fredag 18. mars 2011

Sweet memories, sweet spring.

Jeg lengter etter vår og sommer og har brakt våren inn i sofakroken min. Det linfarga stoffet i sofaen er byttet ut med gamle overlakner. Og linputene med sort print og mønster som var så tøffe i høst og vinter er nå bært inn i skapet. Jeg har tatt nye puter med hjem fra butikken og sofaen er blitt lys, romantisk og happy.
Vil du se hvordan det så ut før forvandlingen så klikk her.

På veggen har jeg hengt opp en kollage av gamle kort. Alle har roser og sommermotiver. De bringer lykke hilsener til mennesker for ca 100 år siden. Fra hjerte til hjerte.

Dette er et konfirmasjonskort og kan åpnes og leses.

Et annet åpenbarer to skjønne papirroser og gamle strå om en drar i en snor og åpner det. Helt magisk liten kjærlighetshilsen.



Ingenting gir vel mer vårfornemmelser en vårens blomster. Jeg har plantet to ranukler og en eføy i et gammelt stettefat. Ja de er jo egentlig plantet i en ildfast form fra Ikea. Også står formen på en duk nede i stettefatet. Er jo veldig redd for fatet så klart, så jeg hadde nok aldri puttet jord oppe det;) Men det ble så vakkert når plantene kom opp i luften og liksom svevde over bordet. Et vanlig stettefat til kaker kan også fungere om du ikke har en slik stetteskål.

Veldig søtt dette her. Men denne sofaen er en damesofa og det er bare jeg som bruker den. Så her kan jeg lage det så søtt jeg bare vill. Også er nå våren så søt så søt. Fuglesang og blomster og nytt liv i hagen. Å, som jeg gleder meg.
Må dere alle ha en helt fantastisk vår.
(dette innlegget er trykket i dagens Budstikka. Lokalavisen for Asker og Bærum)
Putene finner du i nettbutikken her

12 kommentarer:

  1. Dette er bare helt nyydelig, et ypperlig sted å drømme seg bort, spesielt mot sommertiden som er så etterlengtet:)

    Vakkert! :)

    SvarSlett
  2. SÅ himla rart och vårligt, älskar gamala sekelkort och har en hel del här hemma, härligt med dessa bilder behövs idag när snön bara vräker ner, nästan 2 dm nysnö har vi fått :( ha en fin helg, kram

    SvarSlett
  3. Det er en deilig tid vi går i møte nå.......
    Det er godt for skjel og kropp å komme seg ut av vinterdvalen ved å ruske litt opp i heimen.
    Liker kroken din godt! Både kortene på veggen og oppsattsen på bordet, og alt annet selvfølgelig......
    Ønsker deg og dine en god helg.

    SvarSlett
  4. Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvarSlett
  5. ÅÅå så vakkert og vårlig du har gjort det... kjempe koselig =))*

    god helg =)
    klemmer

    SvarSlett
  6. Det var søtt og romantisk i kroken din.Veldig fine bilder! Ha en strålende helg! Hege

    SvarSlett
  7. Så flott den collagen på veggen var:) Yndig og sommerlig! Vakkert vakkert!

    SvarSlett
  8. Wow! Så utrolig vakkert Ragnhild!
    Jeg mister nesten pusten her jeg sitter. Du er bare så flink og kreativ!!!!

    GRATULERER SÅ MYE MED NYE WEBSIDER. Du er nr.1

    Mange vårklemmer til deg :)

    SvarSlett
  9. hei ! så nydleig du har gjort det, himla bårlig og skjønnt... slike gamle kort er fantastiske skatter! hadde arvet en eske med min bestemirs konfirmasjonskort, den forsvant i siste flytting,flyttebtrået pakket for oss, gikk inn i dealen med forsvaret.( min mann var der i 21 år) trist å tenke på at de er mistet...
    men, du nevnte navnet ditt, min mor heter det også + min niese.. nydelig navn...
    har ny URL her, mistet alle mine da, men legger de gradvis att inn i rollen min..
    klem,magny

    SvarSlett
  10. åå! så vakkert!
    & den collagen av gamle postkort var jo bare til å miste pusten av...
    ha en fin søndagskveld -
    moaklem

    SvarSlett
  11. Å for en herlig krå du har laget, nydelige kort på veggen.
    Klem Hanne

    SvarSlett
  12. For en sofakrok du har! HELDIGRIS! bare HELT nydelig!

    klem klem

    SvarSlett