søndag 13. mars 2011

Hjemme

Ja i dag er jeg bare hjemme. Hjemme aleine faktisk. Mann og barn dro på hytta på torsdag så jeg har vært aleine hele helgen. Og det har jeg faktisk sett litt fram til. Det var så mye jeg skulle ha gjort for lenge siden og nå skulle jeg gjøre alt, pluss rydde hele huset, rydde lageret i butikken, legge ut alle varene som er bestilt under "varer som kommer", lage påskeegg osv, osv.
Men har jeg fått gjort alt det tror du? Såklart ikke. Jeg har ryddet kontoret i butikken da. Begynt å lage påskeegg har jeg, og tatt bilder til innlegg i Budstikka. Lokalavisen for Asker og Bærum har et innlegg fra en lokal blogger hver helg og neste helg er det min tur.
Det var så deilig og stille her at det måtte nytes. Jeg er en stor dagdrømmer og filosof. På skolen satt jeg stort sett å drømte meg bort og gikk glipp av hele undervisningen. Alle tenker vi jo, men jeg er avhengig av å få være aleina med tankene mine. Jeg ligger så lenge jeg kan i sengen om morningen og bare tenker. I dag, ca 2 timer. Nå er jeg jo sjelden aleine. I butikken har jeg alltid noen rundt meg og hjemme er det også fullt hus. Så i dag var det som et stort behov for filosofi og tenkning måtte prioriteres. Så deilig å tenke ferdig en tanke uten å bli avbrutt.
Den nye koppen min fra Jeanne d'Arc var perfekt for en tenkende stund. Da må jeg sitte med koppen i begge hender og titte ut av vinduet. Og denne store koppen var jo perfekt til det. Så god i hendene. Jeg lurte litt på hvordan den var å drikke av siden den er av tykk keramikk. Men den var bare god til det også.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Store ting er på gang i nettbutikken. Nytt design er på tegnebordet og nye funksjoner skal på plass. Dette er veldig spennende og det vil begynne å synes om bare noen dager.
Ha en deilig søndag da.

8 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye, Ragnhild :)
    Så gøy da :) gleder meg masse til
    boken kommer ut - Deilig med alene
    tid også, kjenner meg godt igjen her.
    Så ut som en kjempekoselig helg, og
    nydelige bilder av påskeegg og
    sjokolade :)) spennenede også da med
    en repotasje i Budstikka :) Håper vi
    får se... Ønsker deg en strålende
    søndag, klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Visst trenger vi alene-tid innimellom...blir jo sååå mye bedre etterpå da vet du!!SÅ det hørtes rett og slett ut sm du har hatt en deilig helg,og egentlig er det bra du ikke har stresset rundt og gjort alt du "skulle ha gjort" - av og til må vi huske å stresse ned også vet du!!!!!
    Så mye spennende som skal skje hos deg i tiden fremover,blir spennende å følge med:))))
    toveklem:)

    SvarSlett
  3. Har oxå behov av att ibalnd få vara ensam, skönt att kunna få tänka sina tankar..att ha nätbutik tar ju väldigt mycket tid, här har man haft Oslosonen hemma, han har firat sin födlesedag (24) men nu sitter han på tåget på väg hem till Norge igen, ha en fin vecka, klemmer

    SvarSlett
  4. Noen stille stunder alene trenger man. Det er godt å kunne la tankene fly uten forstyrrelser, og være helt for seg selv.
    Spennende med nettbutikken din, er inne og "vindusshopper" rett som det er.

    Ønsker deg en fin uke :)

    SvarSlett
  5. Hei Ragnhild!!
    Høres ut som du har hatt en herlig og avslappende helg:))
    Koppen ser riktig flott ut:)) Lurer på om du har inne emaljeformene fra Jeannedark med lokk som finnes i to størrelser?
    Gratulerer så masse for plass i boken, Sanselig sommer!! Gleder meg til å se og lese:))
    Ha en fin ukestart!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  6. Vet du datumet på blogträffen, själv har jag vårmarknad den 9-10 april och anordnar en stor blogträff här hos mig den 14 maj, hoppas det inte krockar för då kommer jag till Oslo...kram

    SvarSlett
  7. Ja, visst er det godt å ha litt tid aleine. DEt trenger eg også, rett som det er, sjøl om alle ungene er flytta ut. Derfor syns eg det er deilig denne uka da gubben jobber ettermiddag, da har eg heile ettermiddagen og kvelden for meg sjøl !! og kan gjør akkurat det eg vil...ja, det gjør eg jo nesten ellers også, men det blir annleis når en er aleine !
    Ha ein flott kveld.

    SvarSlett
  8. Alltid godt med litt alene tid=)! Jeg liker også å tenke og fundere!
    Herlige bilder fra sofa kroken!!

    Ha en herlig uke!
    Klemmer!

    SvarSlett