lørdag 28. mars 2009

Juhuu, jeg har vært på årets første loppis:)

Må bare vise dere denne flotte herremannen jeg fant på loppis i dag. Er det tippoldemor sin blondeduk han har å varme nakken med?
Jeg traff mange andre loppegale der også. Ca 250 mennesker som helst samtidig skulle inn en liten dør. Ingen tvil om at det var vårens første loppemarked. Er det noe vi ikke har, så er det som kjent køkultur. Jeg sto ganske langt framme i køen, og alle sto fint på plassene sine helt til døren åpnet. Men da kom mange av de som sto lenger bak i køen løpende opp på siden og styrtet inn i køen framme med døren. Og de var ikke utlendinger, heller ikke ungdommer. Neida det var godt voksne damer med vesken trygt på skrå over magen. Er det mulig}:( Sist jeg hadde så tett kroppskontakt med fremmede må ha vært på Roskilde for en manssalder siden. Å være redd for å miste pusten, mens en blir klemt opp fra bakken og bare så vidt tåspissene har bakkekontakt, er ikke det kjekkeste jeg vet. Men hva finner vi oss ikke i for å komme inn til herlighetene.

Og jeg fant da noe interessant. Da jeg var på vei ut, så kom jeg over noen bøker fra 1800tallet. Med gotisk skrift og morsomme tegninger ble jeg helt betatt. Jeg sto der og boblet over av ideer om hva disse kunne brukes til. Men så måtte jeg be på mine knær om å lov til å kjøpe de. De hadde nemlig ikke gått igjennom de kassene der enda. De skulle ikke selges før i morra. Pleeease sa jeg (jeg har jentunger hjemme og vet hvordan man sier pleease) Jeg hadde nøye plukket ut 2 av de store bøkene og 2 litt mindre, og fikk beskjed om å komme tilbake i morgen. Pleees jeg skal ikke her i morra. Så gikk mannen og hentet en dame. Og da ordnet det seg. Men jeg måtte kjøpe hele serien for det gikk ikke an å splitte den opp? Ok. Nå har jeg hvertfall nok ark med gotisk skrift og morsomme bilder:o)

Her er noen duker jeg fikk tak i. Jeg blir i "sol og sommer" tanker av disse. Tenk å sitte med kaffe, kake, eller en deilig salat ute i hagen. Også på det hvite bordet skal det ligge en romantisk duk med glade farger:)
Nå ligger de og venter på en omgang i vaskemaskinen. Selv om de er hvite og fine uten flekker så skal de vaskes og strykes før de blir lagt ut for salg i nettbutikken.

Disse fikk også være med hjem og skal ut for salg. Enda flere småting er i oppvaskmaskinen, så jeg var ganske tungt lastet på vei til bilen etter en og en halv time i trengsel.
Nå skal jeg kose meg med "Skøna hem". Der er noen reportasjer gjort av Johanna Flyckt, som har den inspirerende bloggen Vintage. Og de er bare ultraflinke på styling. Så jeg sitter og studerer bildene og suger alt til meg. Forhhåpentligvis;)
Kos dere i kveld alle herlige bloggvenner.

22 kommentarer:

  1. så underbart att Loppis är på gång igen !!!
    Och vilka fina fynd du fått med dig hem !!!
    Må så gott !ses snart igen.
    Klem Åsa
    Kronan jag hade på min blogg har jag inte gjort själv utan en god vän till mig.

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har funnet! :) Artig med loppemarkeder, de bøkene kan du nok bruke til mye og mangt. :)

    Flotte innlegg du har hatt siden sist jeg var innom. Likte glassklokken med pynt. Herlige poser og puter du syr, med lavendelfyll.

    SvarSlett
  3. Ja jeg var på Ramstad - jeg så etter deg innimellom ting og tang. Du har jo funnet så mye fint. Ha en fin lørdagskveld og kos deg...jeg skal hekle litt.
    Klem Hanna

    SvarSlett
  4. Så gøy når man finner så mye flott. Morsomme bøker, og flotte duker.
    Skjønner du blir fortvilet over trengselen. Men man kan jo ikke annet enn å le!:D

    SvarSlett
  5. fy søren så heldig du har vært....
    ;O))))

    SvarSlett
  6. Wow for et loppe varp du har gjort da... så gøyO=)

    Dukene minner meg om barndommen..lignende duker brukte min mor på kaffebordet.

    I morgen skal jeg på loppis...

