fredag 21. oktober 2011

Minstejenta sitt rom

Telma har fått ny hylle på rommet sitt. Som du sikkert ser så er det en sånn skrekkelig furureol fra begynnelsen av 90 tallet jeg har malt. Hyllen har en lang historie og den har vært brukt i stua, når den var ny, så et barnerom, på badet, et annet barnerom, så inn på vaskerommet, for så å bli malt og inn på et nytt barnerom. Det kaller jeg gjennbruk det;)

Telma hadde jo en gammel kommode stående her først. Men da lå alle lekene hulter til bulter i skuffene og det ble fort bare kaos og rot.
Jeg fikk en ide om at det er mye mer inspirerende for et barn å se alle lekene sine. Og alle disse feene, kongene og dyrene som hun aldrig lekte med er jo veldig søte og dekorative. Så de kan jo stå der og nære fantasien hennes tenkte jeg. Bondegåren som hun egentlig er litt for stor for, foreslo jeg å gi bort. Men det ble ville protester for den skulle hun ha, og hun mente den kunne stå på nederste hylle. Ja, det er jo ingen tvil om at den kan stå der. Det var ikke plass til alle dyrene. Så i kurven ved siden av, finnes alle de afrikansje dyrene og dinosaurene. De får komme på besøk i bondegåren av og til;)


Maileg familien har det supertrangt på hybelen sin. Men det er jo ikke meningen at hun skal leke med de der. Når hun leker med dem, så får de komme ned på gulvet såklart. Mesteparten av tiden ligger alle kaninene i sengen hennes, så hybelen er litt ubebodd. De er bare hjemme der nå, siden det skulle fotograferes.

Det som gleder meg aller mest, er at nå tilbringer hun mye mer tid på rommet sitt. Ikke det at det var så viktig, men hun er der og leker med lekene sine. Og jeg syns det er så mye bedre enn at hun sitter i stua og glor på tv. Hun koser seg der inne og det er gøy å se. Siden hun er 1.klassing så er det viktig å ha en lekseplass. Selv om de aldrig har lekser, så sitter hun der og tegner og later som hun gjør lekser, slik søstrene hennes gjør. Morsomme godjenta mi:)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg har frihelg og det betyr fri fredagen også. Så i dag har jeg kost meg hjemme. Jeg har et problem her. Jeg har et møbel for mye i stua mi. Nå har jeg flyttet alle glass, duker og serviser utav et skap og inn i et annet. Byttet plass på et skap og en kommode og prøver ut en ny løsning. Skal det aldrig ta slutt sier bare jeg. Vi har en stue som er helt umulig å møblere. Nå sitter jeg her med et skap midt på gulvet. I går sto det en kommode der:))

Nå er det i alle fall helg og snart skal jeg på fredagskafe på Steinerskolen. Der forbereder vi årest julemarked og jeg klarte ikke å dy meg. Jeg er selvfølgelig med i komiteen der. Så her skal det bakes, sys og ordnes både til julemarked og butikken. Hjelpes meg. Ja, ja. Det er jo veldig gøy også da.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

God Helg Folkens.

2 kommentarer:

  1. Hei Ragnhild!

    Et nydelig rom du har laget til datteren din. Bokhyllen var kjempefin.

    Blir det julemarket på Bygdøy?

    Ønsker deg en fin ukestart!

    MAIAKLEMMER

    SvarSlett
  2. Kjempefint!
    Jentene mine har hatt noe liknende en stund, men den må ut når ny speilkommode/sminkebord kommer denne uken (kjøpt på Finn)
    Lurer på hvor jeg skal gjøre av alt dillet....

    Ha en flott uke!

    SvarSlett