lørdag 26. juni 2010

Sommerlørdag i heimen.

Herlige sommerdager. Nyte, nyte og bare kose seg. En deilig og avslappende ettermiddag. Her sitter jeg og nyter hvitvin i nye glass fra Chic Antique, og venter på grillmaten. Vi er ikke noe utenom det vanlige når det gjelder sommermat. Jeg lager salat og mannen griller. Ser dere nøye etter så kan dere skimte grillsjefen igjennom stolen. Der sitter han på huk foran grillen sin. Stakkars mann, han må jo føle seg helt amputert. Jeg nekter han nemlig å kjøpe en diger grill. Jeg vil ha en slik støpt en, som ligner en peis. Helst en som ser litt Fransk ut. Hvordan det er, har jeg ikke helt klart for meg. Men det skal jeg nok finne ut lenge før sement og stein er klare for forming. Jeg er veldig klar over at min kjære er dødelig misunnelig på alle menn i stilige grillforkler med en super duper diger grill. Jeg er også super duper fornøyd med min mann som gjør som jeg vil. Den grillede biffen smakte utmerket selv om den kom fra en liten besjeden tønnegrill, plassert på to heller i kanten av plenen. Så mannen har en veldig fonøyd kone skal vite;)
Nå har solen gått så langt ned at vi til slutt måtte tussle inn i stua. Men det var deilig å sitte ute langt inn i kvelden og føle at NÅ ER DET SOMMER:))
Sitter og lurer på om vi skal ta en tur med bobilen i morra. Bare en sånn liten dagstur. Må sjekke ut om det er noen kunder som kommer i morra først. Har vært kunder og hentet varer her nå flere til dagen. Kjempekoslig. Men jeg er litt flau over hvordan det ser ut her da. Oppdaget til min skrekk, at på inngangstrappen hadde det samlet seg støv og visne blader, innimellom all pynten. Og her bor ei som jobber med interiør!! Hentet et lass med gammle møbler i dag, så vi måtte flytte inn et nymalt skrivebord. Jeg og min mann skulle bære det opp på rommet til 10åringen. Men min mann trodde vi skulle inn i stua med det:O) Så der sto vi i gangen og dyttet i hver vår retning. Hva driver du med?? vi skal jo ikke inn i stua. Hva?? Skal du ha det opp trappen?? Nei vett du hva, jeg bærer ikke dette tunge skrivebordet opp trappen sammen med deg. Det er altfor tungt. ...Neivell:( Siden det er snart et år siden jeg var på Elexia og siden jeg nok er av den spinkle typen, og siden min mann og meg har flyttet på uendelig mange møbler isammen og han kjenner min kapasitet godt nokk, så kal jeg ikke protestere på den. Nå står skrivebordet i gangen og venter på store muskler. Og vi må åle oss forbi. Litt kaos go galskap skal en nå ha i hverdagne:O) Fortsatt god helg alle sammen.

4 kommentarer:

  1. Så herlig!

    Nydelige glass :)

    Er det ikke godt å kunne sitte ute utover, jeg har benketr meg med pelspledd og masse lys og nyter kvelden :)

    Fått masse skryt for matten og pøllene jeg kjøpte hos deg (fra Bloomingville). Kjempefornøyd :)

    Nyt kvelden!

    Tove

    SvarSlett
  2. Hei Ragnhild
    Så koselige du har dekket bordet... her hadde jeg nok kost meg med både mat og drikke og ikke minst - sol og varme... Deilig å høre at det er noen som får oppleve sommeren :) her har det høljet ned i hele helga!!! Kjempesøte de glassene og så liker jeg så godt de ovale herlige boksene du viser lengre nede... Nyt kvelden videre og ha en superfin søndag, klem fra Mette

    SvarSlett
  3. Så deilig å sitte ute og spise og drikke, og grillmat er godt. Vi spiste på verandaen i går og satt faktisk ute ei stund etter at sola var gått også, deilig å sitte slik og se på fjorden og fjella. I dag tar vi kanskje ein tur på hytta, har ikkje heilt bestemt oss enda. Ha ein flott søndag. Klem.

    SvarSlett
  4. Takk for kommentar inne hos meg!
    Så koselig blogg du har:)
    Herlige bilder og fin tekst:)

    SvarSlett