fredag 19. mars 2010

Nye varer

Nå har det skjedd igjen. I går ble det DEN dagen. Jeg gikk her og trippet og ventet og krysset fingrene for at påskeeggene fra Affari skulle komme. Da jeg fikk beskjed om at Chic Antique sine egg ikke kom før etter påske så var jeg så heldig å klare å tak i de siste eggen hos Affari. Og de skulle og måtte bare komme.

Karafler fra Affari var med i leveringen
Og endelig ringer det på døren. Lastebilen rygger opp og triller ut en diger eske og en halv palle med varer. Han hadde med varene fra Interiørhuset også. Så kjekt, men så var det bare det at jeg fikk bare bært inn påskepynten, pakket de ordrene som skulle ha det, også måtte jeg kjøre jentene på dans, hente en snuppe her og en annen der. I bilen hjem la jeg ut en liten søknad om å litt bære hjelp, mens jentene fortalte hvor mye de hadde i lekser. Ja jeg kan jo ikke forlange at de skal skippe leksene.

Stormlykt i glass og sink fra Interiørhuset
Så svinger vi inn porten og blir møtt av synet av en diger palle til taket. Varene hadde formert seg. Det var blitt 2 ganger mer varer. Er det mulig. Så mens jeg var ute på min lille runtur med jentene så hadde en lastebil vært her med varer fra Chic Antique. 3 leveringer på samme dag. Det er visst slik det skal være det.

Å så herlig. Mengder med glassvarer. Stettefat med glassklokker som bare er et syn, rødvinsglass, hvitvin, vann og latteglass. Latteglasset har jeg prøvd ut i dag. Og latten den smakte nydelig. Høyt og smalt glass som holdt godt på varmen.

En av favorittene mine er denne oppslagstavlen. Her følger med 4 magneter og to bilder. Jeg har hengt opp et her på arbeidsrommet og pyntet med gamle fotografier og diverse. Magnetene sitter så godt at de fint kan brukes som knagger. Så kan en henge smykker og slikt også på.
Alle Chic Antique varene som kom denne gangen er nå på plass i butikken og noe er nesten utsolgt:O)
Glasskrukke med "sølv"dekor og lokk
På badet mitt driver vi nå på og pusser opp. Tiden passer jo aldri så det er bare å bestemme at nå skal det gjøres. Det er bare veggene over flisene og taket som skal overflatebehandles. Så der er godt igang. Kjeller trappen, altså trappen ned til arbeidrommet og butikklageret mitt skal også males. 1.strøk på veggene ble lagt i dag. Så nå er det litt kaos både her og der. Ja, ja det går så bra så. Jeg lar meg ikke stresse. Det er bare å gjøre noe hele tiden så kommer en i mål til slutt.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
I morgen reiser eldstejenta på 10.klassetur til London. Det kjenner jeg er litt vemodig. Da jeg fikk mail i dag om nøyaktig adresse til hotellet, ja da kjente jeg at jeg måtte stoppe opp litt. Utrolig vemodig at de blir så store så fort.
¤
Superduper helg til dere alle supersnupper som titter innom.

10 kommentarer:

  1. Oj, så mye lekkert du har fått!
    Jeg har ikke vært innom bloggen din før, men kommer til å se ofte innom heretter ;)

    Man skulle ønske at lommeboka var tung og huset større!

    Mh Anita anitas-hverdagsliv.blogspot.com/

    SvarSlett
  2. Så mye lekkert du har fått inn i det siste......
    Men skal en bytte ut alt en har fra før, blir det ganske dyrt kan man si....
    Lykke til med utpakking av varer, og ha ei super helg.
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har fått inn av nye varer.
    Kos deg med barna,for plutselig er de voksne og flytter hjemmefra.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  4. Mange flotte ting. Karafler og stettefat med glassklokke er mine favoritter...nydelige ting. Ønsker deg ei flott helg.

    SvarSlett
  5. Her var det masse lekkert. Jeg er så svak for stettefat. Nydelige bilder du viser også.

