mandag 22. desember 2008

God jul alle mine bloggvenner.


Over stjernehimmelen går, mor Maria stille
Hun av alle engler får, gaver til sin lille.
stjernegull og måneskinn veves til en skjorte fin.
Skytten flyr og hånden syr. Snart skal julen komme.



Mor Maria mangler tråd, - hvor skal hun den finne?

Gode engler vet et råd, - jordens barn skal spinne.

Tro og håp og erlighet veves inn med kjærlighet.

Tro som gull og varme som ull. Nå kan julen komme.

Jeg syns denne julesngen er så søt. Den har jeg lært i barnehagen til minstejenta.

Vi har kjørt fra øst til vest i dag. Over Haukelidfjellet i sånn passe snøvær. Allt gikk bra og vi slapp kolonnekjøring denne gangen.

Det betyr at jeg er på hytta. Det betyr også at jeg sliter med en gammel laptop, som er tregere en tregest og ikke alltid vil sammarbeide. Det er til å bli sprøøøø av. Og det er ikke sikkert jeg klarer å få til flere innlegg før jeg er hjemme igjenn mellom jul og nyttår.

Ønsker om en vidunderlig julefeiring til alle mine skjønne bloggvenner.

12 kommentarer:

  1. Vakkert, vakkert! Jul på hytta høres helt herlig ut, og godt å vite at reisen fra øst til vest gikk bra (det så ikke så lovende ut på TV igår kveld...) Så vil jeg bare ønske deg og dine en riktig så God og Fredfull Jul!

    SvarSlett
  2. Nydelig som alltid fra deg !
    kos deg på hytta og nyt julefreden !

    SvarSlett
  3. Masse masse god jule til deg og dien også... Håper dere får en vakker jul på hytta, og at laptoppen gjør jobben sin:=)

    Ja, nå lakker det og lir som det heter... Det meste er klart på låven, bare mangler nissene:) de kommer i kveld og skal inspisere litt tror jeg!

    Ønsker deg alt godt og masse tid og kos med dine kjære i julen... Snart kan vi trå til med nye prosjekt da julen er over.. Spennende blir det! Og snart nytt år..

    Jule klemmer White vintage

    SvarSlett
  4. Hei Ragnhild! Ha en riktig god jul og kos deg masse! Høres deilig ut å være på hytta i jula. GOD JUL!

    SvarSlett
  5. Hmmm,godt dere kom frem uten for mye action på turen....!!! Ser litt heavy ut på nyhetene......men kos deg med dine kjære,og ha ei fredfull jul på hytta !! Høres jo veldig koselig ut,da.... ;) Juleklem fra Bodø.

    SvarSlett
  6. Åååå såå ydelige bilder :)

    Ønsker deg en riktig god jul :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  7. Ønsker deg og din en riktig God Jul!
    Juleklem

    SvarSlett
  8. nyydelig innlegg,-
    godt dere kom vèl fram!!
    Ønsker dere en gledelig jul sammen!
    klem,magny

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder og fin sang om Maria, den kjenner jeg også fra barnas barnehagetid....hyggelig å bli minnet på. Jeg ønsker deg og dine en god jul og et fredelig nytt år, og håper vi "blogges" mye i det nye året.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  10. Goooood jul! Nyt den koselige tiden:)

    SvarSlett
  11. Ja den var nydelig, selv om jeg aldri har hørt melodien.

    Håper dere koser dere på hytta!
    Høres deilig ut!

    Klem

    SvarSlett
  12. Hei,jeg er helt ny i denne bloggverdenen ,men falt pladask for sida di. Her er det inspirasjon å hente. Spesielt liker jeg alt det religiøse blandet med sarte farger og nostalgi.Ha et godt nytt år.

    SvarSlett