lørdag 25. februar 2012

Stemningsrapport fra min rare hytte.

Her kommer en liten steminsrapport fra min rare hytte. Her har planen lenge vært en total oppussing, og derfor har ikke jeg flyttet rundt på ting eller gjort om på mange år. Så det får bare se så rart ut som det vil. En vegg med gamle fotografier har det blitt en gang i tiden. Og her heger jo noe som jeg syns er verdt å studere nærmere hver gang jeg er på hytta. Den gamle Italieneren er et helvete å sitte i, så vi må dandere til med haugevis med puter. Vi har forresten bestillt ny sofa til tv-kroken hjemme. En howard. I går var jeg i Ølen og bestemte stoff. Ikke lett og jeg har ikke en helt god følelse i magen. Men nå må jeg bare stole på at det blir bra. Gleder meg til den kommer.
På veggen henger bl.a gamle bilder av Walla. På det store der er hun 14 år bare. (tatt i 1923) Har sydd kjolen selv og ser veldig voksen ut. På det sort/hvitt profilbildet er hun en voksen dame. Skulle ønsket jeg hadde arvet den dokken i haka. Syns det er så flott. Jeg har bare en liten som nesten ikke syns.
Siden det stort sett har regnet hele tiden, så blir det mye innesitting. Innekos med interiørblader og pc. Da koser jeg meg med mitt mens resten av jengen er i alpintbakken.
Og i gangen har vi laget en liten sti mellom slalomsko, hjelmer og klær. Sånn at vi kommer oss fram. Her må hansker og luer ligge på varmekablene og tørke til neste dag. Koslig med den gamle hjemmesnekkra knaggrekken der. Men priaktisk? Nei det er den slettes ikke. Egentlig helt umulig, så neste gang vi skal hit må jeg huske å ta med en ordentlig garderobehylle. Så får jeg henge den gamle opp til pynt en annen plass;)
I morra er ferien over og vi krysser fingrene for en fin tur over fjellet.

6 kommentarer:

  1. Synes ikke hytta er så "rar" jeg, men veldig hjemmekoselig :)

    SvarSlett
  2. Synes ikke hytta er så "rar" jeg, men veldig hjemmekoselig :)

    SvarSlett
  3. Ser riktig koselig ut på hytta deres...det er vel deilig for deg med litt ferie og avbrekk fra all jobingen...
    ha en fin siste dag der..
    klemklem

    SvarSlett
  4. Det skal ikke være strømlinjeformet på hytter Ragnhild. Gjør du det for fint blir det kanskje ikke samme følelsen å komme dit?

    SvarSlett
  5. Nydelig bildevegg! Syns det ser ut som du har ei herlig hytte!

    SvarSlett