    Skjønner at du fikk mye å gjøre. Ønsker deg en god helg

    Klem fra Lisemoren

    SvarSlett
  6. Veldig spennende å se de nye varene du har mottatt. Må visst en tur innom butikken din, ser jeg:o)
    Og så maler du i tillegg! Skulle malt trappen jeg også, men det er nok foreløbig litt ned på listen over prosjekt som må gjøres:o)
    Ønsker deg en flott helg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  8. Til Anonym.
    Vil du ha en komminikasjon/forklaring på dette så send meg en melding på post@wallas-verden.no
    Egget er av sølvbelagt aliminum. Ikke 380g sølv så klart men det er jo ikke bare 380g sølv som er sølv.

    SvarSlett
  9. Jo, Ragnhild, i Norge er det bare den lødighet som til enhver tid er fastsatt av edelmetallkontrollen som er sølv. Vet ikke hvor de opererer med "380g sølv" (som du nevner); i Norge er laveste tillatte lødighet 830/1000 deler sølv. For gull er lødigheten 585/1000 deler gull. Det betyr at f.eks. 10 karat gull, ikke kan kalles gull i Norge.
    Etter å ha arbeidet med sølv og antikviteter i en årrekke, trenger jeg ingen forklaring. Fant deres påskeegg i "hamret sølv", og var rede til å betale det et slikt egg i 830S ville kostet i Norge.

    På en annen nettside fant jeg samme egg beskrevet som aluminium. En ærlig og riktig beskrivelse av produktet. Egget er jo dekorativt, men det er altså ikke sølv. Ei heller "sølvbelagt aluminium".

    Ser at du har slettet min forrige kommentar; det var jo morsomt. Ikke min mening å være hverken uhøflig eller anonym, men jeg er ikke bevandret i bloggens verden, så du får ha meg unnskyldt.

    Uansett - markedsføringen/beskrivelsen av egget er fremdeles utenfor norsk markedsføringslov. I Norge er det bare sølv som er sølv, og du (eller din leverandør) trenger et lynkurs i produktbeskrivelse.

    Ha en utmerket påske.
    Og for all del - slett gjerne dette innlegget også.

    Mvh
    Hans Gustavsen
    Antikvitetshandler

    SvarSlett
  10. Jeg mente så klart 830g sølv:O)
    Ja det finnes nok regler for det. Og jeg burde nok i det minste skrevet det slik "sølv". Men bloggen er ikke en butikk. Den er bare en plass der jeg deler med meg selv. Tanker og ideer. Og det kommer litt rett fra hjertet. Og da tenker en ikke altid over hvordan en uttrykker seg. Når jeg ser egget så tenker jeg sølv. Selv om jeg vet at det ikke er ekte 830 g. sølv. Det var mest ment som en farge beskrivelse. Hadde det vært ekte så hadde det nok kostet mye mer enn 149,- Og du kan være sikker på at jeg hadde skrøte av at det var 830 g. sølv i omtalen;)
    I butikken (www.wallas-verden.no) så er disse eggene beskrevet som aluminium.
    Bloggen er altså ikke en butikk, bare en personlig side men mine tanker og ideer. Her finnes nok mange feil. Bl.a mange skrivefeil da jeg er ordblind. Alle blogger er jo bare personlige sider der helt vanlige folk deler med seg selv. Og en må ta det for det, det er. Og ikke kreve så mye perfeksjonisme.

    Jeg kan jo også nevne at jeg har lang erfaring i antikvitetsmiljøet jeg også. Som kunde både i butikker og på mange, mange messer og markeder. Og det er stor forskjell på antikvitetsmarkedet og en vanlig interiørbutikk. Jeg har jo begge deler jeg da. Så det er mye å forholde seg til. Når jeg selger gammelt sølv så oppgir jeg altid hva det er. Er det ikke stempel så tør jeg ikke selge det som noe annet enn sølbplett/nysølv. Om det ikke har patina av bortpusset sløvbelegg da. Da er det 20-60g søv. Men å prissette gammle ting er veldig tidkrvende og vanskelig syns jeg. Men utrolig gøy å drive med. Jeg simpelthen elsker gammle ting. Alle disse nyproduserte kopiene er heldigvis med å skape større interesse for de gammle tingene. Det vil altid være slik at det er mer stas å eie en gammel orginal med ekte patina, enn en nyprodusert med "patina" fra en produsent.
    Jeg slettet kommetaren din da jeg syns det var litt drøyt å kalle det jeg driver med for ulovilg.
    Det var ganske sterkt.
    Men slik er det nå. Ikke jeg heller klarer å gjøre alle til lags;)

    SvarSlett