lørdag 28. januar 2012

Gjennbruk av gamle vinballongflasker.

Elsker denne geniale lampen. Den er unik og virkelig noe en legger merke til i interiøret. Det er en gammel munblåst vinballong-fllaske, som er skåret bunnen av. I flasken er montert en Nudlampe. Den har en veier inn under stoffledingen slik at selve flasken henger ifra taket i en veier/ståltråd og tyngden hviler ikke på det elektriske (som er ulovlig) Så alt her er ordentlig gjort. Og selve flasken som er gammel med sine små bobbler og ujevnheter i glasset er bare så sjarmerende som gamle håndlagede ting kan være. En kan velge mellom grønt eller blankt glass og med sort, rød, grønn eller gul/grå ledning. Jeg får inn med blankt glass og sort ledning. Passer inn over alt. Vintage hjem, Retro eller minimalistisk hjem. Eller i et hjem med mye naturtre. Hytte ved sjøen. Yess;) På stua, kjøkkenet eller i hagestua. Lurer på hvor jeg skal ha min.




I går (fredag) gikk hele dagen med til messebesøk på Lillestrøm. Ikke så mye nytt å titte på for min del. Var jo i Danmark for to uker siden. Men jeg hadde med meg en veninne så vi ruslet rundt og koste oss. Litt rart å ta ut klær for høsten 2012. Men veldig kjekt når det er så mye lekkert. Det er noen godbiter der som jeg helt klart ikke kommer til å glemme at jeg har tatt inn.
I dag hadde jeg lovet minstesnuppa hull i ørene. Et svakt øyeblikk tidlig i uke, og det kan jeg love dere at hun ikke har glemt. Har mast om hull i ørene nå i flere år. Hun er bare 6 år så........forresten, så fyller hun snart 7. Nå er øredobbene på plass og jenta superkry.


Ha en super lørdag alle sammen.


2 kommentarer:

  1. Så herlig, gleder meg til min lille snuppa vår blir så stor at maset om øredobber kommer, hihi;))

    Sukk.... fiiiine lamper! Håper jeg finner stilen min skikkelig en dag, ikke lett med alt det fine man har lyst på!

    God klem!

    SvarSlett
  2. Jammen glad jeg har en gammel vinballong på stabburet :) Trenger vel bare en glass-sag... og noe å slipe kantene med... en ledning, pære og en handy-man :)

    Og til Janne: Liker å være stil-eklektiker jeg :) Litt herfra og litt derfra. Da blir det veldig personlig, og ikke et interiørblad-hjem.

    SvarSlett