tirsdag 28. april 2009

Bilder på veggen

Jeg har hengt opp nye bilder i stua. Dvs. her er jo lite nytt da. Alle rammene er gamle rammer med nytt innhold. Men bokstaven er ny. Den har jeg i butikken, og her henger den egentlig bak fram. Den er jo hvit, men hvitt på hvitt er ikke helt meg. Jeg liker kontraster og syns den kom bedre fram med den rustfarga baksiden ut.
Bildet med botaniske tegninger er fra en bok. Også har jeg brukt decoupage og hatt det på et sølvfat. Et som bestemor har hat fløte og sukkerskål settet sitt på. Jeg er så heldig å ha gamle pappa vegger. Derfor har jeg hengt opp alt med knappenåler. Da kan jeg enkelt bytte ut og flytte på bildene uten at det blir spikersår i veggen.
I sommer skal jeg male skapet som står inne i hjørnet. Det er arv, og egentlig et kostbart stilmøbel. Men for med blir det litt "gammel dame skap" og det irriterer meg. Så da blir det enten å male, eller selge på auksjon. Jeg går nok for maling.
Denne rammen kjøpte jeg i en stor lott med rammer på et loppemarked. Når jeg kom hjem fant jeg ut at det var stemplet med 380g sølv:) Bildet har jeg tatt ut av en gammel bok.
Ha en skjønn kveld alle sammen:)

20 kommentarer:

  1. Så fint det var og så koselig det er hos dere! Litt brune og sorte detaljer også. Liker det. :O)

    Ha en kjempe fin dag videre!!
    Hilsen Ljo

    SvarSlett
  2. Du har en underbar stil och smak !!
    Det ser verkligen vackert ut.
    Ha en mysig kväll.
    Klem Åsa

    SvarSlett
  3. Så fint det ble... den blandingen du viser liker jeg veldig godt...

    Du er så flink , får det til...
    Nyt kvelden Klem O=)

    SvarSlett
  4. Vakkert.....Og det skapet ditt...må du beholde..jeg så jo på det når jeg var hos deg.Det er jo så sjeldent....så frem med malingskosten:O)hi-hi

    SvarSlett
  5. Kjempe fint! Likte spesiellt det med teskjeene! Festlig! Salongbordet ditt er jo helt fantastisk! *vil ha*

    SvarSlett
  6. Så fint det ble, og for et nydelig bord til konfirmasjonen, det kan du være stolt av. Kos deg og nyt våren. Klem Kristin

    SvarSlett
  7. Flotte bilder og rammer. Skapet ditt var jo kjempe fint...men jeg er jo en gammel dame:))
    Ha en fin dag¨
    Klem Marilyn

    SvarSlett
  8. Flott måte du har hengt opp bildene over sofaen på, og den gamle rammen var nydelig, den var du heldig med.
    Har ikke vært her og sett bordpynten fra konfirmasjonen før nå.Det ble nydelig! Det fortjente du ros for. Fine bordkort.
    Hilsen Margit.

    SvarSlett
  9. Synes skapet ditt var fint jeg! Er planen å male det hvitt eller har du alternative planer?

    SvarSlett
  10. Stilig, og det er ikke alltid det er den store forandringen spm skal til heller for at det skal bli en forandring .-)

    Falt helt pladask for den H bokstaven din jeg da, og sitter her å undrer på om du har flere bokstaver i samme stil, må inn å sjekke, rustgal som jeg er...

    SvarSlett
  11. fin måte å henge opp bildene på!

    SvarSlett
  12. Såå fine bilder du har hengt opp..
    Det er bloggttreff i Østfold til Torsdag, jeg vet ikke helt hvor du bor men det hadde vært hyggelig å møtt deg.
    Bare til informasjon hvis det passer.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  13. Dette var såå lekkert!!
    Og skapet må du ikke kvitte deg med...male det du:))
    Go kveld,klem:)

    SvarSlett
  14. Nydelig samling med gamle rammer og bilder. Lekkert komponert. Liker også kontraster:-)
    Flink du:-)
    Klem I

    SvarSlett
  15. Hei Ragnhild!
    Stilig Bildevegg!
    Takk for sist! Det var en veldig flott og avslappende konfirmasjon, og vi bare koste oss. Bordpynten var bare nydelig med et helt eget særpreg! Lykke til med malingen av skapet! Synes det svarte bordet er kjempefint!!! Klem Anita

    SvarSlett
  16. Stilig med en gruppe bilder på veggen!! :D

    SvarSlett
  17. Så fint!!

    Er ikke så glad i hvitt på hvitt jeg heller, så jeg skjønner hva du mener.

    Den nederste ramma var jo kjempefin! Virkelig flott!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  18. En härlig vägg du skapat, jag bara älskar tavlor och massor ska det vara av dom, vt inte riktigt vilka glas du menar, är de de översta som jag använder till drinkglas, då heter dom Brorsglas och dom kan du nog köpa på trader.com. Hoppas du haft en fin dag, här har vi sommarvärme fortfarande, klem VIOLA

    SvarSlett
  19. Flotte bilder satt sammen på en enkel og fin måte. likte det gamle skiltet Stavangeren godt!
    Kult!

    SvarSlett