søndag 8. januar 2012

Hobbyjul:)

Hobby-jul betyr ikke at jeg har selve julen som hobby. Nei det betyr såklart at jeg har brukt julen til mine hobbyer. Når det ikke var familieselskap eller jobbing i butitikken så ville jeg gjøre noe med dukkehuset og lappeteppet mitt. Og det har jeg klart å få til. Og det jeg begynte på i julen har jeg fortsatt på nå.
Dukkehuset har stått i stua uten alle vinduene på plass og det er jo ikke så fint. Her er alt i små deler. Og i ubehandlet tre. Så vinduene må plukkes ifra hverandre. Glassene tas utav rammen og rammen utav vinduet. Også males med den tynneste pensel. Og om jeg maler for mange strøk der jeg ikke skal, så passer ikke delene sammen, og jeg må pusse bort malingen igjen. Så dette tar tid.

Men nå er jeg ferdig med vinduene. Hverfall på utsiden av huset. Inne har jeg listet rundt vinduene i karnappen, også mangler jeg fortsatt lister og maling på noen av de andre vinduene. Men nå er jeg i gang og skal gjøre dette ferdig før det blir dukkehuspause. Dette huset er jo min eldste datter sitt. Jeg har et selv som jeg ikke er kommer på langt nær så langt med. Der er det mye som gjenstår og jeg bekymrer meg ikke for pensjonisttilværelsen. Selv om det er mange år til, så er nok ikke huset ferdig innen den tid. Og det trenger det jo ikke være heller.




Inne i min datters dukkehus er det mange møbler og småting. Hjemmelagede kanker, av fimo. Men hun som eier det er 17 år, og opptatt med litt andre ting;) Men hennes lillesøster er superglad hver gang hun får lov å rydde og styre der inne. Enhver 6 årings drøm. Men skal du kjøpe et til en så liten jente så ikke kjøp et byggesett. Kjøp et ferdig montert hus heller. (dette er kjøpt på bestemors lekestue i bokstadveien). Jeg syns selve jobben med å sette det sammen og innrede er den morsomste såklart. Og på dette har vi også en uderetasje/kjeller som er montert, men ikke malt og tapetsert. Og ikke satt på plass. Så det er mye å glede seg til.
Jeg har forresten gjort ferdig alle lappene til lappeteppet og begynt å sy de sammen. Herlig:)

I morra får hobby være hobby. Da er det ny uke og januarsalget fortsetter. På hele butikken. Så lurt å ta en tur innom.

4 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg også:) jøsses det så tidkrevende ut.. her gjelder det ikke å ha ti tommeltotter og unøyaktigheten må du bare legge igjen.. På med brillene og nøyaktighet ut i fingerspissene:) Du er dyktig.. Lykke til!
    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. Ohi så fint hus. Men du verden for et pirke arbeid med det:-)
    Jeg la ut bilde av gaven fra deg i forrige innlegget på bloggen min. Armbånde har jeg brukt nesten daglig. Såpen ligger til pynt:-)

    Ha ei fin ny uke:-)
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  3. Så nydelig. Må nok være av det supertålmodige slaget, for å pusle med det der.

    Klem Bente

    SvarSlett
  4. Det blir jo veldig fint til slutt da - og du skal vel innrede det i din stil også tenker jeg :-)
    Blir gøy å se det møblert! Ha en fin uke og lykke til med salget.

    SvarSlett