søndag 19. februar 2012

Poooos og kongekrabbe...

Hei sveis. Her har det vært fest i helgen. Vi har invitert til skalldyraften og jeg har dekket bord. Det ble så fantastisk med de røde nellikkene til alle de røde skalldyrene. At jeg fikk lyst å vise dere. Har dekket med gammelt fløtehvitt servise, gamle sølvplettfat og håndsydde servietter, også gamle. Skulle gjærne hatt gamle glass også. Men det finnes ikke med riktig tulipanform.
Ganske enkelt å servere egentlig. Vi hadde reker, kongekrabbe og hommer. Også rogn og alt annet som passer og hører til. Nydelig hvitvin og verdens beste venner. Ja vi koste oss veldig her. Og jeg har lært, for vi hadde en ganske dyr og flott vin, av vinkjennere, at den billige vinen ikke er ferdig gjæret. Den fortsetter å gjære i kroppen vår. Ja da er det jo ikke rart vi blir småuggne dagen der på. Jeg drikker ikke mye, men det skal ikke mye til før dagen etter er ødelagt heller. Og det er jo festbrems nok for min del. I dag har jeg ikke kjennt noe, noen plass. Fantastisk. Ja en får hva en betaler for, sier bare jeg. Og dermed fikk jeg et nytt motto: Heller lite med max nytelse, enn mye skvip. Og det kan en jo ta med seg inn i så meget;)
Røde nellikker er min blomst. Passe frekk, ruffsete og egentlig helt nydelig. Ja helt til rosene mine begynner og blomstrer da:))
Her er det også noen røde blomster. Det er et maleri som jeg har arvet. Og der har jeg hengt opp rådyrgeviriet. Tenkte det kunne passe med litt dyriske føringer der. Lampefoten er fra Oddbirds. Digger den.
Det har vært en fantastisk helg. I dag var jeg og jentene på kino og så noen slekninger av denne jenta. Pooooos!! Katten med støvlene. Morsom. Og denne matmomsen som bor sammen med oss. Ja hun koste seg med renstene av kongekrabbe i går kveld. Frekke pusekatt altså. Men jeg må jo takk meg selv som lot det stå upåvoktet på kjøkkenbenken;)
Ha en superduper søndagskveld godtfolk.

4 kommentarer:

  1. kjempefint bord, deilig med skalldyr!!

    Jorunn

    SvarSlett
  2. Ååå det så bare sååå godt ut! Elsker skalldyr! Og røde nelliker var vakkert på bordet, det er sikkert. Fikk faktisk røde nelliker til morsdagen av min sønn. Nelliker er på full vei tilbake! Og den er jo flott da.

    SvarSlett