søndag 22. mars 2009

Vidunderlige violer

Det var som et stort øyeblikk å komme inn på Plantsjen å kjenne duften av violer, og se de sto der og ventet på meg, akkurat slik jeg hadde håpet på. Det er garantert en av mine favorittblomster.

Jeg liker de best blå og heldigvis fant jeg et brett med bare blå. Også måtte jeg prøve meg på å lage slike søte bunter med avispapir. Jeg fant ut at det var lurt å pakke de inn i aluminiumfolie først. Det er ikke gjort på den første jeg laget, så dermed ble avispapiret vått og kommer nok til å gå i oppløsning. Litt sannsynlig, men jeg hadde det nok litt travelt. Med en bortreist mann, og huset fullt av unger, så er det ikke mange minuttene en får til rådighet.

Den gamle ostekassen er jeg veldig glad jeg fant. Litt morken i bunnen, så jeg må være forsiktig med herligheten. Den var selvfølgelig full av rustne spiker, skruer og dubbeditter fra fortiden. Ut med skrotet, men neida, det er ikke kastet;))

Det rustne brettet er alltid blitt brukt til å ta ut asken, av ovnen på hytta. Men sist jeg var der så tenkte jeg, at det er da altfor fint til å bruke til det. Så nå ligger det på bordet i stua som underfat til violene. Har laget et lite blomsterbord foran døren ut til hagen. Ute er det fortsatt så mye snø at jeg må ha ski eller truger for å gå rundt huset. Men solen skinner, og med violer både inne og ute så ser jeg litt lysere på det.

Sink underfat, sink firkantet potte, madonna, gammel fransk sifon, holder til hampespolen, emblem og blåndeband finnes for salg i www.wallas-verden.no

30 kommentarer:

  1. Her har du laget det koselig,
    Ragnhild ;o)
    Søndagsklem fra J.

    SvarSlett
  2. SÅ nydelig,skikkelig vårstemning;) Ha en fin helg videre!*klæm*

    SvarSlett
  3. Nydelig stilleben du har laget.Har faktisk fått vårfølelse-solen skinner og snøen smelter.

    SvarSlett
  4. Så koselige bilder!!
    Fint med disse pottene med avispapir rundt!!
    Var på hagesenteret i går men der var bare fiolene i seks pk...og i alle regnbuens farger!!
    Ville hatt noen i blått til en gammel zinkpanne jeg har!!
    Det kommer nok...
    Flott den gamle kassen din også.....så fint å pynte med slike rustikke ting!!

    Ha en fin søndag:o)

    SvarSlett
  5. Å jeg kjenner lukten jeg også Ragnhild, helt hit. Bilder som lover vår og som var så vakre. utolig smart tips det med avispapiret da, skikkelit tøft og lekkert. satt akkutat og tenkte på at litt sånn brunlig pizzapapir også hadde vært lekkert.

    Nei, i morgen den dag skal noen vårblomster komme i hus her også ja.

    Fin fin søndag videre ti deg. Kos deg med lyden av glade unger.

    SvarSlett
  6. Hei Ragnhild:)
    Tusen takk for koselig helsing! alltid like kjekt :):)Håper du har det fint ! Her går det såå mykje bedre med go-guten no..og det er såå godt! Jammen er det hærlig når kvardagen er tilnærma vanlig igjen :):)

    Såå utrulig mange fine innlegg du har lagt inn sidan sist. Har kosa meg lenge inne på sida di no :):) Kjenner skuldrane mine senker seg her inne. Du er såå kreativ og flinke :):)

    Vårlige og fine innlegg. Så fint du har planta då. Artig med aviser og hyssing rundt. Det var skikkelig rustikt. Nydelig var det i lag med dine fine omgivelser.

    Eg har òg kosa meg og kikka inne på nettbutikken din òg:) Er såå glad for at eg var den heldige vinnar hos deg. Skal lage innlegg om det når eg har tatt meg ut det eg har lyst på. Det er ein spesiell følelse å gå innom side etter side på butikken din..og berre tenke..skal eg ønske meg ditta ...eller kanskje ditta ;);)..hærlig :):) Du har kjempemasse fint..så det blir ikkje vanskelig å finne noko eg likar...problemet er berre at eg har lyst på såå mykje ;);) Det sinkfatet du har fått inn på stativ var berre en drøm... Eg òg har så sansen for pynt som ein kan ha ute om sommaren..og inne om vinteren. Såg det føre meg både i hagen..og inne på badet... Uansett..så gleder eg meg til "handelen"...Go-jenta mi sa.."mamma du må velge deg ut noko som ein ikkje får kjøpt overalt"..og det er sant..:):)

    Ønsker deg ein koselig søndag vidare og ei god veke når du tar til på den :):)
    Go-klem frå :Johanne

    SvarSlett
  7. Hei på deg...så fine bilder hos deg. Violene var kjempeskjønne, og det var de andre sjarmerende tingene du viser også:) Har og laget meg avispotter i dag. Fant ut at de måtte tåle vann, så jeg tok plastflasker inni. Lurt med metallfolie også. Ha en fin søndag, klem

    SvarSlett
  8. Virkelig fantastisk flott! Jeg ble så inspirert selv av Vakre Hjem, men har ikke fått tak i stemor enda. Men, gleder meg stor til å lage til noe lignende. Herlige foto du har tatt, dette var flott!!

