søndag 16. oktober 2011

Hermann vennen

For en deilig søndag det har vært. Solen har skinnt og vi har jobbet i hagen. Hage er nå min hobby nr. 1 og selv om det var loppemarked i nærheten valgte jeg å være i hagen. Jeg fikk en eske med blomsterløker til bursdagen min og de måtte jo i jorden. Det klarte jeg i dag, + flyttet på stauder og anlagt et nytt bedd. Helt toppers.

Nå har jeg kost meg med Hermann. Litt for mye kjenner jeg. Altså, for 3 uker siden var vi i selskap. Og lite visste jeg at jeg skulle få Hermann med meg hjem. Jeg har aldrig likt slike ting som må følges opp, men høflig som jeg er så takket jeg for Hermann, og tok han med meg hjem. Det fulgte bruksanvisning med og han skulle ha omsorg hver dag. Vi gikk, hele familien, inn for å få til dette. Herman er nemlig en slik vennskapskake. Og for dere som ikke har kjennskap til Herman så er han altså en deig. Vi fikk en skål med deig med oss hjem, som det var god gang i. Han har stått på kjøkkenbenken og fått mat når han var sulten og blitt rørt i hver dag. Når han hadde vokst seg stor nok skulle han deles i 5 og 4 skulle gis bort. Også var det å fullføre oppskriften. Hakke nøtter, røre inn egg og sjokolade. Ja også hadde jeg i smeltet meierismør istedenfor matolje. (liker ikke kaker med smak av olivenolje jeg) Jeg må bare si at han Herman ble bare helt nydelig. Håper han kommer tilbake snart. Han har jo også stått for litt humor i verdagen og vi har alle omtalt Herman som et familiemedlem:)
Bildene tok jeg på kunnskapsmuseet i Sandnes sist søndag.
¤¤¤¤¤¤¤¤
I morra er det ny uke og nye muligheter. Det er jazz og kunst i Asker sentrum denne uken. Arrangemanget kalles "det gode liv i Asker" og inneholder mye musikk i gatene og kunstutstillinger osv. Dette blir gøy. Det vet jeg, for det var det i fjor.
Ha en fin uke alle sammen.

6 kommentarer:

  1. Hihi...så herlig! Skjønner også godt at du valgte hagen hvis du har hatt samme været som oss. Det er ikke mange plasser det er bedre å være da:)

    Ønsker deg en fantastisk uke <3

    Stooor klem!

    SvarSlett
  2. Åååå nå har jeg tittet i nettbutikken din. Der var det myyyye fint :)
    tine :)

    SvarSlett
  3. Hahaha...var sikker på Hermann var enten en hund eller en katt jeg di lure;)
    Toveklem :)

    SvarSlett
  4. Ha ha ha... Hermann faktisk :) Hørtes digg ut Ragnhild. Takk for praten på torsdag, neste gang tar vi en kaffe hos nabo`n oxo:)

    Herlig varer i nettbutikken oxo, masse JUL *liker*

    Klem Klaffen

    SvarSlett
  5. Har ikke hørt om Hermann før jeg, men det hørtes morsomt ut!
    Jeg fikk en surdeig for noen år siden, men den har ikke overlevd diverse flyttinger.

    SvarSlett
  6. Ikke så gøy å spise familiemedlemmer, men smaker de godt får det vel gå ;-)
    Apropo bildene...så lekkert bare med en samling potter!

    SvarSlett