onsdag 22. april 2009

Fra stua.

Nå er det altså konfirmasjon det dreier seg om her i huset. Nå må jeg lage bordkort, stryke duker og bake kake.

På bordet blir det violer som du ser på bildet her.


Konfirmantet kom og lurte på hva vi skulle ha som tema? Ehh!! har ikke tenkt på det, sier jeg, og spør hva de andre skal ha? Ei skal ha rosa og ei grønnt. Jammen vi trenger ikke ha en farge da. Og da sier konfirmanten; jeg tenkte kanskje vi kunne ha litt sånn gammle ting jeg. Vi har jo så mange sånne søte bilder, bloner og sånn, gammelt vett du.

Tenk at det skulle komme fra henne. Akkurat slik jeg hadde lyst selv. Så nå blir bordet dekket med violer i gamle blonder, telys i gammle mokkakopper osv.



Jeg har lånt litt i butikken, og tenker det er tryggere i stua enn stablet bort på et lager. Bildet er så spesielt med den vesle jenta som har fått bind foran øynene. Det heter kjærlighet gjør blind, og fikk meg til å tenke på at også barna blir blinde av kjærlighet ovenfor sine foreldrer. Sjenken, lampen og lysestaken ligger også ute for salg i butikken.

17 kommentarer:

  1. Så artig at jenta di foreslo det da. Dere har samme smak da forstår jeg! Dere kommer til å få det hyggelig framover i livet når dere er så like.

    SvarSlett
  2. Som mor, så datter. :) Tror dette konfirmasjonsbordet blir veldig fint, og spesielt. :) Det kommer til å bli vakkert, og jeg håper vi får se bilder. :)

    SvarSlett
  3. Ja dette blir lekkert..gleder meg til å se flere bilder...Og lykke til i konkurransen hos meg....Har fått meg en go`latter av de forskjellige navnene kan du si...Men det blir min designerspire som har jobben med å finne det rette:O)Lykke til med forberedelsene..Klem fra M

    SvarSlett
  4. Det kommr att blir så fint så...och din översta bild är bara helt undrbart vacker, hoppas din kväll är bra, klem din VIOLA

    SvarSlett
  5. hei -
    ..det kommer til å bli helt nydelig, det er jeg sikker på..!
    lykke til med alle forberedelsene...

    moaklem

    SvarSlett
  6. Blinde av kjærlighet ja. Det er godt å ha sånne små oppvekkere i bakhodet.

    Håper du har hatt en herlig vårdag!

    SvarSlett
  7. Ååå så herlig da... skjønner godt du ble glad når hun ønsket seg dette temaet..og det kommer nok til å bli et veldig vakkert bord...

    Lykke til med alle forberedelsene =)

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  8. Skjønner godt at du ble glag for at konfirmanten ville ha akkurat det samme som deg. Vet ikke om noen andre det kunne passe bedre å gi bordet og det hele et slikt tema. Gleder meg til å se bilder fra det. Lykke til med forberedelsene og konfirmasjonen!
    Fra Margit.

    SvarSlett
  9. Jeg tenker det gledet et morshjerte å høre sin datter ville ha det slik. Det blir nok veldig fint. Regner med å få se bilder, da....
    Jeg har konfirmant til høsten, men tviler på å få samme engasjementet fra min pode...:-)
    Klem I

    SvarSlett
  10. Ojoj. lekkert blir det med de ingrediensene! Lykke til med forberedelser og den store dagen!

    SvarSlett
  11. Hei, takk for hyggelig hilsen. Så vakker bordlampe du har! Lykke til med festen! God helg fra Siv

    SvarSlett
  12. Som mor som datter...hi.hi Så koselig at hun ville ha gamle ting med sjel:) Det passer fint til konfirmasjonen! Fine ting du viser...de rosa koppene var jo bare en drøm:) Ha en flott helg, klem

    SvarSlett
  13. Det är så underbart fint !
    Vackra bilder som vanligt hos dig min vän.
    Kramar från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  14. Dette ble veldig fint. Ikke farlig når dere har lik smak, og så mange lekre ting.
    Lykke til med konfirmasjonen, håper konfirmanten og resten av familien får en flott dag.:)

    SvarSlett
  15. Å det blir helt nydelig, Ragnhild.. og for en Vilde du har da :o)) liker den jenta jeg.. hun har sansen for det som en vakkert hun.. gamle ting!!!

    Lykke til med dagen...

    Klem fra mæ..

    SvarSlett
  16. Jag gillar din tavla och lampan.
    Ha det gott

    SvarSlett
  17. AHHHH den lampen der som står på bordet er bare så utrolig utrolig lekker...

    SvarSlett