mandag 21. mars 2011

Hva i alle dager ble det?

Nå har jeg jobbet mye med gammelt papir av alle slag. Under påskeegget ligger de gamle papirblokkenen og diverse som ble brukt til det nye designet i nettbutikken.
Men nå skal det handle om en "papirpølse". En hyttetur resulterte i en lang og tykk "pølse". Jeg bare fikk en ide og måtte finne ut om det gikk ann, og hvordan det ble. Så der satt jeg med nål og trå og tredde og tredde. Jeg klarte ikke stoppe, for den ble så fin og jeg ble helt fasinert. Materialet er Karmøybladet ifra 1954 og har akkurat så lite farger at det blir fint. Hva skal du med den? Spurte alle i familien, og våre hyttejester. Litt sånn oppgitt og uforstående. Hva er et for noe unyttig tull hun driver med nå da, holdning.
Hm! Nei hva skal jeg med den?
Vet ikke:)
Se hvor lang den kan bli.....

Henge den til pynt.....
Sammen med alt det andre papiret.....

Ja den kan jo bare henge der. Trenger ikke ha brukt for alt jeg omgir meg med. Trenger ikke ha noen større funksjon enn at det var en ide som ble fin.

Nå er det påskeeggene som skal bli fine. Tenker jeg må ha noen mer enn bare ark fra en gammel salmebok på seg. Får ta de med ned i verkstedet mitt og finne på noe mer der, også plutselig er de for salg i butikken.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ha en strålende ukestart alle sammen.

10 kommentarer:

  1. Hi-hi, dette var jo kjempestilig !! tenker at du har inspirert flere og at vi får se flere slike pølser rundt på bloggene snart *:-)

    Ønsker deg en fiiin uke !
    ''Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Det er nok bare vi interiørgale jenter som har full forståelse for papirremsen din! Den var herlig! Kanskje du kan lage en krans av den?

    Klem Kaja:)

    SvarSlett
  3. Likte veldig godt den papirremsen!
    Ha en fin uke. :)

    SvarSlett
  4. Helt enig med deg, det er ikke alt som trenger å ha noen funksjon annet enn å være fint :) Og det ble jo så stilig :) Du er kreativ og flink! Spennende med påskeegg med salmeark og noe attåt :)
    Ha en strålende dag! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  5. men å kreativ du er da,
    riktig lekker syntes nå jeg da.
    ha en fin dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. I dag fant jeg igjen bloggen din. Lenge siden jeg har vært her, men nå legger jeg deg til i bloggrollen min :)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Stilig og orginal!
    En "papirpølse-krans" hadde gjort seg ;)

    SvarSlett
  8. Så fint Ragnhild! Gleder meg til å se de ferdige :)
    Ja, begge datoene du nevner passer for meg.

    Nattklem fra Marianne

    SvarSlett
  9. Hei! Denne var jo kjempestilig og dekorativ. Nå har eg nettopp vert innom nettbutikken din og bestilt Sanselig Sommer. Gleder meg. Ha ein flott kveld.

    SvarSlett
  10. Kjempetøfft !!!!! Og ikke noe alle har.....så bry deg ikke om rare blikk :) Det vet jeg allt om,skjønner du :) Syns det var så fint med de gamle kortene på veggen,over sofaen.......utrolig fint var det !!!! Og herlige,duse farger....... Ser dere har vår i Asker,da lengter jeg nok litt tilbake........når isen gikk på vannet på Dikemark,og hvitveisen poppet opp overallt......mens her sitter vi i full snøstorm ;( Kos deg,og nyt dagene......og kreativiteten :)

    SvarSlett