lørdag 8. oktober 2011

Mye nytt i butikken

Nå er det mye nytt og spennende i butikken. Mange nye hyller førte til at vi måtte ommøblere og flytte rundt på det meste. Egentlig veldig gøy, selv om det er litt av en jobb.
Kul koffert som jeg fikk tak i her om dagen. Digger den. Den er som en gammel amerikakoffert og laget av tre. Men denne er kledd med sortlakkert blikk og har navn og adresse til løytnanten som en gang i tiden eide den. Kan helt klart brukes som stuebord.

Her er så mye at jeg kan ikke kommentere alt. Dere får titte og nyte, også finner dere allt i nettbutikken. Hvis ikke så bare spør.

Har vi fått inn Kusmi-te. JA! Også så fint den passet inn i det gamle skapet da.

En gammel gyngende sjarmør står og venter på et nytt hjem.

Ja, også er det visst snart jul. Da må du kanskje begynne å tenke på adventskrans. Vi har lysklypene du trenger. Både hvite og i sink. Fine i en dekorasjon med bare et lys også. Jeg skal ut og plukke mose i helgen. Passe på å gjort det nå før frosten kommer.

Gammel håndklehylle med knagger.

Denne kofferten liker jeg veldig godt. Den er så dekorativ med den hvite skriften. Veterinærkoffert brukt til pleie av hester i militæret. Den er nok ifra 40-50-tallet. Har 2 stk. i butikken.

Verdens vakreste såpe. Og sjarmerende gammel såpeskål fra Frankrike.





Dette buddahodet i porselen er en sparebøsse. Herlig.

Topper og tightser.

Også har vi fått inn to gamle Franske skap. De er som vanlig veldig flotte.

Dette skapet har en skuff nederst.

Også enda en til fin koffert. Trekoffert kledd med sort skinn eller skay. En liten gutt som var i butikken utbyter begeistret. Wow!! se på den skattekisten mamma! Tipper det var en liten pirat;)

Vi har flere engler i butikken nå. Alltid noen som ikke kan motstå de. Veldig vakkre og spesielt vakkre til jul.

Denne her karen har jeg sansen for . Er egentlig en hjort, men jeg syns han er søtere som rådyr, selv om han slettes ikke er noe rå dyr:))

Da håper jeg alle så mye de hadde lyst på, eller akkurat den tingen du lenge har jaktet på. Det er alltid gøy når noen finner noe de har leitet etter i evigheter.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg er på høstferie i Stavanger i dag. Vi har parkert bobilen utenfor huset til min bror, og nå er hele gjengen på båttur, bortsett fra meg;) I går var jeg og min mann en runde inne i sentrum. Bortsett fra at vi holdt på å blåse og regne bort, så var det veldig kjekkt å besøke den gamle stamkafeen min, Sting, også bare rusle rundt i de koselige gatene. Jeg har jo bodd i byen i hele 8 år og syns ingen by er så sjarmerende som Stavanger. Og tenk at Sting ser akkurat likedan ut nå som den gjorde for 15 år siden. Der ligger den og er en trendsetter og tar vare på koseptet sitt. Supert. Nå skal jeg sette meg ut i Solen og nyte en kopp Kusmite.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ha en superduper helg du også.


5 kommentarer:

  1. Nydelige bilder fra butikken din.:: jammen skal jeg stikke innom en gang jeg er i de traktene... masse flotte varer..

    ja moro å bygge om butikken... det gjør jeg ofte.. koselig men masse jobb..

    kos deg på ferien ...og nyt den .

    Klemmer Kerstin

    SvarSlett
  2. Råstilig den veterinær kofferten, må ha! God helg til deg
    Vivian

    SvarSlett
  3. Vilken fin butik och blogg du har! Jag lägger till dig i min blogglista...

    Kram Linda

    SvarSlett
  4. Så mange herlige ting og flotte skap og hyller. Dette liker eg.
    Ha ein flott søndag. Klem.

    SvarSlett
  5. Hei Ragnhild! Jeg har enda ikke fått vært innom den nydelige butikken din, jeg ser det er massevis der jeg kunne tenke meg der. De skapene var rålekre og jeg likte hjorten også!! Nå flytter vi snart så nå har jeg en god grunn til å shoppe litt ekstra..hehe...men må bo meg litt til først. Ha en kjempefin helg, klem fra Jorunn

    SvarSlett