lørdag 4. februar 2012

Gevir

Noen ganger er jeg heldig og kommer over gamle ting som er ekstra spesielle. Og på min siste tur i Danmark så fikk jeg tilbud om å få kjøpe noen rådyrgevir. Det er jo populært med gevirer nå, så det var jo ikke så veldig mye å lure på. For slike er jo ikke så veldig lette å få tak i. Jegeren vil jo gjærne beholde trofeet sitt selv. Men disse har jeg ikke fått fra en jeger.
Nei de kommer fra et konservatorium. En konservator, en søt gammel mann, var pga. sin høye alder nå nødt til å flytte på pleiehjem. Og nå sitter hans sønn med fars private samling og konservatorium. Den består bl.a av en elevantunge, en løve, skap på skap med fuler, innsekter og dyr også gevirer såklart. Og stakkars sønnen kan jo ikke ha alt dette, så det blir nå solgt. Han har konservert (som det heter så fint;) til museer og skoler o.l. så dette er faglig gjort ordentlig. Gevirene har en innfelt treplate på baksiden og en hempe (påsatt av meg) for opphent på vegg. Noen forsvant utav butikken med en gang, nå er det 3 stk. igjen.
Veldig dekorative og jeg syns de er søte.
Du finner de her: http://www.wallas-verden.no/?PageID=4101

Nå skal helgen nytes og lørdagskvelden skal koses med rødvin og tv-gullfisken:)
Superduper helg til dere alle.

1 kommentar:

  1. Vad fin....:) roligt att höra utav dig..hoppas allt är väl med dig, ha en fin vecka, kram

    SvarSlett