torsdag 18. juni 2009

Pioner

Jeg har lest på en blogg at alle blogger burde ha et innlegg om pioner. Ja det kan jeg godt være med på, tenkte jeg. Og tenkte på de fine bildene jeg tok av noen pioner jeg plukket i hyttehagen i fjor.

Disse møblene har vi stående i litt skygge, under noen bjørker. Ganske deilig å slippe å sitte og spise i steikende sol. Spesielt med hvite møbler. Solen reflekteres kraftig i det hvite og en kan bli litt blendet. Noe å tenke på når en skal velge utemøbler.

I dag har regnet silt ned her. Faktisk så var jeg ganske så glad for det. Det var nemlig knusk tørt i bedene mine. Nå er alle plantene vannet, regnet har gjort ser ferdig og solen skinner igjen.
Det har vært noen travle dager her. Kan sånn fort ramse opp; vaskedugnad, skoleavslutning, barneselskapet til lille prinsesse 4 år og 2 store pakker med nye varer på samme dag, også avslutningsfest i barnehagen. Vi har spist kaker, kaker og kaker. Og neida jeg klager ikke. Det har bare vært koselig, så da gjør det ikke noe at det er litt travelt.

20 kommentarer:

  1. Hei...hadde jeg vært deg,hadde jeg beholdt det selv.For det var bare helt unikt.Vakre pioner.Droppet innlegget om pelar..som jeg nevnte til deg..Står jo om de i alle interiørbladene og x-antall blogger..så da regner jeg med at de fleste er mettet med info.der i gården..hi-hi.Fristet nesten å ta en tur til deg i går også..Da jeg var i området..Men ingen penger,ingen handling..Next time:O)

    SvarSlett
  2. Peoner må være en av de vakreste blomster som finnes.. og når de i tillegg dufter himmelsk.. ja da kan man ikke forbi i stillhet:o))
    Nydelige bilder!!

    Du er jammen flink som klarer å finne noe positivt med slike hesblesende hverdager!!! jeg har dessverre ikke den evnen...

    Klem fra et forblåst Danmark:o)9

    SvarSlett
  3. Peoner er vakre... nydelig farge..Mine står i knopp enda, men ser det begynner å skje noe der ute...håper de blomstrer før vi reiser på ferie...


    Nyt helgen

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  4. Smukkere bliver det ikke!!!

    Knus hrafra

    SvarSlett
  5. ...for noen bilder, ragnhild!
    noe av det vakreste jeg har sett!
    peoner i den fargen er bare noe av det skjønneste...
    ..travle dager, jepp - da hjelper det med litt kakespising :0)
    ...fortsatt fin kveld -
    moaklem

    SvarSlett
  6. Det var flotte bilder! Peoner er vakre, og et av høydepunketne om sommeren for et "hagehjerte" :)

    Ønsker deg en fin kveld, Ragnhild!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder av peoner;)
    peon-knoppene mine har så vidt begynt å åpne seg;)
    Gleder meg til de står i full blomst!
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  8. fine bilder hos deg.
    kjekt du vil følge bloggen min:)

    SvarSlett
  9. Det er rett før pionene springer ut her hos meg, og jeg gleder meg stort....!
    Her er det så absolutt ikke knusktørt i beddene, så regn trenger vi ikke på en stund!
    Juni pleier å være travel, og det er litt synd på en måte, for det er en sånn fin en måned!!

    SvarSlett
  10. Vilka ljuvliga pioner, har själv plocka in massor ikvälll men ännu är det vackra knoppar som väntar på att få slå ut, ha en skön helg, klem

    SvarSlett
  11. Hei Ragnhild!
    Var det du som spurte om det glasset som du tenkte ble for varmt???????

    Jeg vet ikke hvem det var som spurte...

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  12. Javist er pioner nydeløige, og det er dine også! Blir det ike sol til helga tar ejg med hele busken inn i stua;)

    Englker ja, kommer til å legge de ut igjen når alle messer og dager er over her nå så følg med ;) Så fint du liker de!

    Ha en fin fin helg;)

    SvarSlett
  13. Sååå vackra bilder på Pioner !!
    Och doften.... ljuvlig !
    Glada Midsommarkramar från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  14. Så fint at du tok utfordringen...disse var jo bare nydelige..blir aldri lei av å se bilder av peoner..minner nesten litt om englevinger, så mange nyanser og detaljer i disse blomstene..i tillegg til herlig duft. Fint at du klarer å kose deg i en travel tid!
    God helg til deg!!

    SvarSlett
  15. Har en pion jeg også - plantet den og ventet i mange år på at den skulle blomstre. Da den endelig blomster var den enkel og slett ikke slik som dine - fylte og vakre. Ja, ja - det var en nedtur... Nyt helgen - pionene og alt annet godt.

    SvarSlett
  16. Så skjønne blomster....Sikkert koselig med barnebursdag...
    det er travle tider for småbarnsforeldre.....alle mulige avslutninger ...
    Jeg er egentlig litt glad for at jeg er ferdig med det.....er det lov å si det høyt?
    :D!!
    Jeg har nok vært til de grader hønemor...og da er det deilig å senke kravene (og skuldrene) nå som spetakkelet nesten er voksen.
    Kanskje på tide at mor slår ut håret litt....
    Jeg har forresten bilde "ute på prøve" hvis du vil se meg...det skal snart bort!!!
    Ludvigfakter!
    Klem, M

    SvarSlett
  17. Peoner er en av mine absolutte favoritter i hagen:) Nydelige bilder!

    SvarSlett
  18. Jeg er iallefall født i Jomfruens tegn...hehe!
    Nå blir det sofakos og jordbær hos meg!
    Klem, M

    SvarSlett
  19. Vakre bilder av peoner du viser! Det er bare så skjønne!
    Er helt enig med deg at det er koselig med alt som skjer, selv om det er travelt. Her har det også vært skiftende med sol og høljeregn i dag. Håper på sommerværet nå!
    Drar dere til hytta over helga?
    Klem Anita

    SvarSlett