tirsdag 23. november 2010

Kreativ Lampeskjerm

Her er...ja hva skal jeg kalle denne kreasjonen. Moselampe uten lys;)
Jeg har altså vært på loppemarked, og der traff jeg Hanna fra bloggen Sjarmerende jul. Og ideene bobblet som vanlig. I lampeskjerm avdelingen kom ideen om mose på lampeskjerm, så da var det bare å kjøpe, også komme seg hjem og begynne å surre. Dere kan tenke dere ansiktet på min mann da jeg steg over dørstokken med en diger og ordentlig tantete lampeskjerm, i gullsateng, med frynser og pyntebånd. Hvor skal du ha den??? sa en litt engstelig stemme;)
fungerer den som oppheng til julekuler og diverse fugler. Disse som er på bildet er utsolgt men det kvitrer stadig inn nye glassfugler i butikken. Roseknoppene kommer fra hagen min. Skal du prøve å surre så bruker du; mose så klart , grønn sytråd (syns den er enklere å jobbe med enn ståltråd) også en spruteflaske med vann. Du må dusje mosen slik at den ikke tørker ut og smuldrer opp når du jobber med den.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Er hjemme med febersykt barn jeg i dag. Så stille her at det er helt merkelig. Eller rettere, uvant. Jenta sover sånn halveis på fanget mitt og jeg blir nødt til å bare sitter her og slappe av. Det kan jeg gjøre da Gro er i butikken. Ordrene pakket jeg i går kveld og i morres, før tlf. fra barnehagen kom. Litt flaks i uflaksen;) er fint å ha. Så da ordner det seg, og jeg kan bare være mamma;)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ønsker alle som titter innom en deilig kveld.
Klem:)

13 kommentarer:

  1. WOW så fantastisk tøfft!!
    Dette kaller vi kreativt og lekkert!! ;))
    Nyt kvelden ;)
    Klem klem Anki

    SvarSlett
  2. Ja, det er bare å ta frem kjelken;)! Kjempe stilig mose lampeskjerm=)! Tror min kjære hadde hatt samme reaksjon som din om jeg hadde dratt hjem en "tantete" skjerm;)! God bedring til vesla!!

    Ha en deilig kveld du også!
    Klemmer!

    SvarSlett
  3. dette var rått!! har selv flekket stoffet av lampeskjermer og har dem som pynt som de er...
    nydelig..
    klem¨¨*

    SvarSlett
  4. Hei Ragnhild!

    Jeg var så sikker på at jeg hadde sett julekuler i hvit opalin fra Miss etolie hos deg, men nå finner jeg de ikke noen steder! Er det utsolgt for de? :-(
    Please si nei :-)
    Eller kanskje jeg husker feil!

    SvarSlett
  5. Så lekkert, jeg har et par skjermskjeletter i skjulet som jeg hadde tenkt å bruke som støtter til peonene, men nå vet jeg jammen ikke.
    Ha en fin kveld, klem Laila

    SvarSlett
  6. Det var en utrolig flott dekorasjon! God bedring til din
    lille datter!

    SvarSlett
  7. WOW Ragnhild ..dette var kjemepstilig... dette likte jeg godt..

    god bedring til den lille frk..

    klemmer =)

    SvarSlett
  8. Denne var riktig artig! Slike kunne være fine ute med fuglemat i også....

    SvarSlett
  9. Wow! Utrolig stilig og lekkert! Fantastisk!

    Catje

    SvarSlett
  10. Utrolig artig moseskjerm! Skulle gjerne laget en selv!Tror det er letter å finne en skjerm en å finne mose nå..! Mulig det må bli neste års prosjekt:)

    SvarSlett
  11. Så gøy Ragnhild...Den ble så fin i butikken din!

    Håper feberen er borte hos barnet og du er i farta igjen....Kllllleeem

    SvarSlett
  12. Så utrolig skjønn!! Nydelig pyntet. For en god ide, det fikk jeg lyst til å prøve. God helg!

    SvarSlett
  13. Så lekkert! Ja det må jeg bare si. Deilig, naturlig, trolsk men feminint. Og roseknopper fra hagen da gitt! Nå kjenner jeg at jeg ble en smule inspirert på å ta fatt på noen prosjekter! Du verden, takk :-) Ha en super fin og fresh uke. Håper å komme for å hilse på en dag! Klem fra Bjølsen

    SvarSlett