skjønn tulle på nattevandring :-)

    Så flink du er, tydelig at du har grønne fingre !

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  6. for en herlig liten engel i nattkjole!

    SvarSlett
  7. For en eventyrlig vakker hage du har på hytta di. Bare helt nydelig! Og en skjønn liten prinsesse også:-)
    God helg til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  8. For en nydelig hage!! Så flink du er, helt nydelig!!!!

    Mvh Marianne

    SvarSlett
  9. For en drømmehage du har...det er sommer når du ser små barn springer ute barbeint. dag som kveld.. Nydelige bilde av lile jenta...

    Nyt helgen Klem Kerstin

    SvarSlett
  10. en nydelig hage du har!1
    skjønn prinsesse som sprader rundt her:o)
    disse riddersporene dine var jo så flotte!!
    Har mørk blå! I år har jeg også sådd noen som er blitt satt ut.....men vet ikke om de tar seg!
    Ser usle ut.....
    disse var det jo en fantastisk farge på!!
    ha en fortsatt fin helg:o)

    SvarSlett
  11. Så flotte bilder av en vakker hage!!! Masse nydelige blomster og farger :)
    Vi kjøpte oss et Magnolia tre igår,skal ha det i ei stor zinkkrukke på verandaen..magnoliablomstene er nydelige :)
    Ha ei fin helg!!!
    Klem Anne***

    SvarSlett
  12. Blir bestandig imponert over dere som har grønne fingre, for det har nemlig ikke jeg... Men drømmer likevel om en frodig hage en gang ;)
    Ha en strålende helg du også!

    SvarSlett
  13. For en flott hage du har.....ønsker meg, men vet hvor mye tid som ligger bak! Nydelig jente i nattis;-)) som tatt ut av et eventyr....
    God lørdag!

    SvarSlett
  14. For en deilig hage! Jeg sitter bare og nyter bildene :-). Får man blomst på riddersporene første året man sår dem?

    SvarSlett
  15. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Jeg betalte vel 49,- tror jeg og det er det mellomste hjertet. Herlige hagebilder fra deg. God helg fra siv

    SvarSlett
  16. Men jag tror jag svimmar !! vilka ljuvliga bilder !!!
    Och bilden på din söta dotter, ja, man finner inte ord.
    Som tagen ur den bästa inredningsboken !!!
    Ha det gott !
    Klem från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  17. Jeg sier bare : nydelig, nydelig, nydelig. Dette var et riktig nyte innleg Ragnhild. Tipsene var både lure og nyttige : )

    SvarSlett
  18. Riddersporer er ganske enkle å samle frø av selv Ragnhild. Forsøk å få samlet inn noe i høst når de er avblomstret. Da må du tåle at det står visne blomsterstander her og der, men det er vel verdt et forsøk?

    SvarSlett
  19. Tusen takk for nyttig info om ridderspore! Jeg visste ikke at den trenger kuldeperiode, så det har ikke mine fått. De har spiret, men vi får se hva som skjer videre.

    Prinsessene våre har bursdag samme dag ;-).

    SvarSlett
  20. Nydelige bilder!
    Hyggelig at du tror det passer for deg å være med på bloggtreffet :o)

    Klem,
    Vibeke.

    SvarSlett
  21. Så nydelige bilder!
    Det er så deilig når barne kan springe rundt sånn. Det gjorde mine i vår forrige hage også, for der var vi helt skjermet fra alt og alle. Her er det litt mer åpent enda, men det gror vel igjen her også...! ;)

    Ha en flott lørdag!

    SvarSlett
  22. Hei !For en nydelig hage og blogg du har. Her vil jeg nok komme innom senere.

    SvarSlett
  23. Hej Ragnhild, tack såå mycket för gullig kommentar hos mig. Vilken underbar bild du visar, den bilden skulle kunna vinna en tävling i "bästa sommarbilden".
    Kram på dig/Ingela.

    SvarSlett
  24. Kjempeflott hage, skikkelig fin! :)

    SvarSlett
  25. KJempebra tips og nydelige hagebilder!!

    Ønsker deg ei fin uke!

    Solrosa

    SvarSlett
  26. Tack för dina rara ord..och för ett så vackert inlägg, det fina och sötaste var den lilla ängeln...
    jag gör likadant som du köper alltid2-3 stånd utav samma planta för att det ska bli mera effekt, hoppas du får en bra dag, klem

    SvarSlett
  27. Hej Ragnhild!

    Så underbara bilder, och en sån söt liten flicka! Har du en sån underbar trädgård vid hytten?!! Jag trodde det var bilder från England! Det ser så frodigt ut, och precis såna blommor som jag älskar. Det var verkligen vackert.

    Hoppas nu att din magnolia klarar sig. Jag tror det är viktikgt att täcka den, och sen vattna tidigt på våren om det är torrt ute som i vår!

    Ha en härlig vårvecka! Hos oss är det mulet och lite kallt och blåsigt idag, men det gör inget. Det är i alla fall så vackert ute nu!

    Många kramar
    Karin

    SvarSlett
  28. Åh for en herlig og frodig hage - og nydelig liten engel i sin hvite nattkjole ! <3

    Sukk jeg kan bare drømme om å få en like vakker hage - da er jeg nok nødt til å ansette en gartner - hehe ! ;)

    Lenge siden jeg har vært innom her hos deg nå , og gått glipp av masse flotte innlegg ser jeg .....en skulle hatt lengre dager - det er iallefall sikkert !

    Håper du får en flott vårkveld !

    hilsen fra Liv Elin - Husrom & Hjerterom

    SvarSlett
  29. Drømmehage - rett og slett!!!
    Akkurat slik vil eg og ha... Har plass og planar... * drømme, drømme*

    :O) FrueFrøet

    SvarSlett