    Klemmero=)

    SvarSlett
  7. artig med Loppemarked, men dårlig med køkultur ja :-)

    Så mye fint du fikk med deg hjem idag :-) Skjønner godt at du falt for de gamle bøkene med bilder ja.

    Ha en deilig kveld.
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  8. Her hadde du virkelig funnet mye fint. Jeg fant kun en ting jeg men prøver lykken igjen neste helg:O)

    SvarSlett
  9. Jag hade ju min stora loppistur igå här på landet....var ute i fem timmar och bara handlade till butiken och gjorde själv några fynd, såå snda tt det inte är öppet oftare hos er...men du fick ju med dig många vackra saker he, ha en fin kväll, klem

    SvarSlett
  10. Kom meg ikke på loppemarked i dag... :(
    Du gjorde flere kupp ser jeg! Lucky you!

    Ha en flott søndag!

    Klem

    SvarSlett
  11. Hei og hå! Det har jeg vært og!
    Mulig det var samme sted - i alle fall var folk like gale. Det er litt "når villdyret våkner" stil på noen ja! De med ryggsekker er aller værst - bråsnur seg gjerne og klapper til deg midt i blinken med sekken. Jeg var også heldig og fant fine rosekopper. Det var så mye folk at det var vanskelig å komme til, så var vi heldige og fant et fint gammelt bord som vi skal pusse opp. Det var en herlig dag!

    SvarSlett
  12. Jøss,så masse fint du fant. Ja,er det ikke merkelig hvordan folk oppfører seg for å komme raskt til godbitene. Jeg orker ikke dette og kommer lenge etter at det har åpnet,men da har som oftest godbitene blitt solgt.

    SvarSlett
  13. Åhh, så masse fint du har funnet på loppisen. Det er virkelig gøy med loppemarked, jeg var selv på tre idag. fikk kjøpt åtte spisestuestoler, bla...bilder kommer senere på bloggen min.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg.
    smil fra meg.

    SvarSlett
  14. Skal si deg at den oplevelsen der hørtes nå nesten ut som en skikkelig runde i ringen :-)
    Galskapen og egosmen lenge leve når jvinner høyer håp om noe superbillig en kan ta med seg hjem.
    Hadde en lignenede opplevelse på salg i london for noen år siden, men ga opp og fikk nesten latteranfall jeg da.

    Nydelige ting har du i alle fall kjøpt, så litt lønn fikk du nå igjen for strevet. Å JA!! vi vl tilbake til den tiden da mannfolka pynta seg litt ja .-))) Synes jeg ser gubben her men nupereller rundt halsen du, bare den tanken..., får ikke meg til å kjenne på hormonene i alle fall...

    Ha en superduper søndag, her snør det jaggu!! og jeg, jeg må styrte inn i nettbutikken nå...

    SvarSlett
  15. Så mye fint du fant på loppis. Håper snart det er en rundt her...ha en flott søndag, her skinner sola og den skal nytes.
    klem Marilyn

    SvarSlett
  16. Så mange gøye ting du fikk med deg!

    Ha en fin dag.
    Hilsen Ljo

    SvarSlett
  17. oi...så mye fint du hadde fått med deg. Moro når man får tak i så masse flott!

    Håper du har en fiin sødnag

    SvarSlett
  18. Wow så mye fint du fant på loppis. De dukene var helskjønne!! Ønsker deg en flott uke, klem

    SvarSlett
  19. Ååå, for noen utrolig flotte funn!! Spesiellt de fine keramikk krukkene i brunt. Jeg har sett lenge etter akkurat maken. Så moro med loppis da, jeg skulle egentlig avgårde i dag men det var så flott vær at vi ble værendes i hagen.

    Da må jeg avgårde i morgen og kjøpe "Skøna hem", Johanna styler de vakreste settinger.

    Ha en ny fin uke!
    Klem/Aina

    SvarSlett
  20. Så heldig du er da som har funnet sp masse fint på loppis, har akkurat bestilt litt på nettbutikken din, lurer på om dy har flere sånne gamle trådsneller?
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  21. Wow, så mye fint du fikk tak i. Da er det vel verdt prisen av all trengsel og irritasjon over uhøflige folk:-)
    Ha en fin uke,
    Klem I

    SvarSlett
  22. Så mye fint du har fått tak i!
    Gøy at du fikk med deg bøkene. Det må jo ha vært et kupp! Det hjelper å ikke gi seg med det første :)

    Klem fra Shabby Charm

    SvarSlett