onsdag 22. desember 2010

Ferdig julepynta spiserom

Innenfor kjøkkenet har vi et rom som brukes til spiserom. Heldigvis er det så pass stort at jeg har fått lurt inn litt flere møbler enn spisebord, og rommet er blitt mitt favorittrom.
I gårkveld laget jeg furugirlander til vinduet, fant fram litt mer julepynt og syns nå at det er ekstra julekoslig her. Voksduken fra Bloomingville med juleevangeliet er jeg spesielt glad for. Her er jo litt lintekstiler og puter fra før så den sklei bare rett inn.
Snøkrystallene fra Jeanne d'Arc er så vakkre. Sitter bare og nyter synet av de.
En liten damesofa har jeg her, og den blir flittig brukt;) Over har jeg hengt opp julevimpelen min. Den sydde jeg til butikken for to år siden. Den ble heldigvis ikke solgt:)) Det var nok meningen at jeg skulle ha den selv. Jeg spinner videre på vinpelideen så her kommer noen andre for salg om litt. Ikke julete da så klart, ikke før til neste jul i allefall.
Jeg sitter ikke helt for meg selv og nyter roen. Neida her har jeg selskap av en liten konglenisse jeg har laget for mange mange år siden. Tror jeg har solgt flere 100 eksemplarer, på forskjellige julemarkeder, av disse nissene. Men det er mange år siden og jeg er veldig glad jeg ikke har stått på folkemuseet og frosset i 16 kalde i år.

Mailegnisser er så koslige så. De er da også et så hyggelig selskap. Maser ikke om noen ting. Bare sitter der og ser så glade og fornøyde ut.
På den ene veggen står en skjenk og der har det samlet seg litt tilfeldige saker. Ikke noe gjennomført stillben akkurat men bare en samling ting jeg liker.
Også henger barnas julekalender der. Ikke mange posene igjen på den nå. Obs! - snøkrystaller der også gitt. Siden det er en snøkrystall på duken også, så kan jeg jo skryte på meg en rød tråd i det hele:))
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Må dere alle ha en riktig skjønn jul.
Tror jeg titter innom flere ganger før og i julen, men kanskje ikke du gjør det, så jeg ønsker deg en herlig julefeiring nå jeg;)

8 kommentarer:

  1. Riktig GOD JUL Ragnhild!

    KLEM fra Hanna

    SvarSlett
  2. Så vakkert du har det...en herlig julestemning..skjønner godt du bare sitter å nyter alt det fine du har..

    Ønsker deg og dine en fin og fredfull julehelg

    kos dere masse..

    Klememr =))

    SvarSlett
  3. Så herlig julestemning det er hos deg:)
    Ønsker deg en riktig god jul, klem Hanne

    SvarSlett
  4. For et herlig rom !!!
    Skjønner godt du koser deg der inne :))

    Ha en riktig god jul du og Ragnhild :)
    Juleklem fra Kari

    SvarSlett
  5. Her var det masse herligheiter!!!
    Snøkrystallane var skjønne og Mailegnissene:)))får aldri nok av dei...

    Kos deg i jula og med alt det vakre i heimen*

    Klem Mette

    SvarSlett