søndag 24. april 2011

Hagebesøk

Atter en deilig dag i hagen. Og vi har hatt besøk av denne skjønne Snippen. Jeg har en foringstasjon i et furutre og der kommer ekorn og spiser flere ganger til dagen. Når jeg spiser frokost sitter jeg og studerer ekornet som sitter i kurven og spiser solsikkerfrø, rett utenfor kjøkkenvinduet. De er så vant med at vi er der vi også, så mens vi jobbet i hagen spiste det lunsjen sin selv om vi snek oss inntil med fotoapparatet.

Ordentlig morsomt å se hvordan de bruker hendene litt sånn som oss.


En litt vårør homle lot seg også fotografere.
Vi er hjemme i Asker igjenn, og jeg må si det var deilig å komme hjem. Faktisk mye grønnere i hagen og mye mer inspirerende å holde på her. Har vært på Bauhaus og kjøpt jord i dag, også litt planter såklart. Umulig å la være. Men det ble med en klematis og noen stemorsblomster.

I morra blir det en ny hagedag. Jeg skal plante staudene jeg har med meg ifra hytta og kanskje lage et nytt bedd. Herlig å tenke på.

Fortsatt god påske da dere:)


7 kommentarer:

  1. Så artig! Dette var virkelig en nydelig, liten kar. :))

    SvarSlett
  2. Herlige bilder, Ragnhild...
    Ekorn er bare så herlige :))
    Høres ut som en koselig dag
    du har forran deg, kos deg
    masse og nyt dagen ღ
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  3. Så koselig med ekorn i hagen...de er artige å følge med på...det er noe jeg savner fra jeg bodde nærmere skogen...lite ekorn her i byen!

    SvarSlett
  4. Herlige små skapninger! Nyt dagen videre.

    SvarSlett
  5. Så morsomt å få komme så nært på de flotte dyra vi har i skogen, sååå søtt ekorn!

    Klem Janne:)

    SvarSlett
  6. Å, det er så morsomt med ekorn i hagen! :)
    Ett av de få dyrene jeg ønsker å ha der!! ;)
    Dessverre skremmer sofagrisen de bort. Det gidder han! (katta)

    SvarSlett