torsdag 10. november 2011

En Snarvei

Jeg har fått på plass noe nytt på spiserommet. Døren fra den gammle stølen i Sauda. Den tok vi med oss sist vi var der. Siden hele huset der driver og morkner bort, er åpent for alle, har hull i gulv og vegger og, ja holder på å falle sammen, så var det greit å få reddet den fine døren.
Min kjære helt bar den på hodet sitt nedover den bratte stien og jeg oppdaget ikke hvilken bragd dette var, før jeg nå på egen hånd skulle bære den inn fra carporten. Må si den var tung. Men jeg fikk den på plass og syns den ble fin der bak kommoden til bestemor.

Så kommer minstejenta hjem. Jeg dekker på bordet for middagen og hun blir stående og se på døren en stund før hun sier.
Mamma! har du fått deg en snarvei?

Her sitter kattepusen og følger med på ekkornet som spiser frokost. Jeg har fyllt opp kurven med solsikker og her kommer ekkornet og spiser frokost hver dag. Sammen med mange kjøttmeiser og andre fugler.



None morninger er slike skjønne morninger med god tid.

Jeg er aleina hjemme og koser meg ekstra godt med frokosten.

Det er deilig å kunne nyte tiden før det blir full fart på jobb.
Det er rene maratnonløpet i ordrepakking om dagene og da er det viktig med god energi. Det er helt fantastisk og vi syns det er kjempegøy:)
Ha en superduper dag du også.

6 kommentarer:

  1. Døra var kjempefin, og verdt jobben! Hadde jeg fått tak i en sånn, hadde jeg brukt den som hodegjerde til senga vår, men den passet fint hos deg. Flott gammel kommode også, også den skjønne pusen, da! Ha en toppers dag. Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  2. hihi...den kommentaren var jo bare gull:)))
    Man skulle hatt en snarvei av og til ihvertfall,så ingen dum tanke!!!¨Kanskje spesielt i travle førjulstider - godt du kan roe ned og kjenne så godt det er med slike morgener innimellom!!!Rene energipfyllet:)
    Døren ble kjempefin,så koslig dere har det,og med ekorn og småfugler utenfor vinduet kan det ikke bli mye kosligere vel?
    toveklem:)

    SvarSlett
  3. En snarvei kan komme godt med! Nydelig dør :)

    SvarSlett
  4. Så fin en spisestue du har. Elsker din kat der helt tydeligt nyder eget "fjernsyn" med live - dyreprogrammer.
    Det gør min også :-)) Knus og KH Pernille

    SvarSlett
  5. Hei, Gratulerer - den ble nydelig:-) klem Siv

    SvarSlett
  6. Kjempeflott dør..godt du tok vare på den...

    Herlige bilder...spesielt av pusekatten...

    Ønsker deg en fin kveld
    klem kerstin

    SvarSlett