    SvarSlett
  9. Heia på du!
    HOI...her kom eg i stemning du,nydlege farger,og super fin stemning du lagar! Ja du,dei papirkrukkene skal jammen eg og prøve meg på,såg dei i Vakre Hjem ja,å no med deg,artigt!Men eg har ikkje så stor tru at mine blir like fine som dine nei:o)
    Her på Møre regnar det idag,sånn tungt og grått:((( Ja.Ja....godt å sete i sofan og lese i alle fine blad..interiørblad ja;))
    Kos deg vidare idag no da!!Klem til deg!

    SvarSlett
  10. jaaaa, nettopp, aaaalt for fint til slikt bruk!!
    ha det til pynt til blonder og små violer...
    herlige bilder virkelig nyyydleige....

    SvarSlett
  11. Oh så vakkert det var å titte innom deg idag,ja du kan jo friste med ting du selger også du...hi-hi.Jeg har jo siklet på de grønne sifon-flaskene dine over en lengere periode....Har du mange av de fortsatt?sukk...

    SvarSlett
  12. Dette gikk virkelig rett inn hos meg :.. Virkelig vakkert alt sammen... ideen om å bruke avispapir er bare så skjønn...Og bildene dine er nydelig. Jeg har også en gammel rusten spade , den står i peisen på kjøkkenet. Det er noe med rust...den gir meg en slik god følelse, andre ville kastet det for lengst:O=)

    Ha en god søndag Klem kerstin

    SvarSlett
  13. Akk,så vakkert!! Har liksom tenkt at jeg må vente, men kan jo ha de inne selvsagt...liker sånne avispotter kjempegodt, får vel prøve meg jeg og!!!
    Søndagsklem

    SvarSlett
  14. Så rart du fått till det med min blomma VIOLAS....visst är dom för söta dessa små med sina fantastiska färger som man blir så glad utav...här snöar det för fullt just nu, så less man blir, trodde våren var här, men man glömmer så fort hur det är denna tiden, ha en skön söndag, klemmer

    SvarSlett
  15. Nydelig var de små bukettene du har laget. Jeg elsker også disse små blomstene, de kommer jo med våren. Jeg planter dem utenfor sammen med påskeliljer og perleblomster til påske. Jeg var foresten innom en blomsterdekor i går, og der hadde de pakket mose rundt fiolene istedenfor avispapiret. Det var også veldig dekorativt : )

    SvarSlett
  16. Så herlige vår-bilder du har her idag.
    Klem I

    SvarSlett
  17. Så flott.
    Nydelig "stilleben" med Stemorsblomster, madonna osv....
    Jeg bare lurer litt på hvordan får du plass til alt dette, og pusekattene og barn, lar de alt stå i fred ???
    Nydelig er det i allefall.
    Ha en flott søndag videre :o)

    SvarSlett
  18. Så härliga bilder !! Jättefina !!
    Kram Åsa

    SvarSlett
  19. Helt enig - de blomstene er så fine, og jeg kjøper dem hvert år.

    Plantasjen går jeg imidlertid aldri på lenger, men det er kanskje bare her i byen at det er så dårlig kvalitet på blomstene??

    SvarSlett
  20. Helt nydelig du har gjort det med pottene.. Og vakre blomster...

    Klem,kari

    SvarSlett
  21. hei,hei..
    så nydelige bilder fra deg - ah!! violer er bare skjønne..

    fortsatt finfin kveld til deg!
    moaklem

    SvarSlett
  22. Hei Ragnhild - herlige blå fioler. Jeg kjøper de blå jeg også - pleier å plante forskjellige blåfarger i en stor kurv om våren. I den firkantede sink kassa står det en plante med små hvite blomster - vet du hva den heter? Hadde en slik i høst men har ikke klart å holde liv i den over vinteren dessverre....

    SvarSlett
  23. Så nydelig ...lekkert laget til med fioler.
    Var på Plantasjen her en dag,og det var ikke lett å finne blå fioler,så det vart litt av hvert:)
    Ha nen nydelig uke,klem:)

    SvarSlett
  24. Hei hei.
    Tusen takk for kommentar inne hos meg ang det gamle skapet. Jeg har også bare heftgrunnet og malt på møbler tidligere. Men så er liksom lakken så krakkelert ( om man kan kalle det det) på dette skapet. Så da var jeg litt redd malingen rett utenpå ville gjøre at det ble veldig ujevnt.

    Flott blogg du har forresten, masse inspirasjon å finne her. Ser jeg må ta turen inn i nettbutikken din en tur:-)

    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  25. Nydelige bilder....Violer er vakre!

    Vil du bli kvitt dine Egersund Fayance frokosttallerkner så kjøper jeg de gjerne!!!!!Var inne hos Magny og så kommentarne din så jeg bare måtte spørre deg selv om du sikkert ikke vil kvitte deg med dem....fnis

    Klemmer,
    Vibeke

    SvarSlett
  26. ÅHHHHHHHH, jeg må ha violer, de er så skjønne. Hadde noen for et par uker siden, men de døde, jeg glemte de helt = ikke noe vanning, buhuuu.
    Skjønne bilder hos deg.
    Ha en flott dag.
    Klem

    SvarSlett
  27. takk for besøk på bloggen min.
    fin blogg du har..gleder meg til å følge den. :)

    SvarSlett
  28. Tack för den gulliga kommentaren.
    Jag lägger till dig på min blogglista.
    Ha det så jättegott !
    Klem Åsa

    SvarSlett
  29. Koselig koselig :o)

    Også en flott kontrast til alle de gule vårblomstene og -plantene.

    Mange fine detaljer som gjør det veldig dekorativt. Dette kan du jo veldig godt :o)

    Håper alt er bra med deg - klem!

    SvarSlett
  30. Så ljuvliga vårbilder. En härlig tid som går oss tillmötes…
    Kramiz//kullervilla.tradgardsblogg.se

    SvarSlett