søndag 18. desember 2011

Vi pynter og vi pynter og det blir......



I dag er den eneste fridagen min før jul. Ja og den første på 14 dager. Med åpent i butikken til 20.00 hver kveld så blir det ikke mye fritid. Så da skjønner du vel at her pyntes for harde livet. Treet er kommet inn i stua og vi har oppdaget det samme som hvert år tidligere; at 16 lys er altfor få. Wrrrooom.... full fart i bilen og ned for å kjøpe 24 lys. På Kristiania belysning har de 20 fine i glass og på Jernia 25 ikke fullt så fine i plast som kan has både ute og inne. Nå sitter vi her med 25 lys som er litt for tunge, enormt mye ledning da det er joring og 4 ledninger fra hver pære. Dette blir bare helt feil. Det skal ikke være enkelt. Så, vrrrrooom...... nå er min kjære på vei i bilen for å bytte de 25.

Det som er litt stas er at jeg har kjøpt mitt eget lille tre. Det er vanlig norsk gran, akkurat slik jeg vil ha. (Desverre ikke slik min mann vil ha;) Det skal få lov å stå på spiserommet med 16 lys. Mitt eget lille juletre. Kjenner jeg har fått en slags barnslig omsorgsfølelse for det lille treet.

Og min mann har erklært konkuranse om hvem sitt tre som kommer til å ha nåler på julaften. Føler vi oss litt mobbet her kanskje? Tenker han skal få spise slipset sitt på julaften jeg:))




I morra sender jeg ut gavene fra gavedrysset. Det er frist for å være med fram til midnatt i dag. Du finner gavedrysset litt lenger nede på siden her.

2 kommentarer:

  1. Artig og koselig innlegg fra deg;o)) Så fint du har det hjemme - og lykke til i tevlingen om nåler på juletreet;o))
    Ha en flott førjulsuke.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. Spiller ingen rolle om juletreet har nåler, hvis det ikke lukter granbar av det! Det er i alle fall min mening.

    SvarSlett