fredag 25. juni 2010

Butikk, butikk, butikk.

Her er det full rulle med butikk og atter butikk. Det har vært en travel måned og jeg merker at det er litt siste innspurt før ferien. Jeg nyter å ta kaffepausen ute i hagen og minner meg stadig på at om bare en uke er det slutt på hagepauser.
Helgen om en uke regner vi med å flytte alle varene ned i butikklokalene. Der er en underetasje som skal være lager og nettbutikk. Det betyr at alle ordre må pakkes derifra fra mandagen av, og alle varene må befinne seg på samme plass. Det skal blir vanvittig deilig å bedre plass. Jeg har jo bestilt varer til å fylle 70kvadratmeter butikklokale + 30kvadrat lager. Det betyr at det står pappesker til taket over alt i kjelleren her. Butikkrommet, gangen, kontoret og verkstedet mitt er fullt. Og akkurat når jeg tenker at nå går det ikke en eneste pappeske ned trappene her. Ja da kommer det en varelevering til. Så er det å stable rundt på pappesker for å lage plass til nye. Tar jo ikke varene utav eskene sine nå når de snart skal flyttes ned i butikklokalene. Dermed tar de også litt mer plass enn nødvendig.
Så er det å begynne å innrede butikklokalene. Jeg har det klart i hodet og har tatt ut innredning. Det blir kun møbler som også er til salgs. Jeg skal ikke ha typiske forretningshyller. Nomi import har kjempefine bokhyller som jeg skal ha på ene veggen til småting, servietter, lys o.l. Flotte spisebord, konsollbord og kommoder har de jo også. Tenker jeg kommer fort til å ha plassmangel i butikklokalene også jeg, hihi:)) I garasjen har jeg ganske mange gamle møbler som skal til butikken. Eldstejenta har fått sommerjobb med å male møbler. I dag har hun malt 2 bord og en gammel amerikakoffert. Kofferten var av alle ting malt brun. Ekkel mellombrun. Så da får vi se om den blir mer sjarmerende i hvitt.

I går kom en halv palle med varer fra Fillipiniana. De har veldig mye forskjellig og innimellom veldig mye fint. Men disse varene hadde jeg glemt ut at jeg hadde bestilt. Det er jo bare snadder. For da er det selve julaften når jeg pakker opp eskene. Boksene er kjempefine og sommerlige. Rammen supersøt;)
Jeg minner også om flyttesalget i nettbutikken. Om du lurer på hvorfor så mye av Bloomingville sine varer blir lagt ut for salg, så er det ikke forde de selger dårlig. Neida, men disse varene skal ikke selges i butikklokalene. Der er en annen butikk i Asker sentrum som har de og vi kan ikke være to. Jeg kommer til å fortsette å selge Bloomingville i nettbutikken men reduserer varebeholdningen litt.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Nå håper jeg at jeg får litt tid til å gå på bloggbesøk. Jeg må si jeg er superglad for å kommentarer også nå når jeg er så dårlig på å kommentere hos dere. Dere er bare søte alle sammen.

12 kommentarer:

  1. Hei på deg! Så utrolig koselige esker, potter og bokser du viser! Skjønner at dere har det travelt med oppstart av butikk og flytting av varer!

    Lykke til med alt sammen, og god sommer! Nå skal jeg ta en titt i nettbytikken din!

    Klem Nina

    SvarSlett
  2. Oj! Så tøff du er som trår til i butikkverdenen...!
    God helg og en klem fra Nanni

    SvarSlett
  3. Jaja, du går travle tider i møte forstår jeg....
    Men guri malla, så gøy å få utstilt varene, og ha stor plass å vise de frem på. Og så lenge nettbutikken din har gått så bra, så må jo dette bli en "sukess"
    Klem fra Kaia
    GOD SOMMER

    SvarSlett
  4. Så gøy med butikk da Ragnhild - det hadde jeg ikke fått med meg. Da skal jeg komme å besøke butikken din når du er vel etablert. Jeg har jo så god tid om dagen som hjemme i mammapermisjon.

    Gleder meg til å følge med på bloggen. Ha en superfin helg.

    SvarSlett
  5. De eskene er bare så fine, jeg har en sånn hjerteeske. Likte godt de pottene også.
    Ha en fin helg
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  6. Så spennende tid du har foran deg. Dette blir kjekt. Nydelige bokser og nydelig ramme. Lykke til og god helg. klem fra Sigfrid

    SvarSlett
  7. Butikkplanene høres veldig spennendes ut! Gleder meg til å se bilder når du er "ferdig" pakket ut.

    Eskene var kjempe fin!!

    Klem Madelén

    SvarSlett
  8. Jeg gleder meg stort til å besøke butikken (samme gjør pappan min :)

    Masse lykke til med flytting og oppstart!

    Ses!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  9. En utrolig hyggelig tid for degd a.. sikkert mye slit og..

    skjønne esker...
    lykke til med flyttingen ..

    klemmero0)

    SvarSlett
  10. Dette må bli skikkelig bra. Lykke til!

    Marie

    SvarSlett
  11. Nydelig! Kos deg med butikken!:)

    SvarSlett
  12. Endelig en interiørbutikk etter min smak i Asker! Gleder meg :)

    Hilsen Irene fra Åros

    SvarSlett